החיבור המופלא (והלא שגרתי) בין אוכל לכתיבה / מאת שרה גלב

בסדנה של שרה גלב
בסדנה של שרה גלב
שרה גלב
שרה גלב

אוכל וכתיבה עשויים להיראות כלקוחים מעולמות שונים, אך התבוננות מחודשת והרפתקנית מראה שיש חיבור חזק ומקורי בין השניים – כזה שתומך ומאדיר זה את זה. אוכל כידוע אינו רק צורך פיזי, הוא  מכיל בתוכו מטען רגשי שמסמל דברים משמעותיים כמו בית, תרבות, שורשים, משפחה, אהבה וגם חסך, חנק, שליטה ועוד. האוכל מביא אתו חוויות רבות – של דמויות, מקומות, עונות וחגים. לא במקרה הטעמים והריחות שמצויים במזון מעוררים כל כך הרבה פעילות ואסוציאציות – החלק במוח שאחראי לאחסון זיכרונות צמוד לחלק שאחראי על הריח, ולכן כשאנחנו מריחים משהו אנחנו מוצפים מיד בזיכרון חי.

הכתיבה הבסיסית ביותר היא כלי העוזר לנו להכיר את עצמנו טוב יותר, להתחבר רגשית  ולפרוק משאות מהעבר. הכתיבה עושה שימוש רב בזיכרונות, דמויות  וחושים והאוכל מאפשר חיבור ישיר ומידי אליהם – האוכל מהווה השראה לכתיבה. הטעמים והריחות משמשים מנוע לכתיבה עמוקה וחדה, שמאפשרת פורקן רגשי והנאה יצירתית. האוכל גם עוזר  לנו לפתוח את המטמון שחבוי בנו ולתת לקול שלנו להתפרץ החוצה.

איך זה קורה?

נפגשים בבית קסום לסדנה בת שלוש שעות. כל סדנה היא בנושא מסוים – ילדות, רגשות, זהות, חופש ועוד . לכל נושא מותאם תפריט מיוחד של חמש מנות – אוכל טבעוני מושקע, ססגוני ואנין לצד הרבה יין. כל מנה מובילה את המשתתפים לסשן של כתיבה, כשהאוכל משמש קטליזטור למילים לצאת לאור. וזה עובד כמו קסם. ממש כמו שנכנס יין יוצא סוד, כך כשנכנס אוכל יוצא סיפור. השילוב בין אוכל וכתיבה מעניק חוויה מיוחדת, טעימה ורגשית, כזו עם ערך מוסף.

טבעוני אבל גם קרניבורים ייהנו
טבעוני אבל גם קרניבורים ייהנו

רוני קנטור, שהשתתפה בסדנה, מספרת: “מכירים את זה שמחפשים סדנה יצירתית שתחבר בין אנשים שאתם אוהבים במיוחד? אז מצאתי כזאת. את הקסם המהלך שרה גלב פגשתי לגמרי במקרה לפני כמה חודשים ותוך כמה שניות ידעתי שאגיע לסדנה שלה עם קבוצה של בנות שאני אוהבת במיוחד.
“ביום ראשון בערב זה קרה סוף סוף והיה פשוט מושלם. ארוחה טבעונית, טעימה, חווייתית של חמש מנות אלוהיות שמובילות לשיחה וכתיבה. זה פשוט מטורף איך טעם וריח מעלים זיכרונות ילדות נשכחים. פגשתי שם את עצמי ואת החברות שלי מזווית חדשה ומרעננת ואני ממש מחכה לעוד הזדמנויות לקחת לשם עוד אנשים”.

מור דמרי, כותבת על הסדנה: “כתיבה היא דבר נפלא לכל הדעות, אם כי המיזוג בין כתיבה לאוכל נפלא פי כמה. מעבר לכך שהמנות היו טעימות בטירוף בכל מנה הרגשתי באופן מוזר אבל טוב, כיצד נפתחות הצ׳אקרות למוזה ולמחשבה אלטרנטיבית. על מנת ליצור יש צורך ביצר. כי היצר הוא בסיס של כל יצירה. ולכן, שילוב הידיים הקסום בין האוכל לכתיבה יצר הרמוניה נכונה ומדויקת”.

 

הטעמים והריחות מעוררים כל כך הרבה פעילות ואסוציאציות
הטעמים והריחות מעוררים כל כך הרבה פעילות ואסוציאציות

למי הסדנה מתאימה?

הסדנה מתאימה למגוון רחב של אנשים – כל מי שהוא קצת סקרן ורוצה לחוות משהו מיוחד שיגרום לו להכיר את עצמו קצת יותר טוב כשמסביבו שפע אוכל טוב, יין ואנשים מעניינים. אין צורך בניסיון קודם בכתיבה וגם קרניבורים מושבעים ייהנו מאד מהאוכל. הסדנה מתאימה גם לחברים, משפחה, מסיבת רווקות או כל אירוע אחר. אני מגיעה לכל הארץ ופעמיים בחודש עורכת סדנאות ביפו.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*