הסקוטית מרחיבה את סדרת היינות הכשרים וילה קייפ מדרום אפריקה

משיקה שני יינות: שיראז רוזה ושנין בלאן מיקב Simonsvlei

החדשים של הסקוטית, שיראז רוזה ושנין בלאן
החדשים של הסקוטית, שיראז רוזה ושנין בלאן

הסקוטית – חטיבת היין והאלכוהול מבית ישרקו, מרחיבה את סדרת היינות הכשרים וילה קייפ מיקב Simonsvlei – סימונסווליי שבדרום אפריקה. הושקו שני יינות כשרים  שיראז רוזה ושנין בלאן, שיצטרפו לארבעה יינות קיימים : פינוטאז’, קברנה סוביניון, מרלו ושרדונה. היינות בהכשר בד”צ קייפטאון  ובאישור רבנות ישראל.

יקב סימונסווליי נוסד עם תום מלחמת העולם השנייה וממוקם באזור פאארל שבמחוז הקייפ של דרום אפריקה. היבול הממוצע ביקב הוא כ-1,000 ק”ג לדונם. האקלים הים תיכוני של האזור מפיק ענבים בעלי פירותיות מצוינת ורמת בשלות אחידה וטובה. היקב בוצר כ-9,000 טונות של ענבים מדי שנה, ב-36 חוות שונות, המגדלות ענבי פינוטאז’, קברנה סוביניון, שיראז, שנין בלאן ושרדונה על שטח של כ-10,000 דונם.

וילה קייפ שיראז רוזה עשוי מ-100% ענבי שיראז. ליין צבע אלמוג אדמדם חיוור. בעל ארומות וטעמים המזכירים תותים טריים וריחות אביביים, פרחוניים. היין מתאים לצד ארוחות בשר עוף, פסטה, דגים על האש או מטוגנים ולהנאה כמות שהוא באפריטיף יבש.

המחיר: 35 שקל. מומלץ להגשה בטמפרטורה של 6-8 מעלות.

וילה קייפ שנין בלאן עשוי מ-100% ענבי שנין בלאן. ליין צבע צהוב זהב, ובעל ארומות של פירות טרופיים, יין רענן ובעל חומציות גבוהה. היין מתאים לצד סלטים, מנות דגים ובשרים.

המחיר: 35 שקל. מומלץ להגשה בטמפרטורה של 10-12 מעלות.

יקב סימונסוולי נוסד עם תום מלחמת העולם השנייה, כאשר קבוצה של כורמים החליטה להתאגד ולהקים מתקן מודרני ויקב לשימושם של הכורמים באזור פאארל, שבדרום אפריקה. הם החליטו לקרוא את היקב על שמו של חלוץ היין בדרום אפריקה, סימון ואן דר שטאל, וצורת הנוף באזור המכונה VLEI.

ואן דר שטאל היה זה שזיהה ראשון את הפוטנציאל באזור עוד במאה ה-17, והתווה את הדרך לכורמים שיבואו מאות שנים אחריו. כיום יקב סיימונסוולי מחויב למטרה המשותפת שנקבעה על ידי אחד ממייסדי היקב, סוני לה רו, והיא לספק יינות איכות במחירים הוגנים לכל כיס.

בישראל משווק מותג היין וילה קייפ, באמצעות הסקוטית, שנרכשה לפני כארבע שנים על ידי קבוצת טיב טעם שמיזגה את מלוא פעילות החברה הסקוטית לתוך חברת הבת ישרקו – העוסקת בייבוא, שיווק והפצה של מותגי אלכוהול ויין מהארץ והעולם.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*