חברת הכרם תפיץ החל מ-2021 את יקבי ברבדו ונטע

מנכ"לית חברת הכרם, נורית שמיר: הפצת המוצרים החדשים תאפשר לנו להציע ללקוחותינו יינות ישראליים מטרואר משובח שטרם יוצג במגוון יינותינו – זה של אזור כרמי יוסף. קשה לנו לחשוב על פתיחה הולמת יותר לחגיגות שנת ה-100

יינות יקב בראבדו
נורית שמיר, מנכ”לית חברת הכרם. צילום: יח”צ

חברת המשקאות הכרם תחגוג בשנה הבאה לא פחות מ-100 שנה להיווסדה אך לא מפסיקה להתחדש. התוספות החדשות לפורטפוליו היינות שלה הם יקבי ברבדו (אחד הוותיקים והמוערכים ביקבי הבוטיק בישראל) ויקב נטע – יקב “יוצא חלציו” של יקב ברבדו, שהוקם לא מכבר.

“בעיצומה של תקופה מאתגרת זו, אנו מקווים שזוהי רק הראשונה בשרשרת בשורות טובות שתביא עימה 2021”, אומרת מנכ”לית חברת הכרם, נורית שמיר. “יקב ברבדו הינו אחד מיקבי הבוטיק האהובים והמוערכים בארץ זה שנים, ולאור התגברות הביקוש ליינות ישראלים, הפצת יינות ברבדו ונטע הינה תוספת נהדרת לפעילותנו”.

“באורח ספציפי יותר תאפשר לנו הפצת המוצרים החדשים להציע ללקוחותינו יינות ישראלים מטרואר משובח שטרם יוצג במגוון יינותינו – זה של אזור כרמי יוסף, השוכן במדרונות המערביים של הרי יהודה”, מוסיפה שמיר. “הם יצטרפו ליינות הטרוארים המשובחים של הגליל, המיוצגים כבר במיגוון שלנו על ידי יקבי דלתון וויתקין”.

“קשה לנו לחשוב”, היא מסכמת, “על פתיחה הולמת יותר לשנת ה-100 שלנו, משותפות דרך חדשה עם יקב משפחתי ומקומי מהמעלה הראשונה”.

בלב הכרמים

יקב ברבדו שוכן בלב ארבעת כרמיו: כרם לבן, כרם צבי, כרם נחל שחם, וכרם לוח גזר – כולם כרמי איכות הנבדלים זה מזה, בין השאר, בזנים הנטועים בהם. אדמת האזור היא אדמה גירית כבדה ועשירה באבן. ניקוז האוויר הייחודי במקום, בשילוב עימה, יוצר מיקרו-אקלים שנודע בהתאמתו הרבה לגידול ענבי יין משובחים מאז ימי מלכות שלמה.

היקב נוסד ב-1999 על-ידי פרופסור בן עמי ברבדו, פרופסור עודד שוסיוב, וחתנו של ברבדו, זורי ארקין, שהיה הוגה הרעיון. צמד הפרופסורים הינם נצרים למשפחות חקלאים ותיקות ביישוב (משפחת שוסיוב, המטפחת כרמים זה כ-140 שנה, נטעה את הכרמים שבלב שיטחם שוכן היקב עד היום), ושניהם מומחים בקנה מידה עולמי לתחומי הגפן והיין.

הכרמים של יקב ברבדו

ארקין, שהוא מנכ”ל היקב וייננו, הוא בוגר הפקולטה להנדסת מזון בטכניון, ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן. גם הוא נצר למשפחת כורמים ממזכרת בתיה, המתמחה בגידול ענבי יין ובייצור יין זה יותר מ-120 שנה.

היינות של יקב נטע

היקב נותר כל שנות קיומו הן יקב אחוזתי, המקפיד לייצר יינות רק מכרמים שבבעלותו, והן יקב משפחתי, שכיום עושים בו במלאכה בני דור ההמשך בהנהגתו של ארקין. בני דור זה הם גם מי שייסדו ב-2016 את יקב נטע – יקב צעיר, יוצא חלציו של יקב ברבדו, ששם לו למטרה להציע יינות מלאי אופי, קלים ונעימים לשתייה.

כיאה לרקע של יצרניהם, יינות ברבדו ונטע הם גם תוצר של ידע מחקרי ומדעי פורץ דרך וטכנולוגיה מתקדמת ביותר. אין פלא, שהיקב יזם ב- 2017 מחקר אזורי אותו הוא מוביל בשיתוף עם יקבים אחרים, ומשנת 2018 החל במחקר משותף עם האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת נפולי ויקבי איכות מפוליה, הסוקר עשרות כרמים ומתחקה אחר תשובות לשאלות הרלוונטיות לחקלאות הגפנים באקלים ים תיכוני.

ליקב ברבדו, המייצר כ-70 אלף בקבוקים, שתי סדרות: סדרת BRAVDO שבה ארבעה יינות אדומים, שני יינות לבנים ורוזה, וסדרת LANDMARK, ובה שני יינות הפרימיום של היקב. ליקב נטע שני יינות – לבן ואדום, שניהם יינות ממסך. ב-2021 יושק גם יין נטע רוזה.

כל היינות האלה כשרים.

טעימות ביקב ברבדו

מאה שנים של עשייה

חברת הכרם, מהחברות הוותיקות והגדולות בישראל בתחום ייבוא, שיווק והפצה של משקאות חריפים, יינות ובירות, הוקמה בשנת 1921 על ידי ישראל אפשטיין ונותרה במשך כל שנות קיומה בבעלות המשפחה. כיום היא מנוהלת על ידי ניניו של המייסד – אריאל אפשטיין, יו”ר הדירקטוריון שכיהן כמנכ”ל עד תחילת השנה; נורית שמיר (לבית אפשטיין), המנכ”לית הנוכחית; ורונית אבנר (לבית אפשטיין), סמנכ”לית השיווק.

במשך השנים צמחה חברת הכרם מעסק משפחתי קטן, לחברה המעסיקה כיום כ-180 עובדים, עם מחזור מכירות שנתי של כ-300 מיליון שקל. היא מייצגת בישראל מאות בתי מותגים שהמובילים והמוכרים בהם הם ויסקי גלנפידיך, בלויני, גרנטס’, וודקה סטולי, יגרמייסטר, רמי מרטן, קואנטרו, ג’ים בים, טולמור דיו וג’ין הנדריקס, ומגוון יקבים רחב לא פחות עמם נמנים בין השאר בולינג’ר, שאפוטייה, אנטינורי, אלגריני, טורס, וגה סיציליה, קאטנה זאפאטה, שאטו סיינט מישל, וילה מריה ויקב דלתון וויתקין הישראליים. כן בבעלות הכרם מבשלת בירת נגב ושותפות במבשלת הבירה הישראלית המובילה, בירה מלכה, והיא אף משווקת מגוון רחב של בירות איכות ובהן באדווייזר, בקס, שוף, מרדסו, בלו מון, ברודוג, פרנסיסקאנר, פולרס’, ליפמנס, דובל ועוד. אשתקד אף נכנסה חברת הכרם לתחום הקפה והחלה לייבא מותג קפה איטלקי בשם וסקובי ואת מותג מכונות הקפה לקהל המקצועי, לה מרזוקו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*