ד”ר נחום איצקוביץ מונה למנכ”ל משרד החקלאות

המנכ"ל הנכנס: בשבילי להגיע למשרד החקלאות זה כמעט סגירת מעגל, אני מושבניק, בעברי עם רפת וכיום עם מטעים, יונק את האדמה ומחובר אליה. מבחינתי התפקיד החשוב הזה הוא חלום - להגיע למקום בו אפשר להשפיע באמת על החקלאות בישראל

טקס חילופי מנכ"לים במשרד החקלאות. מימין: השר אלון שוסטר, שלמה בן אליהו, נחום איצקוביץ ואריאל יעקובי. צילום: שלומי אמסלם, לע"מ
בטקס מצומצם, על פי הנחיות הקורונה, שהתקיים ביום שלישי השבוע במשרד החקלאות ופיתוח הכפר לציון חילופי מנכ”לים במשרד, בירך שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, את המנכ”ל היוצא, שלמה בן-אליהו, ואת המנכ”ל הנכנס, ד”ר נחום איצקוביץ בטקס חילופי המנכ”לים של המשרד.
בדבריו התייחס השר למנכ”ל היוצא בן-אליהו ואמר: “כל מה שאמרת בנוגע למנהיגות שהולכת על פי מצפונה, נכון גם לגביך. אני מודה לך על היכולת לתאר לי בהוגנות את המציאות כפי שאתה מבין אותה, לומר לי מה אתה חושב ולומר לי גם, ככל שאפשר, איפה אתה חושב שנכון שאהיה. אני מודה לך על השירות החשוב שעשית עבור מדינת ישראל”.
בהמשך פנה השר אל המנכ”ל הנכנס, ד”ר איצקוביץ: “אני זכיתי בך. גם המשרד זכה באדם שבמשך שלושה עשורים למד את העסק. בעוד אני מנהל את מו”מ התקציב הראשון שלי, נחום שוחה כבר את בניית התקציב החמישה עשר שלו. מי שעבר את מה שאתה והדור שלך עברתם בקרבות הבלימה, החיים אחר כך נראים פחות דרמטיים. אנחנו נעשה ביחד למען הכפר ולמען החקלאות. אני סומך עליך שתעזור לי למצוא את האיזון הנכון בין הצרכים הקונקרטיים של המשרד, לבין הצרכים של מדינת ישראל. אני מודה לך על שהצטרפת אליי”.
המנכ”ל היוצא, בן-אליהו, אמר: “עולם התוכן של המשרד הוא עולם רחב שכולל גם את פיתוח הכפר וגם את הפיתוח הקהילתי, את המחקר, הקשרים הבינלאומיים, המדיניים, קשרי הייצוא, אחריות לניקוז, לעצים, למים, לקרקע ועוד ועוד. עולם תוכן רחב וגדול. אני רוצה להודות לשרים שכיהנתי תחתם אורי אריאל, ראש הממשלה בנימין נתניהו וצחי הנגבי שנתנו את אמונם בי.
בהתייחס למנכ”ל הנכנס, אמר בן-אליהו: “את נחום אני מכיר כבר שנים רבות ומוקיר אותו. יש לכם צוות מנצח – גם אלון שוסטר, גם נחום איצקוביץ וגם עובדי משרד מסורים וחרוצים, אין לי ספק שתצלח דרככם”.
המנכ”ל הנכנס, ד”ר איצקוביץ: “בשבילי להגיע למשרד החקלאות זה כמעט סגירת מעגל, אני מושבניק, בעברי עם רפת וכיום עם מטעים. אני חי מגיל שנתיים במושב, יונק את האדמה ומחובר אליה. מבחינתי התפקיד החשוב הזה הוא חלום – להגיע למקום בו אפשר להשפיע באמת על החקלאות בישראל. חקלאות אינה רק פרנסה או גידול ירקות ופירות, החקלאות היא ערך של שמירת הקרקע וביטחון המזון. בשגרה, וביתר שאת בעתות משבר וחירום, חייבים לשמור על חקלאות כערך עליון.
ולעובדי המשרד אני רוצה לומר – אפגש אתכם ואשמע אתכם. קולכם חשוב. נתראה בעבודה ובעשייה”.
הטקס התקיים ללא קהל, והועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק המשרד.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*