הישג לעמותת המסעדנים: הושג מתווה פיצויים רטרואקטיבי למסעדות ובתי קפה בעוטף עזה

ועדת כספים הודיעה השבוע על מתווה פיצויים "מסלול אדום" עבור מסעדות ובתי קפה שיחול על כל היישובים בעוטף עזה שבמרחק של עד שבעה קילומטרים מהגדר. המתווה יכנס לתקנות הקבע של רשות המיסים

המסעדנים בוועדת הכספים השבוע. צילום: יח"צ

עמותת מסעדנים חזקים ביחד גאה לבשר כי ועדת כספים שברשות ח”כ משה גפני הכריזה ביום ד’ השבוע על מתווה פיצויים “מסלול אדום” עבור מסעדות ובתי קפה. מתווה הפיצויים שהוסכם עם רשות המיסים יחול על כל היישובים בעוטף עזה שבמרחק של עד שבעה קילומטרים מהגדר. במסגרתו ענף המסעדנות ייכלל לראשונה בתקנות הקבע של הרשות, כאשר הזכאים יזכו לפיצוי באופן רטרואקטיבי ממאי 2018.

מסעדות יהיו זכאיות לקבל פיצוי מלא על נזק ממשי שנגרם להן, במידה שהייתה הוראה של פיקוד העורף לסגור את העסק או שחל איסור על התקהלות למשך 24 שעות. כל הוכחה שתובא לרשות המיסים ותוכיח כי לעסק נגרם נזק בפרק הזמן עליו הכריז פיקוד העורף – תביא לפיצוי מלא בעד הנזק שנגרם לו.

מסעדות יוכלו לקבל פיצוי על חומרי גלם, אוכל שהוכן ולא הוגש או התקלקל בגלל מצב ביטחוני שהרתיע אנשים מלהגיע – גם ללא הנחיה של סגירת עסקים מטעם פיקוד העורף.

הישג גדול זה יצרף את המסעדנים לענפים שנכללו עד כה במתווה הפיצויים כמו תיירות, חקלאות ודבוראים.

ועדת הכספים החליטה על קידום הצעת חוק אשר חתמו עליה כל חברי הוועדה וכך למעשה לא הותירו לרשות המיסים ברירה להחליט האם הם רוצים שהדבר יעבור בחקיקה או בתקנות שיוסכמו על הצדדים.

תומר מור, מנכ”ל מסעדנים חזקים ביחד: “אחרי מאבק של עמותת מסעדנים חזקים ביחד לצד מסעדני עוטף עזה הצלחנו להביא את כל חברי הכנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית להבנה, תמיכה ופיצוי במסעדני הדרום. לא נשקוט עד שהפיצויים ייכנסו לחשבונותיהם של המסעדנים, כי כבר למדנו שאיפה שאפשר לסרבל, להקשות ולדחות, משרד האוצר יפעל כדי לא לשלם את הפיצויים, וזאת בניגוד מוחלט לתמיכתם של שר האוצר וראש הממשלה שתומכים באופן גלוי ופומבי בפיצויים למסעדני הדרום”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*