יינות יקב 1848 שזכו במדליות זהב בתחרות AWC – דור 4 ברברה ומרסלן 2014

השנה השתתפו בתחרות 12,402 יינות מ-1,716 יקבים מ-39 מדינות

יינות ברברה ומרסלו דור 4 של 1848
יינות ברברה ומרסלו דור 4 של 1848

יקב 1848 מציג את היינות שזכו במדליית זהב בתחרות היינות AWC בווינה, שמוגדרת כתחרות היין הגדולה בעולם בתחום היין. השנה השתתפו בתחרות 12,402 יינות מ-1,716 יקבים מ-39 מדינות. בתחרות זו זכה יקב 1848 במדליות זהב על היינות : דור 4 – מרסלן 2014 ודור 4 – ברברה 2014.

דור 4 – ברברה 2014:

יין אדום רובי מרוכז ועמוק עם רמזים של שזיף, פטל שחור, דובדבן בהיר, תות עץ, כוכבי אניס ונגיעות עץ קלוי. היין בעל גוף מלא ומורכב עם סיומת פירותית פריכה ורעננה.

מקור הזן ברברה בגבעות MONFERRATO, במרכז חבל פיאמונטה באיטליה. היינות המופקים מזן זה מאופיינים בחמיצות גבוהה המאפשרת לייצר יינות רעננים ופריכים.

מחיר – 70 שקל.

נתונים אנאליטיים:

 

§     צבע: אדום
§     % כוהל: 14.5
§     pH: 3.61
§     חומצה כללית: 6.6
§     מתיקות: יבש
§     יישון בחבית: 12  חודשים
מדליות זהב ליינות יקב 1848
מדליות זהב ליינות יקב 1848. צילום: יח”צ

על הכרם:

מקור ענבי הברברה , מכרם הנטוע למרגלות הר כיפת הכוכב, על קרקע טרה רוסה  עשירה במינרלים ומאווררת במיוחד בזכות תכולת אבן גבוהה. הכרם הנטוע בצפיפות גדולה מהמקובל במטרה לתרום לשיפור נוסף של איכות הפרי. מאפשר לבטא את מלוא הפוטנציאל של הברברה.

על עשיית היין:

הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה-crusher ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים, התירוש הותסס בטמפרטורה של 21-23 מע”צ על מנת לשמר את אופי הברברה. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 12 חודשים שבסיומו התקבל יין ייחודי, פירותי, ורך.

 דור 4 – מרסלן 2014

יין סגול כהה אטום עם רמזים של דובדבן כהה, פטל שחור בשל, קסיס וארומת עישון עדינה. ליין טאנינים בשלים וגוף מלא וקטיפתי עם סיומת פירותית מודגשת.

זן המרסלן הינו כוכב צעיר מדרום צרפת, אשר פותח במכון הצרפתי הלאומי למחקר חקלאי (INRA) ליד העיירה הצרפתית Marseillan ומכאן שמו.

זן זה משלב את אופיו של הוריו – הקברנה סוביניון האצילי והגרנאש המסורתי.

מחיר-70 שקל.

על היין:

יין סגול כהה אטום עם רמזים של דובדבן כהה , פטל שחור בשל, קסיס וארומת עישון עדינה. ליין טאנינים בשלים וגוף מלא וקטיפתי עם סיומת פירותית מודגשת.

נתונים אנאליטיים:

 

§     צבע: אדום
§     % כוהל: 14.5%
§     pH: 3.68
§     חומצה כללית: 5.7
§     מתיקות: יבש
§     יישון בחבית: 12  חודשים 

על הכרם:

מקור ענבי המרסלן , מכרם הנטוע על גבעה הצופה אל הר תבור, על קרקע ממוצא בזלתי,עם תשתית סלע מפורר, רדודה ומנוקזת. לכרם חשיפה טובה וממושכת לשמש המאפשרת להשלים את הבשלתו האטית של הזן ומימוש מלוא הפוטנציאל של המרסלן.

על עשיית היין:

הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה-crusher ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים, התירוש הותסס בטמפרטורה של 21-23 מע”צ על מנת לשמר את אופי המרסלן. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 12 חודשים שבסיומו התקבל יין ייחודי, מרוכז ופירותי.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*