החזון של יקב לה פורה בלאנש: יין מהיקב לצרכן

מכירות היקב לפסח יתבצעו רק בפלטפורמה של הדסטארט. המטרה, על פי היקב: למכור את היין מהיקב ישירות לצרכן ולחסוך את שרשרת העמלות שבדרך. את המהלך מובילים יעקב בריס מנכ"ל היקב והיינן הראשי ברונו דר

המכירה בהדסטארט של יקב לה פורה בלאנש

יקב הבוטיק החדש לה פורה בלאנש, הממוקם בחבל יתיר, יצא במאבק על מחירי היין שלטעמו אינם הוגנים ופוגעים בפיתוח תרבות היין בישראל. מטרת אנשי היקב ברורה וחד משמעית: למכור יין מהיקב ישירות לצרכן ולחסוך את כל שרשרת העמלות שבדרך. כדי שזה יקרה הם לוקחים את הסיכון ומתחייבים לא להיכנס לחנויות הפיזיות ובכך להשאיר את המחיר האמיתי של היין. את המהלך מוביל יעקב בריס מנכ”ל יקב לה פורה בלאנש והיינן הראשי של היקב  ברונו דרמון.

את הפרויקט המיוחד הזה הם החלו בפלטפורמת גיוס המונים הדסטארט ומקווים לגייס סכום של כ-115 אלף שקל. הכסף שיגויס יהווה בסיס לבניית חנות אינטרנטית, שתמכור יינות מהיקב ישירות לצרכן. בנוסף לכך, הכסף אותו יגייסו ישמש לבניית מרכז מבקרים באזור חבל יתיר, שיהווה אטרקציה תיירותית שתסייע לפתח את הנגב ותשמר תרבות יין עתיקה שנכחה במקום עוד בימי בית שני.

התשורות המוצעות לתומכים בגיוס הכספים כוללות את כל יינות היקב, אטרקציות, ערבי טעימות ומארזי מתנה. תאריך סיום הגיוס הוא ה-29 במרץ השנה ועד היום גויס חלק ניכר מהסכום.

רשמי טעימה ומחירי היינות:

תלפיות לבן 2018 – הוא ממסך לבן המבוסס על ענבי ויוניה (80%) ושנין בלאן (20%) שגדלו בכרם מצפה רמון שבפסגת מדבר הנגב הישראלי. היין לא התיישן בחביות עץ וכך נשמר הפרופיל הרענן והפירותי של הזנים. היין בעל ארומה פירותית רעננה עם סיומת אגוזית מאוזנת. מרקמו שמנוני והוא בעל גוף רחב ומהנה כאשר הוא צונן, והוא נלגם כליווי לארוחה קלה או כאפריטוף לצד חטיפים.

55 שקל.

תלפיות אדום 2017 – הינו ממסך שהופק משילוב של ענבי קברנה סוביניון (80%), שיראז (6%) ופטי-ורדו (7%) מכרם יחידני ״שדה כלב״ בגובה של כ-900 מטר, עם השלמה של מעט מרלו. היין התיישן כ-8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקני  ולא עבר תהליכי סינון כלשהם. זהו יין צעיר ועסיסי, בעל בשומת פירות אדומים צעירים (פטל ושזיף אדום), שההתיישנות המתונה שלו בחבית הוסיפה לו מורכבות של שוקולד, עור חדש ויער אורנים. הוא בעל גוף בינוני וחומציות טובה, נגיש ומיועד לשתיה מיידית.

55 שקל.

דביר פינו נואר 2017 – הופק מ-100% פינו נואר מכרם יחידני ״שדה כלב״, השוכן ברום 900 מטר, בין ההר הגבוה ומדבר יהודה, שנבצר בבציר ידני. היין יושן כ-12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ולא עבר תהליכי סינון כלשהם. פינו נואר בעל אופי ארץ-ישראלי, שמגדיר מחדש את גבולות הזן. בעל גוון עוצמתי, ניחוח טרי של יער אחרי הגשם, אוכמניות וקסיס. בטעימה מתווספים טעמי רימון ודובדבן לצד וניליות עמוקה. גוף בינוני-מלא וסיומת בינונית באורכה.

70 שקל.

דביר 2017 – הוא בלנד שהופק משילוב ענבי קברנה סוביניון (45%) ושיראז (33%) מכרם יחידני ״שדה כלב״, השוכן בין ההר הגבוה (רום 900 מטר) ומדבר יהודה, והשלמה של מרלו (22%). היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקני ולא עבר תהליכי סינון כלשהם. ליין צבע בורדו-אדום בוהק, ניחוחות גרגירי יער כהים (פטל שחור ודובדבן) ופלפל שחור. עם ההתפתחות בכוס מתווספים גם מאפייני טבק ועשן. הוא חלק ונהדר, ועל אף שהוא מוכן כבר כעת לשתיה הוא יתפתח היטב בשנים הקרובות.

85 שקל.

יער הלבנון 2016

דביר קברנה סוביניון 2017 – הותקן מ-100% ענבי קברנה סוביניון מגפנים בוגרות שגדלו בכרם היחידני “שדה כלב”, השוכן בין ההר הגבוה (רום 900 מטר) ומדבר יהודה, ויונק את טעמו המיוחד משורשיו של היין ארץ-ישראלי הקדום. היין התבגר כ-18 חודשים בחביות עץ צרפתי ואמריקני ובוקבק ללא סינון כלל.

יין עשיר וקטיפתי שענביו נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי. בעל ארומה נהדרת של דובדבנים ושלל גרגירי יער שחורים לצד טימין, מנטה ופולי קקאו משובח. מרוכז מאד ובעל סיומת מתמשכת. עוצמתי, מאוזן ואלגנטי.

100 שקל.

יער לבנון 2016 הופק מהנוזל הראשוני (ללא סחיטה free-run) של ענבי קברנה סוביניון (100%), שגדלו בכרם “שדה כלב” השוכן ברום 900 מטר, בין ההר הגבוה ומדבר יהודה, ונבצרו בבציר ידני וסלקטיבי. היין התיישן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקני ולא עבר תהליכי סינון כלשהם.

יין הדגל של היקב מיטיב לבטא את הפילוסופיה הייננית ואת הטרואר המופלא של כרם “שדה כלב”. צבעו בורדו כהה מאד וכמעט שחור. ארומה שופעת של גרגירי יער שחורים אינטנסיביים ושוקולד מריר בלגי, לצד פלפל ירוק טרי, רוזמרין, סיגליות ופריחת לוונדר. רכות מלטפת בכל לגימה שמגלה לאט רבדים נוספים החבוים ביין.

190 שקל.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*