הסכם קיבוצי ראשון ביקבי רמת הגולן

עשרות עובדי היקב בקצרין, המועסקים בתחומי הייצור והתפעול, המעבדה ומרכז המבקרים, ייהנו מתוספות שכר של עד 14%, מענק חתימה, הגדלת ההפרשות לפנסיה וקרן ההשתלמות. יו"ר ההסתדרות במרחב כנרת, אבי גבאי: ההסכם יועיל לא רק לעובדים אלא גם ליקב ולהמשך הצלחתו 

מעמד החתימה על ההסכם. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

מנכ”ל יקבי רמת הגולן, יאיר שפירא, ויו”ר ההסתדרות במרחב כנרת עו”ד אבי גבאי חתמו על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך שיחול על עובדי היקב בקצרין.

ההסכם ישפר בארבע השנים הקרובות את תנאי העסקתם של יותר מ-50 עובדים המועסקים בתחומי הייצור והתפעול, המעבדה ומרכז המבקרים. העובדים, רובם ככולם תושבי רמת הגולן ואזור אצבע הגליל, התאגדו לפני כשנה בהסתדרות ומאז התנהל משא ומתן בין הצדדים לחתימת ההסכם.

כחלק מההסכם, כלל העובדים יקבלו במהלך השנים הקרובות תוספות שכר שיסתכמו בין 11% ל-14%, בהתאם לתפקידם. בנוסף יקבלו העובדים מענק חתימה מיוחד בגובה 250 שקל בגין כל שנת ותק במפעל, כאשר ישנם עובדים המועסקים ביקב כבר כ-20 שנה.

סעיפים נוספים בהסכם קובעים, כי שיעורי ההפקדות לפנסיה יגיעו למקסימום האפשרי ותשלומי ההפקדות לפיצויים יגיעו אף הם למקסימום האפשרי ויינתנו לעובדים שהעסקתם תסתיים מכל סיבה שהיא. לצד זאת, העובדים יקבלו תשלום מלא על ימי מחלה החל מהיום השני וגובה ההפקדות מצד המעסיק לקרן ההשתלמות של העובדים יועלה ל-7.5% החל מהשנה השלישית להעסקה.

יצוין כי לצד השיפורים החדשים בתנאי ההעסקה, ההסכם מסדיר שורה של תנאים שהיו קיימים עד עתה ביקב, לרבות שי בחגים, קצובת ביגוד, ימי חופשה והבראה, בונוס שנתי ותוספת מיוחדת על שעות נוספות בעונת הבציר.

חותמים על ההסכם הקיבוצי ביקב רמת הגולן. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

מעמד חתימת ההסכם נערך בנוכחות גבאי ושפירא, מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב איציק פרשה, יו”ר ועד עובדי היקב מיקי כהן, חברי הוועד ישראל עמיר ויעקב סרור ונציגי ההנהלה.

אבי גבאי, מסר: “בשעה טובה ומוצלחת חתמנו הסכם עבודה ראשון פורץ דרך ביקבי רמת הגולן בקצרין ובו הישגים משמעותיים לעובדים. אני מאמין כי ההסכם יועיל לא רק לעובדים אלא גם ליקב ולהמשך הצלחתו כמקום עבודה טוב ויציב לתושבי האזור. תודה רבה מקרב לב לכל חברי הנהלת המפעל וחברי ועד העובדים על שיתוף הפעולה הפורה והענייני לכל אורך הדרך. תודה כמובן גם לאיציק פרשה מזכיר האיגוד המקצועי שעמל רבות על ההסכם. יחד נמשיך לפעול למען ציבור העובדים ולשגשוג היקב”.

יו”ר ועד עובדי היקב, מיקי כהן, ציין: “אני מברך על חתימת ההסכם, ומודה להנהלה על ההבנה ועל שיתוף הפעולה במהלך המו”מ, לנציגי ההסתדרות על התמיכה ולחברי הוועד וכל עובדי היקב על הנחישות וההתמדה. היקב שלנו הוא מעבר למקום עבודה אלא הוא כמו בית ומשפחה שנייה לכולנו, ואני בטוח שיחד נמשיך לעבוד זה לצד זה בדרך הנכונה לטובת כל הצדדים”.

מעמד החתימה על ההסכם. צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*