החל מינואר: טחינה אחוה תישא את הסימון הירוק המאשר שהמוצר בריא ומומלץ לצריכה

הקריטריון של משרד הבריאות להצגת חותמת ירוקה על טחינה גולמית הוא ערכי נתרן עד 200 מ"ג ומותגי טחינה רבים אינם עומדים בקריטריון. בטחינה אחוה ערך הנתרן הוא 10 מ"ג  

טחינה אחוה עם הסימון הירוק. צילום: יעל האן

במסגרת רפורמת סימון המוצרים של משרד הבריאות, במסגרתה יתיר המשרד ליצרנים, יבואנים ומשווקים, לסמן מזונת בצבע ירוק, כדי לאותת לצרכנים שהמוצר מומלץ לצריכה, תחל חברת אחוה, החל מינואר, לסמן את כל הטחינות מתוצרתה בסימון הירוק. יובל מלאך, סמנכ”ל השיווק של אחוה, מברך על הסימון הירוק שתקבל כל טחינה גולמית שעומדת בקריטריון זה. “אנו במפעל קיבלנו החלטה אסטרטגית לפני יותר מ-20 שנה להוציא את המלח מייצור הטחינה הגולמית. אנו משאירים זאת לטעמו ולרצונותיו של הצרכן. כל סימון או הדגשה שיסייעו לצרכן לבצע החלטת קנייה מושכלת – מבורך בעיני”.

האפשרות להשתמש בסימון ירוק באה לצד כניסתה לתוקף של רפורמת הסימון האדום והשלילי, שלפיה מוצרי מזון עם כמות גדולה מהרצוי של שומן רווי, סוכר ונתרן, יסומנו בעיגול אדום אחד או יותר. הקריטריון להצגת חותמת ירוקה על טחינה גולמית הוא ערכי נתרן עד 200 מ”ג, כשבטחינת אחוה ערך הנתרן הוא 10 מ”ג, לעומת טחינות רבות אחרות בהן כמות הנתרן גבוהה מאוד. “ליצרן יש תועלות רבות בשימוש במלח, החל משיפור טעם דרך תועלת כלכלית. הרי קילו מלח עולה עשירית מקילו טחינה גולמית”, מסביר יובל מלאך. “בבחירה בין תועלת כלכלית לתועלת של בריאות הציבור, ודאי שהתועלת הבריאותית גוברת ואו גאים לשאת דגל זה”.

לאחרונה הודיעה חברת “אחוה” על הורדת מחירים בכל הטחינות האורגניות מתוצרתה, כולל בכל המותגים הפרטיים המיוצרים באחוה, בשיעור של יותר מ-10%.

1 Comment

  1. טחינה “רמי לוי” ללא תוספות מסומנת בסימון האדום עקב שומן רווי. יחסי השומן הרווי גם בטחינה “אחווה” וגם בטחינה “רמי לוי” הם שווים. אם כך, טחינה אחווה גם אמורה להיות מסומנת באדום עקב שומן רווי וע”פ תקנות משרד הבריאות מוצר שיש לו סימון אדום אינו יכול לקבל סימון ירוק! אם כך, איך טחינה “אחווה” רשאית לקבל סימון ירוק?

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*