חברת משלוחי האוכל וולט תגייס 160 מיליון דולר להשקעה בצמיחה וגיוס עובדים

חברת משלוחי האוכל מהלסינקי פועלת ב-50 ערים ב-15 מדינות. מטרת WOLT היא להגדיל את מספר עובדיה באלף איש עד 2020. בין הקרנות שהשקיעו בחברה: קרן ההון סיכון הישראלית-אירופית 83North. וולט ישראל החלה לפעול בתל אביב לפני כחצי שנה

אפליקציית ההזמנות Wolt

אתמול (ד’) הודיעה Wolt (וולט), חברת משלוחי האוכל מהלסינקי, על גיוס של 160 מיליון דולר. הגיוס האחרון הורכב משני סבבים קודמים: גיוס סדרה C של 130 מיליון דולר בראשות ICONIQ Capital, וגיוס סדרה B של 30 מיליון דולר בראשות קרן ההון הישראלית 83North, שיושקעו בצמיחה והרחבת החברה.

מיקי קוסי, מנכ”ל ואחד ממייסדי וולט. צילום: Heidi Kouvo

מיקי קוסי, מנכ”ל ואחד ממייסדי וולט, אומר: “שוק משלוחי האוכל, הפועל אונליין, צפוי לצמוח ברחבי העולם מ-35 מיליארד דולר כיום עד ל-365 מיליארד דולר בשנת 2030. צמיחה זו היא הזדמנות אדירה עבור חברה כמו וולט, ששמה לה למטרה להיות חברת משלוחי האוכל היעילה והמובילה בעולם. הגיוס האחרון הינו עדות להתקדמות שלנו עד עכשיו, ולהתקדמות שעוד נותר לנו לעשות”.

לפני כשנה פעלה וולט ב-10 ערים ב-4 מדינות בלבד, כולן ברחבי סקנדינביה. מאז הרחיבה החברה את פעילותה והתפרשה ל-50 ערים ב-15 מדינות בכל רחבי אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. אפליקציית וולט מאפשרת לשלם ולעקוב אחרי סטטוס ההזמנה ומיקום השליח בזכות הפלטפורמה הייחודית של החברה, המבוססת על טכנולוגיה שפותחה באופן עצמאי על ידי החברה ורשומה בבעלותה, אשר מייעלת את הלוגיסטיקה בזמן אמת ומאפשרת ביצוע משלוחים בדרך יעילה מהמקובל.

משלוח וולט בתל אביב

חברת וולט ישראל החלה לפעול בתל אביב לפני כחצי שנה בלבד. נמסר מהחברה כי כיום כבר עובדת עם יותר מ-200 מסעדות ברחבי תל אביב, מהן מתבצעות עשרות אלפי הזמנות מדי חודש, כאשר בממוצע מתווספות מדי שבוע כ-10 מסעדות חדשות. “השירות החדש מהווה מהפכה ושינוי תרבותי מכל מה שהכרנו עד היום ומאפשר הזמנת משלוח של מנות מיוחדות ממסעדות בוטיק, לצד מנות ומטעמים ייחודיים שלא היה ניתן לקבל במשלוח עד היום, כמו גלידה, עוגות, מאפים, שייקים, קערות בריאות ועוד”, מסבירים בחברה. לדוגמה, הם מציינים, כי מאז כניסת החברה לישראל נמכרו יותר מ-7,000 ק”ג גלידה במשלוח דרך האפליקציה בלבד.

אמרי גלאי, מנכל Wolt ישראל, צילום: באדיבות וולט

אמרי גלאי, מנכ”ל וולט ישראל: “אנו מתרגשים מהמהירות שבה הקהל הישראלי אימץ את Wolt ומודים על הזכות לעבוד עם מסעדנים כל כך מוכשרים ומאות שליחים חרוצים ומקצועיים. החברה מקפידה לפעול לפי מודל בר קיימא שמאזן בין השליחים, ללקוחות ולמסעדות, ובכך מאפשר שיתוף פעולה לטווח הארוך. סבב הגיוס האחרון ישמש אותנו כדי לשדרג את הטכנולוגיה שלנו במטרה לשפר את חווית המשתמש של המסעדות והשליחים שעובדים אתנו, זאת בנוסף להתרחבות בארץ ובחו״ל המתוכננת להמשך השנה”.

גרג סטריינג’ר, שותף כללי ב-ICONIQ Capital מסביר: “מה שהופך את וולט למיוחדת היא יעילותה חסרת התקדים בתעשיית משלוחי האוכל העולמית. וולט כבר הוכיחה שהיא יכולה לנהל עסק באופן בר-קיימא ולטווח ארוך וכי צוות העובדים שלה מפגין התמקדות מתמדת במטרה, בשילוב של צמיחה מהירה והתרחבות גיאוגרפית”.

Wolt הוקמה ב-2014 בהלסינקי, פינלנד, ומעסיקה כיום מעל 450 עובדים ברחבי 15 מדינות. החברה ממשיכה לבנות ולשפר את הטכנולוגיה שפיתחה, באמצעות צוות פיתוח של 80 עובדים. היא בנתה רקע תפעולי ובסיס חזק שגורם לשיתוף הפעולה עם יותר מ-5,000 מסעדות ו-10,000 שליחים ברחבי ה-50 ערים בהן היא פועלת. וולט היא פלטפורמה המחברת בין מסעדות, לקוחות ושליחים המפוזרים בעיר ומאפשרים זמני משלוח אטרקטיביים עם זמן ממוצע של 35 דקות (30 דקות בתל אביב). החברה מאפשרת למשתמשים לבצע הזמנה של משלוח, איסוף עצמי או ישיבה בשולחן במקום וזמינה כאתר אינטרנט וכאפליקציה לנייד, שעבורה קיבלה החברה את פרס בחירת העורכים של אפל. כאשר המשתמש פותח את אפליקציית האייפון או האנדרואיד או נכנס ל-Wolt.com, הוא נחשף לרשימת מסעדות בקרבת מקום, כמו גם מנות אישיות והצעות מיוחדות על סמך המלצות מותאמות אישית.

אחד המשקיעים הגדולים, שהשקיע גם בסבב הקודם (B-round) וגם בנוכחי (C-round) הוא ארנון דינור, שותף בקרן ההון סיכון הישראלית 83North. משקיעים חדשים נוספים משתתפים בסבב גיוס האחרון הכולל, ICONIQ Capital, Highland Europe, לצד משקיעים קיימים EQT Ventures, Lifeline Ventures, ומנכ”ל ומייסד Supercell אילקה פאנאנן. Arma Partners שימשו כיועצים כלכליים בלעדיים עבור וולט בתקופת הגיוס האחרונה. סבב הגיוס נסגר באפריל 2019.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*