ועכשיו לפרסומות הנוסטלגיות

אוסף כרזות פרסום של מוצרי מזון מימי הקמת המדינה, במסגרת תערוכה שתוצג בתפן ב-9 באוקטובר, חול המועד סוכות

בננה עברית, צילום: אוטה וליש מאוסף ערי וליש
בננה עברית, צילום: אוטה וליש מאוסף ערי וליש
מוצרי תנובה, צילומים: אוטה וליש מאוסף ערי וליש
מוצרי תנובה, צילומים: אוטה וליש מאוסף ערי וליש

עשרות כרזות נוסטלגיות המפרסמות מזון ומשקאות משנות ה-30 והקמת מדינת ישראל הצעירה, עומדות במרכז תערוכה חדשה שמציגים ארגון יוצאי מרכז אירופה והמוזיאון ליהדות דוברת גרמנית-מרכז מורשת הייקים, בגן התעשייה תפן, שתיפתח בחול המועד סוכות, ה-9 באוקטובר.

הכרזות מציגות פריטי מזון בסיסיים כגון לחם, חלב וביצים וכן את תחילת הקמתה של תעשיית המזון – מיצים, שימורים, דגים, גבינות ועוד, מתוצרת מפעלי המזון שהחלו לקום אז וחלקם קיימים עד ימינו – אסם, תנובה, שטראוס, בלו-בנד ועוד.

הכרזות ומוצרי הצריכה הנלווים להן בתערוכה, משקפים את תרומתם של הייקים (העולים ממדינות ארצות דוברות גרמנית) להתפתחות ענף הפרסום בארץ והשפעתם על סגנון החיים והעיצוב ורמת מוצרי הצריכה הישראליים בראשית הקמת המדינה. התערוכה מבטאת את הלך הרוח שבא לידי ביטוי בעבודת הפרסומאים. אלה הביאו עמם תרבות צריכה אירופאית ונחנו בכישרון ביטוי מילולי לרעיונות פרסומיים כבר בראשית הדרך ואף שלטו בשלבים השונים של הבאה לדפוס. כמו כן, מציגה התערוכה את עבודתם הייחודית של אמני הגרפיקה, שידעו להעניק לאותם רעיונות יצירתיים שיווקיים ביטוי חזותי גרפי וכל זאת בשלבים הראשונים של פיתוח הארץ והתבססות הרגלי הצריכה של תושביה.

מוצרי תנובה, צילומים: אוטה וליש מאוסף ערי וליש
מוצרי תנובה, צילומים: אוטה וליש מאוסף ערי וליש
במבה אוסם, צילומים: אוטה וליש מאוסף ערי וליש

התערוכה תיפתח באירוע חגיגי רב דורי בהשתתפות התעשיין סטף ורטהימר, יו”ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה דוד בועז, מנכ”לית ואוצרת המוזיאונים הפתוחים רותי אופק ועוד. כמו כן יתקיים מופע מרכזי בהשתתפות אספן הנוסטלגיה גיל פנטו, תצוגת אופנה של בגדי את”א המקוריים וסדנאות יצירה.

מיץ של עסיס, צילומים: אוטה וליש מאוסף ערי וליש

המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית מורשת הייקים בתפן, מספר את סיפור עברה המפואר של היהדות דוברת גרמנית בארצות מרכז אירופה עד ימי מלחמת העולם השנייה ומציג בהרחבה את פועלם ותרומתם של הייקים בארץ ישראל. בארכיון המוזיאון שמורים עיזבונות של פריטים, תעודות וחפצים של משפחות שעלו לארץ מארצות דוברות גרמנית במרכז אירופה, שהופקדו במוזיאון על ידי בני המשפחות.

מחיר כניסה: 50 שקלים למבוגר, 20 שקלים לילד.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*