המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי של כ-1.17 מיליון שקל על חברת יקבי הכורמים

העיצום הוטל בגין הפרה של הוראות חוק החומרים המסוכנים ושל הוראות היתר הרעלים. על פי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות סביבה יהודה, בסיורים שבוצעו ביקב נצפו אריזות חומר מסוכן נוזלי (סודה קאוסטית וחומצה אצטית) המאוחסנות ללא מאצרה וכן לא נכח במקום אחראי הרעלים; חומרים מסוכנים אוחסנו באופן לא מסודר וללא שילוט

השרה תמר זנדברג. צילום: דוברות הכנסת

בתום הליך פיקוח ואכיפה שביצע מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, סמנכ”ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד, יצחק בן דוד (בנדה), הטיל עיצום כספי בסך של 1,175,210 שקל על חברת יקבי הכורמים מאזור התעשייה במעלה אדומים, בגין הפרה של הוראות חוק החומרים המסוכנים ושל הוראות היתר הרעלים.

המשרד להגנת הסביבה הטיל על החברה בסך הכול שישה עיצומים כספיים נפרדים בגין הפרות של תנאים בהיתר הרעלים העוסקים בחובות אחסון רעלים, חובת שילוט רעלים, חובות אחראי רעלים, טיפול בגופרית דו חמצנית, חובת היערכות לחירום וכן חובת ניהול פנקס רעלים.

בסיורים שבוצעו ביקב על ידי נציגי מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות סביבה יהודה, נצפו אריזות חומר מסוכן נוזלי (סודה קאוסטית וחומצה אצטית) המאוחסנות ללא מאצרה וכן לא נכח במקום אחראי הרעלים; חומרים מסוכנים אוחסנו באופן לא מסודר וללא שילוט.

כמו כן, עלה בסיורים כי היקב אינו ערוך לאירוע חירום, נוהל החירום אינו מעודכן, לא בוצעו תרגילי חירום וציוד המגן חסר. סיורי הפיקוח לוו בהליך אכיפה, שכלל התראה ושימוע, ובסיום ההליך הוטלו העיצומים הכספיים.

יצחק בן-דוד: “האחריות לעמידה בחוק ושמירה על הסביבה מוטלת על כלל הגופים, הציבורים והפרטיים, לשם שמירה על בריאות כולנו ועל הסביבה. החברה לא מילאה אחר ההוראות שניתנו לה, ומשום כך נקנסה. נמשיך לפקח ולאכוף ונבצע ביקורות כדי לבדוק שהחברות עומדות בהוראות שניתנו להן ופועלות להפחתת הסיכון לציבור”.

לא ניתן היה להשיג את תגובת היקב.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*