המטבח הרובוטי הראשון

מדובר ברובוט מתקדם בתפקוד מלא ובעיצוב לא רע, שמתפקד במטבח ומבשל במיומנות של מאסטר שף

הוא גם מנקה אחריו צילום: מתוך סרטון התדמית
הוא גם מנקה אחריו,  צילום: מתוך סרטון התדמית

חברת מולי (Moley) מציגה את המטבח הרובוטי הראשון, שגם שמו מולי. במבט ראשון זה נראה קצת מזעזע, אבל במבט שני העניין בהחלט משתפר.

[hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]מדובר ברובוט מתקדם בתפקוד מלא ובעיצוב לא רע, שמתפקד במטבח ומבשל במיומנות של מאסטר שף – כך לפחות מציגה זאת החברה. הדגם הראשון הוצג בהאנובר מסה, תערוכת הרובוטים הבינלאומית, והגרסה לצרכן תושק במהלך שנת 2017 ותיתמך במאגר מתכונים ממוחשב. ייצור המוני של הרובוט מתוכנן עד לשנת 2021. על פי ההערכות הוא יימכר אז ב-35 אלף דולר. בחברה מציינים כי זהו סכום ממוצע למטבח חדש.

על-פי החברה הלונדונית, יש להמצאה הזאת יתרון נוסף, מעבר לברור מאליו. לדבריהם, המטבח יגרום למהפכה בריאותית של אורח חיים בכך שיאפשר לאנשים ברחבי העולם לבשל לעצמם ארוחות טעימות ובריאות ברמה של שף גורמה, אצלם בבית.

הרובוט “לומד” באמצעות חיקוי את תנועותיו של אדם או שף, באמצעות כפפות של חיישנים ומצלמה משוכללת. התנועות הקטנות ביותר נקלטות והופכות לפקודות בישול. מולי מטמיע את המתכון, מבשל אותו ואם חששתם, הוא גם מנקה אחריו עם סחבה את משטח העבודה.

לרובוט שתי זרועות מכניות ומשטח עבודה שכולל כיריים, כלי מטבח וכיור, והוא מחובר לאפליקציות של בית חכם.

החברה מעריכה את השוק הפוטנציאלי של המוצר בכ-6 מיליון בתים ויש התעניינות של יזמי נדל”ן שרוצים להטמיע את הטכנולוגיה בבתים חדשים שהם בונים. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*