חברת אס.קיי.פוד לשירותי כשרות למזון תובעת 4 מיליון שקל מסטארקיסט פודור על הפרת הסכם

לדברי התובעת, הנתבעת התחייבה לשלם לה בגין שירותיה כ-12 אלף דולר בחודש כל עוד ימשיך להינתן לה אישור כשרות בד"צ העדה החרדית על מוצריה, אך בדצמבר 2016 הודיעה לה הנתבעת באופן חד צדדי על סיום ההתקשרות עמה, על אף שהמשיכה לעמוד בהתחייבויותיה כמוסכם. התביעה היא בגין הפרת ההסכם והפסקתו ללא הודעה סבירה מראש. מסטארקיסט פודור נמסר בתגובה, כי המדובר בשירות שניתן בעבר על ידי אס.קיי.פוד ואולם לאחר שהרבנות הראשית ובד״ץ העדה החרדית ירושלים פסקו מלעבוד עם אס.קיי.פוד, החברה אינה יכולה לספק את השירותים שאותם התחייבה לספק בהסכם, ומכאן שההסכם אינו בתוקף עוד

טונה סטארקיסט, צילום: עמיר שטיינברג
טונה סטארקיסט, צילום: עמיר שטיינברג, ויקימדיה

חברת אס.קיי.פוד המספקת שירותי כשרות ודת ביחס למזון בארץ ובחו”ל הגישה תביעה בסך 4 מיליון שקלים ( לצרכי אגרה) כנגד חברת סטארקיסט פודור. בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי הנתבעת הינה בעלת הזיכיון למוצרי סטארקיסט מטעם חברת היינץ מארה”ב, המעבדת ומייצרת במפעלה בארץ שימורי דגים תחת המותג “סטארקיסט” ומותגים נוספים, ומחזיקה נתח שוק של יותר מ-40% בתחום שימורי הדגים.
[hide for=”!logged”]

לדברי התובעת, בסוף חודש דצמבר 2005 נחתם בינה לבין הנתבעת הסכם (שהחליף הסכמים קודמים שנחתמו בין הצדדים), אשר במסגרתו היא התחייבה לספק לנתבעת שירותי סיוע, טיפול, תמיכה ופיקוח בקשר לשירותי כשרות שהנתבעת מעוניינת לקבל על כל מוצריה – שירותים המסופקים לנתבעת על ידה כבר משנת 2000.

לדברי התובעת, היא התחייבה לספק אישורי כשרות לנתבעת בין היתר מבד”צ העדה החרדית ירושלים, אשר ידוע כגוף מוביל ומחמיר בכל הנוגע לתחומי עיסוקיו ובפרט בשירותי הכשרות, וכי הנתבעת התחייבה לשלם לה בגין שירותיה כ-12 אלף דולר לחודש כל עוד ימשיך להינתן לתובעת אישור כשרות בד”צ העדה החרדית ירושלים על מוצרי הנתבעת. דהיינו, כל זמן שמוצרי סטארקיסט מקבלים הכשר זה, זכאית התובעת לתמורה החוזית שנקבעה בהסכם. ואולם בחודש דצמבר 2016 הודיעה לה הנתבעת באופן חד צדדי על סיום ההתקשרות עמה, וזאת אף שהמשיכה לעמוד בהתחייבויותיה כמוסכם ולמוצריה ניתן אישורי כשרות של בד”צ העדה החרדית ירושלים.

לדברי התובעת, בניסיון נואש לתקן ולהשתיק את הפרותיה כלפיה הציעה לה הנתבעת פיצוי זעום של כ-100 אלף דולר בגין הפסקת ההסכם באופן חד צדדי ובניגוד לדין. לדברי התובעת, בהציעה לה פיצוי כספי הודתה הנתבעת בהפרת ההסכם משביטלה אותו שלא כדין ובניגוד לקבוע בו.

בהמשך נאמר בתביעה, שהוגשה באמצעות משרד עוה”ד רוזנברג, אברמוביץ, שנלר, העלתה הנתבעת טענות כוזבות ומופרכות בדבר היעדר יכולתה של התובעת לספק לה שירותי כשרות. לדברי התובעת, ככל שבית המשפט לא ייעתר לסעד המבוקש על ידה לאכיפת ההסכם עם הנתבעת, הוא מתבקש לחייב את הנתבעת לפצות אותה בגין הפרת ההסכם והפסקתו ללא הודעה סבירה מראש בסכום שהועמד על ידה לצרכי אגרה על סך של 4 מיליון שקל.

מסטארקיסט פודור נמסר בתגובה כי “המדובר בשירות שניתן בעבר על ידי אס.קיי.פוד ואולם לאחר שהרבנות הראשית ובד״ץ העדה החרדית ירושלים פסקו מלעבוד עם אס.קיי.פוד, החברה אינה יכולה לספק את השירותים שאותם התחייבה לספק בהסכם, ומכאן שההסכם בין הצדדים אינו בתוקף עוד”.

[/hide]
[hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.
ניתן להרשם לקבלת כניסה מיידית ומלאה לתכני האתר

[/hide]

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*