חקלאות הידרופונית לגידול עצמי של ירקות ואפליקציה לבדיקת רמת הבשלות של ענבי יין

הקיבוצים רוצים להיות מובילאיי: יערכו מפגש עם סטרטאפים להשקעה גם בתחום המזון

הקיבוצים מרחיבים את הפעילות בתחום ההייטק ויערכו בשבוע הקרוב מפגש עם חברות סטרטאפ המעוניינות בהשקעה. במפגש יופיעו בפני נציגי קיבוצים ומפעלים שורה של יזמים ממגוון תחומים, כולל מזון בריאות, מיגון אישי, צמצום השראה אלקטרומגנטית שמייצרים מכשירי חשמל, מאכלי יוגורט ללא חלב או סויה, חקלאות הידרופונית לגידול עצמי של ירקות  ואפליקציה לבדיקת רמת הבשלות של ענבי יין

בין המיזמים החדשים: נעילה חשמלית מרכזית “בקליק אחד” לדלתות וארונות המתאימה לבית עם ילדים, ציוד אישי פרטי של בני הזוג, תרופות ולמשרדים עם מסמכים חסויים, סדרת מאכלי יוגורט ללא חלב או סויה וחקלאות הידרופונית לגידול בריא של ירקות בבית ללא חשמל ומים.

אודי אורנשטיין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, צילום: מאיר פרטוש
אודי אורנשטיין, מנכ”ל איגוד התעשייה הקיבוצית, צילום: מאיר פרטוש

המפגש מאורגן על ידי קרן המשתלה שהוקמה על ידי התנועה הקיבוצית ואיגוד התעשייה הקיבוצית במטרה לעודד כניסת קיבוצים ומפעלים לתחומי ההייטק כאמצעי לצמיחה. הקרן מייצרת את החיבורים בין הקיבוצים המשקיעים לבין היזמיםם ומעורבת ומסייעת בתהליך ההשקעה.

אודי אורנשטיין, מנכ”ל איגוד התעשייה הקיבוצית, מסר שמטרת המפגש אינה רק חיבור כספי בין הקיבוץ ליזם, אלא שיתוף פעולה רחב שכולל עבודה של הסטרטאפ בקיבוץ שיוצרת מקורות הכנסה חדשים לחברים ומעודדת מעגלים נוספים של נותני שירותים. המפעלים המפוארים ביותר בתעשייה הקיבוצית צמחו ממיזמים קטנים ואנו פועלים כעת ליצירת הדור הבא.

המפגש ייערך ביום שני, 3 באפריל, באפעל. לצד חברות ההייטק יוצגו מיזמים מתקדמים בתחומי החקלאות, כולל קטפת פירות למטעים וחממות עם ראייה ממוחשבת שחוסכת מעלויות הקטיף וכן אפליקציה המדווחת על רמת הבשלות של פרות ומתאימה למגדלים, כורמים, יקבים, בתי אריזה וסופרמרקטים.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*