הסקול-יארד של דנון – מגרש משחקים קולינרי

כמו בבתי הספר המובילים בעולם, יפעילו התלמידים בדנון, בית הספר למצוינות קולינרית, אירועי פופ-אפ ומעבדת פיתוח לאנשי מקצוע שתאפשר לנסות תפריטים, רעיונות וקונספטים ולהציגם לקהל הרחב • השף מאיר דנון: זו הזדמנות לחשוף את העולם המקצועי שלנו ואת מה שאנחנו מאמינים בו ואני מקווה שאנשים ייהנו ממנו

הסקול-יארד הוא המעבדה של דנון, בית הספר למצוינות קולינרית. זו “חצר משחקים” יחידה מסוגה שמהווה בית ליצירה, מחקר, מפגש והתנסות עבור קהילת הטבחים ואנשי המקצוע. החלל הרב-שימושי משמש במה קולינרית ומארח מגוון פעילויות פופ אפ, מחקר ופיתוח וארוחות קונספט.

המטבח הפתוח מאפשר קשר בלתי אמצעי בין הטבחים והסועדים ותקשורת רציפה במהלך הארוחות והפעילויות. בחלל האירוח, הישיבה היא סביב שולחנות מרכזיים שנועדו להעצים את חווית השיתוף.

את המקום יפעילו תלמידי בית הספר דנון ואנשי מקצוע מבית הספר ומבחוץ אשר ישתפו את הקהל הרחב בעולמם היצירתי.

• אירועי פופ-אפ

כמו בבתי הספר המובילים בעולם, יפעילו תלמידי בית הספר בחלל הסקול-יארד אירועי פופ-אפ מגוונים בשילוב אנשי קולינריה מובילים מהארץ ומן העולם. הארוחות, שהן בעלות אופי שונה, יוכנו ויוגשו על ידי תלמידי בית הספר במטרה  לחשוף את התלמידים למגמות ומטבחים מן העולם ולחזק את הקשר עם הסועד. התלמידים יהוו חלק מתהליך היצירה, בין בתפקידי ביצוע או כחלק מתהליך התכנון.

“…אירועי פופ אפ הם אמצעי נהדר לחגוג את האהבה שלנו לאוכל ולשתף את הקהל בכל פעם בפן אחר של העולם העשיר הזה”, אומר מנהל בית הספר, השף מאיר דנון . תכנית אירועי הפופ אפ תתעדכן באתר הסקול-יארד ורכישת הכרטיסים תתבצע גם היא דרך האתר.

לקבוצות פרטיות מציע צוות הסקול-יארד את האפשרות לערוך אירועי קונספט חד פעמיים בעלי אופי קולינרי לא שגרתי ובקשת רחבה של סגנונות. דרך לא שגרתית לחגוג את אהבת המטבח.

 

• מטבח פיתוח

הסקול-יארד מהווה מעבדת פיתוח לתלמידים ואנשי מקצוע ומאפשר לנסות תפריטים, רעיונות וקונספטים ולהציגם לקהל הרחב. זהו קונספט ראשון מסוגו בעולם. מטבח המעבדה וחלל הסקוליארד פתוחים להשכרה ומאפשרים ליזמים לשפים ולכל מי שמעוניין לחלוק את העולם הקולינרי שלו להפעיל “מסעדה ליום אחד”.

כיתת לימוד בסקול-יארד של דנון
כיתת לימוד בסקול-יארד של דנון

 

• ספרייה קולינרית – מקור להשראה

בסקול-יארד תפעל במשך היום ספרייה קולינרית עם מאות ספרים ועיתוני קולינריה מכל העולם. הספרייה תהיה פתוחה לקהל ונועדה לשמש מקור השראה וידע לתלמידים, אנשי מקצוע ולחובבי המטבח. ליין מיוחד של  “ארוחות מהספרים” יתקיים בסקול יארד ויחשוף בכל פעם שף או ספר מן העולם. הזמנת הכרטיסים לארוחות אלה מתבצעת דרך אתר הסקול-יארד.

דנון: “… זה למעשה מגרש משחקים קולינרי, מה שניתן לעשות כאן הוא כמעט בלתי מוגבל. בעבורי זו הזדמנות לחשוף את העולם המקצועי שלנו ואת מה שאנחנו מאמינים בו ואני מקווה שאנשים ייהנו ממנו”.

בית הספר למצוינות קולינרית דנון  מציע מסלולי לימוד בכל  הרמות בבישול, קונדיטוריה, אפייה ומסעדנות. הקמפוס  המשוכלל בנמל תל אביב מהווה מקום מפגש לשפים ואנשי מקצוע מהארץ ומן העולם, אשר מגיעים לחלוק את תשוקתם למטבח. ה”סקול-יארד” במה לקולינריה פועל לצד בית הספר בהפעלת התלמידים.

במשך שנים שימש דנון שף ראשי בכמה מסעדות גורמה בפריז. מאז חזרתו ארצה עוסק דנון בתחום ההכשרה המקצועית והוא נחשב בעיני רבים לאחד מאנשי ההכשרה הבולטים בישראל. הניסיון הרב שצבר דנון בתחום ההוראה הקולינרית והבנת הצרכים המשתנים של הענף, עומדים בבסיס שיטת הלימוד החדשנית שפיתח – CTSCI לפיתוח זהות קולינרית.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*