האמן איתמר גלבוע פיסל את כל מה שאכל בשנה

התוצאה: תערוכה ייחודית של אלפי פריטי מזון מפוסלים המוצגים על שולחן אחד. תערוכת FOOD CHAIN PROJECT מגיעה לראשונה לישראל

FOOD CHAIN PROJECT - תערוכה של איתמר גלבוע
FOOD CHAIN PROJECT - תערוכה של איתמר גלבוע

לאחר שהוצג במוזיאונים ובירידים ברחבי העולם, הפרויקט  Food Chain Project של האמן  הישראלי איתמר גלבוע מגיע לישראל, לתערוכת פופ אפ בשרונה מרקט ולתערוכה בבית האמנים. גלבוע מתגורר ויוצר באמסטרדם, וזה כעשור עובד על פרויקט שרשרת המזון שזכה להצלחה בינלאומית כפרויקט בעל ערך אמנותי וערכי. אוצרת התערוכה היא קרן בר-גיל והיא תתקיים ב-23 בנובמבר עד 23 בדצמבר בבית האמנים בתל אביב ומה-1 בדצמבר השנה עד 1 בינואר 2018 בשרונה מרקט. הכניסה חופשית.

התערוכה מתבססת על שנה אחת במהלכה תיעד גלבוע, יום ביומו, את כל אשר אכל. השאיפה שלו הייתה לראות אוכל של שנה שלמה על שולחן אחד. בחלוף השנה, פיסל את כל מה שאכל, כ-8,000 פריטים, והציג אותם במיצב עצום במעין “סופר מרקט” שהקים: 133 מלפפונים, 567 פרוסות לחם, 155 לימונים, 32 ליטר דיאט קוקה קולה, 490 עגבניות, 3 תאנים ועוד ועוד.

הפרויקט מאפשר לצופה להיחשף לחוויה פרטית, אינטימית וספציפית של האמן ומצד אחר, לגעת בנושאים אקטואליים ורלוונטיים לכולנו – אוכל, צריכה, שפע, איפוק, אורח חיים, הגירה, תרבות ועוד.

 

המיצג יפהפה בצורתו ועמוק בתפיסתו. גלבוע מעוניין להעלות את מודעות הציבור לצריכה הפרטית וליצור דיון רחב יותר בסוגיות המזון בעולם. המיצב הפרובוקטיבי מצביע על צריכת היתר שלנו, בעוד מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם עדיין סובלים מרעב כל יום.

מעבר לכך, גלבוע מציע לקהל לקנות את הפסלים כאשר חלק מהרווחים נתרם לעמותות שמתעסקות בבעיות של מזון. מכאן שם הפרויקט – “שרשרת המזון”. גלבוע רצה שמה שהוא אכל יאכיל בסופו של דבר מישהו אחר. בישראל, הרווחים יתרמו לעמותת “נבט”, המפעילה תכנית להכנת כריכים, הנמסרים בדיסקרטיות לילדים נזקקים ב-120 בתי ספר ברחבי הארץ.

התערוכה, שתוצג בישראל בבית האמנים, תכלול כ-1,000 פסלי פורצלן של פריטי המזון, פסלי כרום וצילומים מתוך הפרויקט, המציגים את מה שאכל ושתה גלבוע ביום מסוים, ובסך הכל לאורך שנה וחיתוכי רוחב נוספים הקשורים לצריכה. התערוכה בחסותם ובנדיבותם של אלאלוף ספנות, שהובילה לישראל מאמסטרדם במבצע מורכב אלפי פסלי פורצלן שבירים, דנונה ושרונה מרקט.

בתערוכת הפופ אפ תוצג תערוכה מוקטנת ובה עשרות פסלים שיוצעו למכירה.

מתוך התערוכה של איתמר גלבוע
מתוך התערוכה של איתמר גלבוע

איתמר גלבוע נולד בתל אביב בשנת 1973. הוא בנה של הסופרת שולמית גלבוע ואחיו של העיתונאי ניב גלבוע. גלבוע הוא אמן רב תחומי שחי ועובד באמסטרדם. עבודותיו, אשר מושפעות מעולם המספרים והמדע, מבוססות על חוויותיו האישיות בארץ, כמו גם בהולנד, והן תוצאה של מחקר יסודי ואיסוף נתונים.

גלבוע יוצר בסגנונות ואסתטיקה נרחבים, עובד במגוון מדיומים, כולל פיסול, וידיאו, ציור ורישום. הציג במוזיאונים רבים בארץ ובעולם לרבות מוזיאון תל אביב, מוזיאון הרצלייה ומוזיאון ואן גוך בהולנד.

איתמר גלבוע בלב התערוכה
איתמר גלבוע בלב התערוכה

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*