האופה מברלין

שרה אדלר נבחרה לשחקנית הטובה ביותר לשנת 2017 על הופעותיה בסרטים "האופה מברלין" ו"פוקסטרוט". הבמאי אופיר ראול גרייצר מגולל סיפור מורכב, המתאר את החיבור בין הקולינריה ואהבת האפייה לרגשות וליצרים

צילום: רפי דלויה
צילום: רפי דלויה
שרה אדלר במרכז עם מילר, קלקהוף, גרייצר ושטראוס. צילום: רפי דלויה
שרה אדלר במרכז עם מילר, קלקהוף, גרייצר ושטראוס. צילום: רפי דלויה

שרה אדלר נבחרה לשחקנית השנה על ידי פורום מבקרי הקולנוע. היא נבחרה לשחקנית הטובה ביותר בישראל לשנת 2017 על סמך הופעותיה בסרטים “האופה מברליןו”פוקסטרוט”

הכרזה רשמית של האופה מברלין. צילום: סרטי נחשון
הכרזה רשמית של האופה מברלין. צילום: סרטי נחשון

אדלר, שמופיעה בתפקיד הנשי הראשי בסרט האופה מברלין, שיוצא השבוע לאקרנים לצד השחקן הגרמני טים קלקהוף ולצד זהר שטראוס, שיחקה השנה גם בפוקסטרוט לצד ליאור אשכנזי. אדלר, שמתגוררת בפריז בשנים האחרונות, הגיעה לארץ במיוחד לבכורת הסרט האופה מברלין בשבוע שעבר. מהיום (יום ה’, 28  בדצמבר) אפשר לצפות בסרט ביותר משלושים בתי קולנוע בכל רחבי הארץ.

בסרטו של הבמאי אופיר ראול גרייצר, אדלר מגלמת את ענת, אלמנה טרייה מירושלים, שיום אחד מגיע אל בית הקפה שלה בחור גרמני מסתורי שעבד עם בעלה שנהרג בתאונה, והוא מבקש לעבוד במטבח. שם הוא מתגלה כבעל כשרון אפייה נדיר. בזכות העוגות שלו העסק פורח. הבמאי מגולל סיפור מורכב, המתאר את החיבור בין הקולינריה ואהבת האפייה לרגשות וליצרים.

על תפקידה בסרט אדלר זכתה לשבחים רבים. הסרט השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל ירושלים ועשרות פסטיבלים ברחבי העולם. הסרט יוצא להפצה רחבה על ידי סרטי נחשון.

אדלר נולדה בפריז בשנת 1978 ועלה לארץ עם משפחתה בגיל 10. כשהייתה בת 17 נסעה לניו יורק ללמוד משחק אצל לי סטרסברג. כשחזרה לארץ כעבור שבע שנים החלה להופיע בשורת תפקידים מרשימה. בשנת 2004 שיחקה בסרט “אבנים” של רפאל נג’ארי בן זוגה לשעבר, בסרט “שנת האפס“, וגם בסרט “המוסיקה שלנו” של ז’אן לוק גודאר שהוצג בפסטיבל קאן. על תפקיד זה הייתה אדלר מועמדת לפרס האקדמיה האירופית. בשנת 2006 קיבלה תפקיד קטן בסרט “מארי אנטואנט” של סופיה קופולה לצד קירסטן דנסט. בשנת 2007 שיחקה בסרט “מדוזות” באחד התפקידים שהכי מזוהים איתה שעליו זכתה במועמדות לפרס אופיר. בשנת 2011 זכתה במועמדות נוספת לפרס אופיר על הסרט “בוקר טוב מר פידלמן”. בשנת 2013 הופיעה בכמה תפקידים שונים בסרטים “סוכריות”, “לרדת מהעץ” ו”מי מפחד מהזאב הרע”. בשנת 2015 הסרט הקצר “איה” בו שיחקה היה מועמד לאוסקר. באותה שנה הופיעה גם בסרט “בורג”. אדלר הופעה גם בכמה סדרות טלוויזיה כמו “לתפוס את השמיים”, “פרשת השבוע”, “אבידות ומציאות” ו”יחפים”.

פורום מבקרי הקולנוע, שמאגד כשלושים וחמישה ממבקרי הקולנוע בישראל, בחר להעניק לאדלר את הפרס על הופעותיה המצוינות השנה. אדלר: “אני מאד מאושרת שהבחירות שעשיתי בסרטים מאתגרים ואמיצים מובילות להערכה של אוהבי הקולנוע. אני מקווה שאוכל תמיד להמשיך לגלם דמויות עשירות ומרגשות, מורכבות ונגישות, כאלו שכל צופה יכול להזדהות איתן וגם להיות מופתע מהן. כבוד גדול להיות חלק ממשפחת הקולנוע הישראלי”.

מתוך האופה מברלין. צילום: סרטי נחשון
מתוך האופה מברלין. צילום: סרטי נחשון

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*