הסקוטית משיקה בירות ללא גלוטן ממבשלת Brunehaut בלגיה

סדרת בירות כשרות ללא גלוטן ובירות נזירים - הזוכות במגוון פרסים ותחרויות בינלאומיות

הסקוטית מבית ישרקו – המייבאת ומשווקת יינות, אלכוהול ומזון, של מותגים מובילים, משיקה סדרת בירות פרימיום מבלגיה, כשרות וללא גלוטן, ובירות נזירים ממבשלת Brunehaut  – בראסרי דה ברונהאוט. בירות בורנהאוט זוכות בפרסים ובתחרויות בינלאומיות ומופצות בכ-26 מדינות ברחבי העולם.

 צילומים: אסף לוי
בירה ברונהאוט אורגנית טריפל, צילומים: אסף לוי

בשנת 1890 ייסדה משפחת אלארד את מבשלת ברונהאוט בגיגניס, בלגיה, תחת השם מבשלת סט ג’וזף. המבשלה התפרסמה במהירות באזור בזכות בירות הדרואיד והברונהאוט 8. בשנת 1991 החליטה המשפחה לעשות מעשה ולבנות מבשלה חדשה לגמרי, ולעבור למבנים חדשים וגדולים יותר. ובתוך כל זה לשמר את כל אופייה של המבשלה המסורתית ואיכות הבירה. גם כיום מוטו המשפחה הוא שילוב של מודרניות ומסורת – בעשייה, ניהול ושיווק.

המשפחה עדיין ממשיכה להשתמש בטכניקות מסורתיות וממשיכה להתסיס את הבירות תסיסה שנייה בבקבוקים ומכלים. היא מגדלת את השעורה בעצמה, בחווה סמוכה למבשלה – והתוצאה מגוון בירות מנזרים, בירות אורגניות, שכולן ייחודיות ואיכותיות. בירות ברונהאוט אורגניות מכילות פחות מ-8 חלקים למיליון של גלוטן ומוגדרות לכן – בירות ללא גלוטן.

הבירות המוצעות – 3 בירות אורגניות  ו-2  בירת נזירים – בירה עשויה על פי מתכון נזירים עתיק יומין ששורשיו במאה ה- 11:

ברונהאוט אורגנית בלונד – אייל אורגנית ללא גלוטן עשויה מלתת ושעורה. תהליך הבירה מיוצרת משעורה אורגנית מקומית בתהליך ייחודי (פטנט) טבעי, שבו מרחיקים את הגלוטן מהבירה. הבירה בגוון זהוב חיוור עם בעבוע עדין, עם ניחוחות של שיטה צהובה ופרחים לבנים. הטעמים מאוזנים, עגול ודבשי. בירה נפלאה גם למתחילים, שימצאו אותה קלה ונעימה. הבירה מתאימה מאוד לסלטים מבוססי רוטב וינגרט, טאפסים וכאפרטיף.

נפח אלכוהול : 6.5%, להגיש בטמפרטורה של 6-8 מעלות.

המחיר לבקבוק של  330 מ”ל: 13 שקל.

ברונהאוט אורגנית טריפל –אורגנית ללא גלוטן עשויה מלתת ושעורה. תהליך הבירה מיוצרת משעורה אורגנית מקומית בתהליך ייחודי (פטנט) טבעי, שבו מרחיקים את הגלוטן מהבירה. הבירה מלאה ועוצמתית, אך לא כבדה. בעלת גוון נחושת יפה, קצף מעולה ומאוד יציב. הניחוח די עדין ואף מאופק לסגנון, ומזכיר שמרים טריים. יש בו רעננות טובה, שממשיכה גם בפה: הבירה מלאה – ומלאת רעננות, למרות תכולת האלכוהול הגבוה. בצידה העוצמתי, הטריפל היא בירה מלאה, “שמנה” וארוכה. הבירה מצוינת לגבינות קשות, לקונטה צעירה עם נגיעות פרחוניות.

נפח אלכוהול : 8%, להגיש בטמפרטורה של 6-8 מעלות.

המחיר לבקבוק של  330 מ”ל: 13 שקל.

ברונהאוט אורגנית בלאנש (וייט) לבנה – אורגנית וללא גלוטן. עשויה מחיטה תהליך הבירה מיוצרת משעורה אורגנית מקומית בתהליך ייחודי (פטנט) טבעי, שבו מרחיקים את הגלוטן מהבירה. בעלת צבע לבן חזק ועשיר מבירות מקבילות בסגנון זה. האף עדין, רענן ושמרי – פרחוני, וכך גם הפה רענן, נעים וקליל. הבירה מעולה לליווי מנות עדינות, קציפות ועוגות שונות. מרווה צימאון וקלה לשתייה.

נפח אלכוהול : 6.5%, להגיש בטמפרטורה של 4-6 מעלות.

המחיר לבקבוק של  330 מ”ל: 13 שקל.

בירה סן מרטין בלונדי ממבשלת ברונהאוט, צלם אסף לוי
בירה סן מרטין בלונדי ממבשלת ברונהאוט, צלם אסף לוי

בראסרי דה ברונהאוט סט.מרטין טריפל –  בירה גורמה אמיתית – זוכת מדליה “דאבל גולד” בתחרות הבירה הבינלאומית שנערכה בישראל  ב-2011. עשויה ממספר סוגי לתת שעורה, כישות ותערובת תבלינים סודית. הבירה מיוצרת משעורה מקומית, לפי מתכון עתיק יומין ששורשיו במאה ה-11, בבלגיה. נזירי מנזר סט. מרטין בטורניי הם אלה שיצרו את הבירה לראשונה – בירה המבוססת על סוגים שונים של לתת וכשות, ומועשרת בצמחי תבלין שונים. בסגנון טריפל מנזרים – סשן ביר – מתקתקה ומרשימה.

לבירה צבע זהב עתיק, עם קצף יציב במיוחד. האף עשיר בצורה לא רגילה: פירות מסוכרים עם נגיעות של דבש אקציה, בלי להיות “סוכרייתי”. הפה עגול, עדין ומלא טעמים. הבירה חורפית – אופיינית – נפלאה עם גבינות בתנור,  עם סירופ אגסים ותפוחים.

נפח אלכוהול : 9%, להגיש בטמפרטורה של 8 מעלות.

המחיר לבקבוק של  330 מ”ל: 13 שקל.

בראסרי דה ברונהאוט סטץ מרטין בלונד – עשויה ומספר סוגי לתת שעורה, כישות ותערובת תבלינים סודית. הבירה מיוצרת משעורה מקומית, לפי מתכון עתיק יומין ששורשיו במאה ה-11 בבלגיה. נזירי מנזר סט. מרטין בטורניי הם אלה שיצרו את הבירה לראשונה – בירה המבוססת על סוגים שונים של לתת וכשות, ומועשרת בצמחי תבלין שונים. הבירה בעלת צבע קש זהוב, קצף יציב ובועות עדינות שמטפסות ועולות בקלילות בבירה. האף עז, בעל אופי וריחות שמזכירים גבינה רעננה. הפה עגול, מאוזן ומלא טעם – פירותי , פרחוני ואלגנטי בעת ובעונה אחת. בירה מנזרים בהירה ומלאת טעמים. נפלאה עם גבינות קרום קשה או גם ברי וקממבר.

נפח אלכוהול : 7%, להגיש בטמפרטורה של 5 מעלות.

המחיר לבקבוק של  330 מ”ל: 13 שקל.

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*