היין חי ובועט

Barkan C.S. Superior 2006 - יין הדגל של יקב ברקן

קברנה סוביניון סופירייר 2006 של ברקן
קברנה סוביניון סופירייר 2006 של ברקן
מאת מיכאל בן יוסף
מאת מיכאל בן יוסף

Barkan C.S. Superior 2006

קברנה סוביניון סופירייר 2006 של ברקן
קברנה סוביניון סופירייר 2006 של ברקן

מלך היינות הבלתי מעורער ויין המלכים המבינים ביין. הקברנה סוביניון צומח על כל חמש היבשות, הוא מוביל איכותית ולעתים כמותית, הוא חלק מממסכים מפורסמים ומשמש כבסיס לרוב היינות האדומים של העולם. יקב ברקן השקיע ומשקיע בזן, ויש תוצאות.

יין הדגל של היקב בנוי לפי תכנון מוקדם, בנייה ממש, כפי שבונים מוצר יוקרה בעל ממדים מהחומר הבסיסי הטוב ביותר שברשות היקב. מיקום הכרם כמובן קובע את הבסיס, הטרואר או תנאי אקלים, השיפוע והרכב הקרקע, אך בהמשך – זן הגפנים וגילם מוסיפים את שלהם. אלו גורמים יסודיים לכל יין, אך ליין הדגל יש עוד עשרות גורמים נוספים, והחשובים ביניהם הזן, המשפחה, הקרובים וגם הילדים.

זן הקברנה סוביניון הוא זן בסיסי בכך שהוא מהווה זן יחידני ליין משלו, ולרוב היינות האדומים בעולם, שגדל כמעט בכל מקום ובכל מזג אוויר. הוא מהווה מסגרת ביין לכל זן אחר (כמעט) ויחדיו מייצרים יינות גדולים עד גדולים ביותר בכל רחבי הגפן העולמיים. אם מוסיפים לזן את הטוהר של גפנים בוגרות, כמעט אין סיכוי לא להצליח. אגב גפנים בוגרות, ככל שהן בוגרות יותר, הן מניבות פחות תנובה אך טיבה עולה כל הזמן.

הסופרייר של שנת 2006 הוא ממסך של קברנה סוביניון עם 10% מרלו מהכרמים בארבע חלקות כרם מהגליל העליון, לאחר בציר מדויק במועדו, קרי, בזמן הנכון לכל חלקה ותת חלקה, עם תנובה מצומצמת וייחודית. רק לאחר התסיסה הבסיסית, חוברו יחדיו היינות הצעירים מכל חלקה ועברו להתבגרות בחביות צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים.

היין בגילו המכובד, מציג צבע בורדו דהוי עד חום לא נקי בשוליים, טבעת צהובה מסביב לכוס, ניחוחות של אדמה רטובה יחד עם בשר מעושן, בעל גוף מצומצם, עדיין הרבה פרי, וכמובן שתי בהחלט. יין בן 13 שנים, שומר על האלכוהול והטאנינים הרכים, מעט וניל, תבלינים חמצמצים, סיומת ארוכה ובלתי מוגדרת. כן היין חי ובולט. יין מומלץ לארוחה בשרית, רצוי בשרים מעושנים ו/או גבינה אפויה מעושנת. לא לחדרר לפי המזיגה, למזוג ישר מהבקבוק. יין למביני יין. לחיים!

כרם עלמה הגלילי
כרם עלמה הגלילי

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*