הכרם ומזקקת Thinkers משיקות את הברבן הישראלי הראשון

הברבן החדש של המזקקה הירושלמית, ה-Dew of B’Dolah, הוא הוויסקי הישראלי הראשון שזוקק ויושן לפי מסורת הכנת הוויסקי האמריקאית והוא גם הברבן הראשון שנולד בארה"ב, התבגר בים, התיישן ובוקבק בישראל

Thinkers ברבן ויסקי 50 מ"ל. צילומים: Steve Hellerstein

חברת הכרם, המפיצה ומשווקת מוצרי מזקקת Thinkers הירושלמית, משיקה את הברבן (Bourbon) הישראלי הראשון של המותג. הוויסקי שזוקק ויושן לפי מסורת הכנת הוויסקי האמריקאית המסורתית, נולד בארה”ב, גדל והתבגר בים והתיישן ובוקבק בישראל. שמו של הברבן הישראלי הראשון, Dew of B’Dolah, לקוח מהקבלה (טלא דבדולחא) ומתאר איזון הרמוני בין משתנים רבים. בדומה לשמו, הברבן מאופיין בטעמים מעולים ומורכבים, המחמיאים זה לזה באיזון מושלם.

הברבן החדש, המופק מ-Mash של דגנים כשרים באיכות הגבוהה ביותר, זוקק ואוחסן באופן ידני ב-140 חביות עץ אלון באוהיו, שם יושן למשך ארבעה חודשים. לאחר מכן הועבר אל ספינה ששטה במשך שישה חודשים דרך האוקיינוס האטלנטי והים התיכון, עד הגעתה אל נמל חיפה. לאחר הגעת החביות לישראל, הן הושארו בחיפה ליישון שנמשך שלוש וחצי שנים נוספות באוויר הפתוח על יד הים. עם סיום תקופת היישון הארוכה, שבעה אנשי צוות עמלו על העברת הברבן מהחביות לבקבוקים. הברבן החדש, עם אחוז אלכוהול גבוה בקטגוריה של 47.3%, הוא 100% Single Barrel (100% וויסקי שיושן באותה החבית), ו-100% לא מסונן.

Thinkers Bourbon Whiskey 750ml                                  צילום: Steve Hellerstein

Thinkers היא מזקקה צעירה שהוקמה באוקטובר 2018. לאחרונה חתמה על הסכם שיווק והפצה עם הכרם והיא עתידה לכבוש את השוק הבינלאומי לאחר שקלתמה עם הקמעונאית הגדולה בעולם Total Wine & More (TWM) על הסכם הפצה בלעדי בצפון אמריקה.

המזקקה משלבת בקפידה את ידע העבר של עולם האלכוהול, עם הידע העכשווי בכימיה, טכנולוגיה ובמדע שמאחורי תחושת ההנאה האנושית. בבסיס המותג Thinkers ניצבים עקרונות החדשנות הטכנולוגית המאפיינים את ישראל. פעילות המזקקה מושתת על העקרון של Furthering, על פיו יש לקחת דבר קיים ולדחוף אותו קדימה על מנת לעשותו טוב יותר.

Thinkers Bourbon Whiskey 750 ml.                                          צילום: Steve Hellerstein

 

 

 

על פי עקרון זה, הידע המעודכן הקיים בכימיה מספק את היכולת להתעלות גם על החלומות הפרועים ביותר של מי שעומדים מאחורי המתכונים המהפכניים והמבריקים ביותר בעולם האלכוהול. עיקרון ה-Furthering מיושם במזקקה באופן בלתי מתפשר ושום מוצר אינו עובר לבקבוק אם הוא לא עומד בסטנדרט האיכות הגבוה ביותר בקטגוריה שלו.

Thinkers הוקמה על ידי יעל קפלן ואבי אינגבר. בנט קפלן מכהן כמנכ״ל ומיכאל גינוסר משמש כסמנכל התפעול. בהקמת המזקקה הושקעו כ- 5 מיליון דולר. בנוסף לברבן החדש, מייצרת המזקקה את וודקה 40/60, ושני סוגי ג’ין – ג’רוזלם דריי ג’ין ויזראלי סאנסט ג’ין.

מרכז המבקרים של Thinkers מציע סיורים קבוצתיים בהם ניתן ללמוד על היסטוריית האלכוהול, כיצד בThinkers-  מייצרים את המשקאות החריפים שלהם ומה בעצם הופך את המשקאות לייחודיים כל כך. הסיור כולל טעימה מודרכת מהמוצרים.

750 מ”ל | ABV 47.3% | כשרות  STAR K | מחיר: 350 שקל

אודות הכרם

חברת הכרם, מהחברות הוותיקות בתחום הייבוא, השיווק וההפצה של משקאות חריפים, יינות ובירות, הוקמה בשנת 1921 על ידי ישראל אפשטיין ונותרה במשך כל שנות קיומה בבעלות המשפחה. כיום היא מנוהלת על-ידי ניניו של המייסד – יו”ר הדירקטוריון, אריאל אפשטיין; המנכ”לית, נורית שמיר (לבית אפשטיין), וסמנכ”לית השיווק, רונית אבנר (לבית אפשטיין).

החברה מעסיקה מעל 200 עובדים, עם מחזור מכירות שנתי של כ-350 מיליון שקל. החברה מייצגת בישראל מאות בתי מותגים שהמובילים והמוכרים בהם הם מותגי הוויסקי גלנפידיך, בלויני וגרנטס’, טולמר דיו וג’ים בים, וודקה סטולי, קוניאק רמי מרטן, ג’ין הנדריקס, תזקיקים וליקרים דוגמת יגרמייסטר וקואנטרו, ומגוון יקבים רחב לא פחות עמם נמנים בין השאר בולינג’ר, שאפוטייה, אנטינורי, אלגריני, טורס, וגה סיציליה, קאטנה זאפאטה, שאטו סיינט מישל, וילה מריה ויקבי דלתון, ברבדו וכישור הישראליים.

בתחום הבירה, חברת הכרם היא הבעלים של מבשלת הנגב הישראלית ושותפה במבשלת מלכה והרצל. בנוסף, החברה משווקת מגוון רחב של מותגי בירות איכותיות ובהם באדווייזר, בקס, שוף, מרדסו, בלומון, ברודוג, פרנסיסקאנר, פולרס’, ליפמנס, דובל ועוד. חברת הכרם גם פועלת בתחום הקפה ומייבאת את מותגי הקפה האיטלקים וסקובי ולואצה ואת מותג מכונות הקפה לקהל המקצועי, לה מרזוקו.

צילומים: Steve Hellerstein

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*