חברת משהו משהו תובעת 5 מיליון שקל ממשטרת ישראל בטענה להפרת תנאי מכרז לאספקת מזון

לטענת החברה, שזכתה במקום השני במכרז המשטרה לאספקת כריכים ודברי מאפה, הפרה הנתבעת את התחייבותה בכך שהיא רכשה מהזוכה במקום הראשון כ-82% מההזמנות, ואילו ממנה רכשה רק 16.5%, וכתוצאה מכך נגרם לה נזק. בנוסף, לא שילמה משטרת ישראל לתובעת את התמורה המוסכמת בגין אספקת מזון קונקרטית

אתר משהו משהו. צילום מסך

חברת משהו משהו עסקים העוסקת בייצור, שיווק, והפצה של כריכים, סלטים ודברי מאפה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז תביעה בסך 5 מיליון שקל נגד משטרת ישראל.

בתביעה נאמר כי התובעת זכתה במקום השני במכרז של המשטרה לאספקת מזון (כריכים, מארזי סלט, ארוזיות, חמגשיות, והפעלת חנויות Deli), ועל פי הוראות המכרז היה על המשטרה לחלק את ההזמנות בין הזוכה במקום הראשון במכרז לזוכה במקום השני. זאת, באופן שהחברה הזוכה במקום הראשון תקבל עד 70% מההזמנות, בעוד שהזוכה במקום השני תקבל עד 30% מההזמנות.

ואולם לטענת התובעת הפרה המשטרה את התחייבותה בכך שהיא רכשה מהזוכה במקום הראשון כ-82% מההזמנות, ואילו ממנה היא רכשה רק 16.5% מההזמנות, וכתוצאה מכך נגרם לה נזק בשל אובדן רווח, ועל המשטרה לפצות אותה בפריט זה.

בנוסף לכך, נאמר בכתב התביעה, כי הפרת ההתחייבות מצד המשטרה יצרה חיסכון משמעותי בהוצאותיה, שכן המחיר ששולם על ידה עבור ההזמנות לזוכה במקום הראשון היה נמוך מהמחיר שהיה עליה לשלם לתובעת, ובכך התעשרה המשטרה שלא במשפט והיא חייבת לשלם לתובעת את שווי התעשרותה.

לדברי התובעת, משטרת ישראל גם הפרה את חובתה על פי תנאי המכרז להזמין ממנה מזון המיועד ליחידות של המשרד לביטחון פנים, ועל כן עליה לפצות אותה בגין אובדן רווח זה, ולשלם לה את שווי ההתעשרות שלא במשפט גם בשל הפרה זו.

לבסוף, נאמר בכתב התביעה, לא שילמה משטרת ישראל לתובעת את התמורה המוסכמת בגין אספקת מזון קונקרטית.

התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את משטרת ישראל למסור לה דוחות על היקף הרכש השנתי מהזוכים במכרז, פירוט מדויק של חלוקת הזמנות הרכש בין הזוכים במכרז, ודוחות של רכש מזון עבור המשרד לביטחון פנים ויחידות הסמך שלו.

טרם מתן החשבונות מעריכה התובעת את נזקיה, את שווי ההתעשרות של המשטרה, ואת סכום הפיצוי המגיע לה בגין חוב שלא שולם לה, בסכום של 5 מיליון שקלים. לדבריה, לאחר מתן החשבונות ובירורם יתבקש בית המשפט לחייב את משטרת ישראל לשלם לה את הסכום הכולל של נזקיה ואת השווי הריאלי של התעשרות המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר: “כתב התביעה אינו מוכר למשטרה וככל שאמנם הוגש ויתקבל, אנו נשיב לו בבית המשפט כמקובל”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*