חברת הכרם מקבלת לידיה את פעילות כספיריטס תמורת כ-17 מיליון שקל: מותגי האלכוהול בושמילס וקוארבו מחליפים ידיים בישראל

מדובר בפעילות של אחת השחקניות הוותיקות ביבוא ובהפצה בישראל של מותגים מעולם המשקאות החריפים שנקלעה להליך הסדר חוב. במסגרת ההסכם, תקבל הכרם זכויות בהסכמים של כספיריטס מול ספקים בחו"ל ותשלוט ביבוא ובהפצה של מותגים כמו בושמילס, קוארבו, 1800, קראקן רום מאלט וויסקי גלן גרנט, ג'ין בולדוג, לייבל 5, גלן מורי, ג'ין גיבסון, רום מתוסלם, פיג' ועוד

ויסקי בושמילס. צילום באדיבות הכרם
טקילה 1800. צילום: הכרם

חברת הכרם – משקאות חריפים בע”מ, מהחברות הוותיקות והגדולות בישראל בתחום הייבוא, השיווק וההפצה של משקאות חריפים, יינות, בירות וקפה, מקבלת לידיה את פעילותה של כספיריטס עבור 17.1 מיליון שקל. בהמשך לפנייה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בו מתנהל הליך הסדר החוב של כספיריטס (איסבקו – חברה ישראלית למשקאות בע”מ), הכרם תמזג לתוכה את הפעילות של החברה הנחשבת לשחקן בולט ביבוא והפצה בישראל של מגוון מותגים נבחרים מעולם המשקאות החריפים.

במסגרת ההסכם, תקבל הכרם זכויות בהסכמי יבוא והפצה בלעדיים עם ספקים מובילים של כספיריטס בחו”ל ותשלוט ביבוא ובהפצה של מותגים דוגמת מוצרי מזקקת הוויסקי האירית בושמילס, טקילות קוארבו ו-1800, קראקן רום, מאלט וויסקי גלן גרנט, ג’ין בולדוג, לייבל 5, גלן מורי, ג’ין גיבסון, רום מתוסלם, פיג’ ועוד רבים אחרים, לרבות יקבים בינלאומיים וישראליים. מחזור המכירות השנתי של כספיריט בשנת 2023 עמד על כ-100 מיליון שקל.

בסוף חודש מרץ הורה בית המשפט המחוזי על מתן צו לעיכוב הליכים נגד איסבקו ועל מינויים של מנהלי הסדר לחברה.

חברת הכרם נבחרה להיות רוכשת הפעילות של כספיריטס לאחר סיום הליך התמחרות Best and Final עליו החליט בית המשפט, לאחר שבנוסף להצעת הכרם, הוגשה הצעה למנהלי ההסדר של איסבקו גם על ידי חברת גלובל ווין אנד ספיריט.

במסגרת ההליך, הגישה הכרם הצעה לקבלת מלוא זכויות ההפצה והייבוא של איסבקו עבור 17.1 מיליון שקל במינימום, 27.5% מהרווח הגולמי למשך שלוש שנים ו-11% מהשנה הרביעית וסכום מקסימום של 32 מיליון שקל. ההצעה מטעם גלובל ווין אנד ספיריט הייתה מינימום של 16.77 מיליון שקל, 29% מהרווח הגולמי למשך 3 שנים וברביעית 11% ומקסימום של 38 מיליון שקל. למרות שהצעת גלובל ווין אנד ספיריט הייתה גבוהה יותר, הנהלת איסבקו המליצה למנהלי ההסדר לבחור בהצעת הכרם עקב הסבירות כי הספקים יעדיפו לעבוד מול חברת הכרם וכי סיכויי הצלחתה גבוהים יותר. את חברת הכרם ייצג בהליך עו”ד עידן מילר ממשרד ברנע, ג’פה, לנדה ושות’.

טקילה קוארבו

מנכ”לית הכרם, נורית שמיר: “אני מאוד שמחה ונרגשת על השלמת עסקת קבלת הזכויות בפעילות חברת איסבקו וצרוף מגוון מוביל של מותגים המשלים את מגוון מותגי החברה. אנו מצרפים לחברה ספקים אסטרטגים חדשים בעלי פוטנציאל צמיחה משמעותי. זהו מהלך אסטרטגי שנותן ערך מוסף לקהל לקוחותינו. הכרם תשקיע רבות בקידום ושיווק המותגים החדשים לצד מגוון המותגים המוביל הקיים בחברה”.

 

חברת הכרם עוסקת בתחום הייבוא, השיווק וההפצה של משקאות חריפים, יינות ובירות. היא הוקמה בשנת 1921 עי ישראל אפשטיין ונותרה במשך כל שנות קיומה בבעלות המשפחה. כיום החברה מנוהלת על ידי ניניו של המייסד. החברה מעסיקה מעל 220 עובדים, עם מחזור מכירות שנתי של כ-400 מיליון שקל. החברה מייצגת בישראל מאות בתי מותגים שהמובילים והמוכרים בהם הם מותגי הוויסקי אוכנטושן, בואומור, מייקרס מארק וג’ים בים, וודקה סטולי ועלית, קוניאק רמי מרטן, ליקרים דוגמת יגרמייסטר, שרטרז וקואנטרו, ג’ין רוקו, דה בוטניסט, ת’ינקרס, ומגוון יקבים רחב לא פחות עמם נמנים בין השאר בולינג’ר, שאפוטייה, אנטינורי, אלגריני, טורס, וגה סיציליה, קאטנה זאפאטה, שאטו סיינט מישל, וילה מריה ויקבי דלתון, ברבדו, תל שיפון וכישור הישראליים.

בתחום הבירה, חברת הכרם היא הבעלים של מבשלת הנגב הישראלית ושותפה במבשלת מלכה והרצל. בנוסף, החברה משווקת מגוון רחב של מותגי בירות איכותיות ובהם באדווייזר, בקס, שוף, מרדסו, בלומון, ברודוג, פרנסיסקאנר, ליפמנס, דובל ועוד. חברת הכרם גם פועלת בתחום הקפה ומייבאת את מותגי הקפה האיטלקים לואצה ווסקובי.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*