ההסתדרות מבקשת לאסור על חברת תן ביס להתערב במהלכי ההתארגנות בחברה

על פי תגובת תן ביס: זוהי תביעת השתקה לכל דבר ועניין שכל תכליתה הוא למנוע מעובדים רבים המתנגדים למהלך ההתארגנות להביע את דעתם. זאת, בניגוד למדיניות ההנהלה שמאפשרת מתן חופש ביטוי באופן שווה לכלל העובדים, למעט הנהלה בכירה

צילום מסך - דף הפייסבוק של עובדי תן ביס סקובר

ההסתדרות פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה למתן צו מניעה זמני האוסר על חברת תן ביס סקובר, העוסקת בשירותי שליחויות מזון, מלהתערב במהלכי ההתארגנות בחברה של השליחים בחברה האם “תן ביס” המועסקים על ידה.

בפנייה לבית הדין נאמר, כי ניסיון ההתארגנות הראשון של השליחים במסגרת ההסתדרות הלאומית היה בשנת 2018, אך התארגנותם שם לא צלחה, ולאחר פיטוריו של  יו”ר הועד היא גם נפסקה.

עוד נאמר, כי גם הניסיון השני להקים ועד במסגרת הסתדרות הפועל המזרחי לא הצליח, בשל פעולותיה של החברה לסיכול ההתארגנות. אולם העובדים המשיכו בניסיונותיהם להקמת ועד עובדים ופנו להסתדרות הכללית, וזו החלה באחרונה לצרף עובדים לשורותיה, אך לטענתה, חברת תן ביס שכבר הייתה מתורגלת מניסיון ההתארגנות הקודם, הגיבה באותו הדפוס ובאותן הפעולות ממש. זאת, על ידי הפעלת ראשי צוותים ומנהלי אזורים, שנפרסו באופן מתואם בנקודות עליית השליחים למשמרת אליהן הגיעו נציגי התאגדות, במטרה להלך אימים על השליחים ולמנוע מהם לפגוש את נציגי ההתאגדות ו/או לשוחח עימם.

ראשי הצוותים, נאמר בבקשה, יזמו עריכת “תדריכים” אישיים לשליחים (פרקטיקה שאינה מבוצעת בחברה על דרך השיגרה) כדי למנוע מנציגי ההתאגדות לשוחח עמם, ובמקרים אחדים גם שינו את נקודות העלייה של השליחים למשמרת מנקודות העלייה בהן הייתה עמדת הסברה או החתמה של ההסתדרות לנקודות עלייה אחרות, בהן לא היו נוכחים נציגי ההתאגדות. אם נראו נציגי ההתאגדות בשטח, הם הורו לעובדים שלא לדבר עמם. כל זאת, אגב שימוש במרותם על העובדים.

בנוסף טוענת ההסתדרות, כי ראשי הצוותים ממשיכים להתבטא נגד ההתארגנות במסרים מכפישים בפני העובדים הכפופים להם, הפיצו טפסי ביטול חברות, ולאחר שההסתדרות הכריזה לפני כשבועיים על יציגותה בחברה והעבירה לחברה טופסי הצטרפות, הפעילו את מרותם על העובדים שתחתם. זאת, על מנת לשכנע אותם לבטל את חברותם בהסתדרות, תוך איומים על כך שאם ההתארגנות תצליח, יבוטלו התמרצים שהובטחו להם.

לטענת ההסתדרות, חברת תן ביס פעלת נגד התארגנות עובדיה אגב שימוש בראשי הצוותים והיא תוקפת אותה, את התנהלותה, חוקתה, ואת הודעת היציגות שלה. בנוסף מנסה החברה לייצר “מאזן אימה” באופן מלאכותי על מנת להסיט את הדיון מפעולותיה הלא חוקיות ולהכשיר את הקרקע לטענה שתועלה על ידה בהמשך, כי ביטולי החברות אינם תוצאה של פעולותיה היא.

לדברי ההסתדרות, בחברה מועסקים כ-30 ראשי צוותים הממונים על מאות עובדים והם בעלי השפעה על היקף ההשתכרות וגורל העסקתם של העובדים.

בית הדין מתבקש להורות לחברה לחדול לאלתר מכל פנייה לעובדים בכל הנוגע לעניין התארגנות והשלכותיה ולמימוש הזכות להתארגנות, לחדול לאלתר מלהתערב במהלכי ההתארגנות בחברה, ולבטל את השימוע טרם פיטורים שקבעה ליו”ר ועד הפעולה. זאת, לטענת ההסתדרות, בשל ניסיונותיו הממושכים להקים ועד עובדים אותנטי בחברה במסגרת ארגון עובדים.

בתגובה (על פי כתב התביעה) נטען על ידי חברת תן ביס כי אין אמת בטענותיה של ההסתדרות וכי הבקשה לבית הדין הוגשה על ידה בחוסר ניקיון כפיים קיצוני, תוך העלמת עובדות ומסמכים, וכי אין לאפשר להסתדרות להמשיך בהפצת תעמולה שקרית ופוגענית בפני הציבור הרחב ועובדי החברה.

עוד טוענת תן ביס, כי ההסתדרות מבקשת מבית הדין צו שיגביל ללא כל הצדקה את חופש הביטוי של העובדים המתנגדים לה והיתר להמשיך ולהפיץ בקרב העובדים מידע שקרי מטעה וחלקי. לטענת תן ביס, ההסתדרות מנהלת כנגדה בכל כלי התקשורת קמפיין שקרי ומכפיש, אגרסיבי במיוחד, והכולל השמצות פרועות וכוזבות, פוגעניות במיוחד. תן ביס מבקשת מבית הדין להורות להסתדרות לפרסם תיקון של ההודעות השקריות מטעמה, והתנצלות על פרסום המידע הכוזב בכלי התקשורת בו הופצו, ובנוסף לחייב את ההסתדרות להימנע מכל פגיעה בפרטיות עובדי החברה.

תגובת תן ביס:

“מדובר בתביעה של חברת השליחים ‘תן ביס סקובר‘ ולא ב’תן ביס’ כפי שמצוין בפנייתכם. זוהי תביעת השתקה לכל דבר ועניין שכל תכליתה הוא למנוע מעובדים רבים המתנגדים למהלך ההתארגנות להביע את דעתם. זאת, בניגוד למדיניות ההנהלה שמאפשרת מתן חופש ביטוי באופן שווה לכלל העובדים (למעט הנהלה בכירה) ללא קשר לעמדתם בנושא, וללא התערבות בשיח. בדיון בתביעה, שנערך בבית הדין השבוע, לא הביאה ההסתדרות אפילו בדל של ראיה למעורבות ההנהלה בהתארגנות. יתרה מכך, הובאו בדיון ראיות רבות להפצת טענות שקריות על ידי ההסתדרות, לפגיעה בפרטיות העובדים והקלטתם בסתר מבלי ידיעתם, וכן הקלטה המתעדת שיחה בה ההסתדרות ניסתה לגייס בעצמה עובדים שהיא רוצה עכשיו להשתיק. ההסתדרות הודתה אחרי הראיות שהיו טעויות מצידה. יש לציין שטרם ניתנה החלטה על ידי בית הדין”.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*