גלידונית זכתה במקום הראשון בתחרות הבינלאומית לעיצוב אריזות אקולוגיות

ארגון האריזות העולמי העניק את הפרס היוקרתי על עיצוב אריזת קרטון חדשה וייחודית אשר חוסכת  כ-40 טונות של פלסטיק בשנה. האריזה החדשה גם איכותית, מעוצבת ונוחה יותר, שומרת על איכות המוצר בצורה מיטבית ומאפשרת להחזיראת המוצר למקפיא גם כשהוא מלא באופן חלקי

אריזת הקרטון החדשה של גלידונית. צילום: טל סקופל
גלידוניות באריזת הקרטון החדשה. צילום: 0304

לאחר שכבר זכה בחודש שעבר במקום הראשון עבור עיצוב האריזה מטעם המכון הישראלי לאריזה, קטף צוות הפיתוח של גלידת שטראוס את המקום הראשון גם בתחרות הבין-לאומית WorldStar של איגוד האריזות העולמי (WPO). הארגון הכריז בתחילת השבוע על הזוכים והעלה לאתרו הרשמי את הבחירה בגלידונית. בחודש מאי השנה יתקיים טקס הפרסים הרשמי בדיסלדורף, גרמניה, אליו יגיעו נציגי החברה.

האריזה החדשה הושקה בחודש מרץ 2022 והחליפה את אריזת הקלקר המוכרת אשר שימשה את המותג כ-35 שנה. פיתוח האריזה הציב אתגר לא פשוט בפני אנשי הפיתוח של גלידת שטראוס: קלקר הוא חומר ששומר היטב על קור ועל איכות הגלידה שבתוכו. מצד שני, קלקר הוא פלסטיק ואינו מתכלה גם לאחר מיליון שנה. האתגר היה למצוא חומר ידידותי יותר לסביבה שיחליף את הקלקר וישמור על איכות המוצר שבתוכו.

פרויקט הפיתוח יצא לדרך כבר ב-2017 וצוות פיתוח האריזות של יוניליוור החליט, מטעמי קיימות ושמירה על הסביבה, להתמקד בקרטון.

מיכל תמרי, מנהלת שיווק תחומי חטיפים וגלידות יוניליוור ישראל. צילום: עדי סגל

השינוי באריזות גלידונית ונשנושים היטיב לא רק עם הסביבה: האריזה החדשה איכותית, מעוצבת ונוחה יותר, שומרת על איכות וטעם המוצר בצורה מיטבית ומאפשרת להחזירו למקפיא בצורה נוחה וטובה יותר, גם כשהוא מלא באופן חלקי. כחלק מהעיצוב החדש מכילה האריזה בחלקה הפנימי משפטים משעשעים שנחשפים ככל שתוכן האריזה מתרוקן.

מיכל תמרי, מנהלת הפעילות העסקית והשיווקית של תחומי החטיפים והגלידות ביוניליוור: “גלידת שטראוס, בהתאם לתפיסת הקיימות של החברה האם שלה, יוניליוור, מחפשת כל הזמן דרכים לשפר את מוצריה באופן ששומר על האיכות ועל הנאת הצרכנים ממנו, ולצד זה מבטא ערכים נוספים שמשמעותיים לצרכנים, ובמקרה הזה, צמצום השימוש בפלסטיק ובכך הפחתת הנזק לסביבה. אנו חשים גאווה וסיפוק גדולים מכך ששינוי כה משמעותי במוצר דגל כזה, גם זוכה להצלחה בקרב הצרכנים שלנו, וגם מקבל הכרה מגוף מקצועי בינלאומי חשוב כזה”.

טל סקופל, מוביל הפרויקט וטכנולוג מחקר ופיתוח אריזות של גלידת שטראוס: “בעקבות השינוי שביצענו באריזה, אנו חוסכים כ-40 טונות פלסטיק מדי שנה. מצאנו תחליף אריזה ראוי ששומר על האיכות והטעם, בלי פשרות, וגם שמרנו על נראות האריזה עבור הצרכנים. אני חש סיפוק גדול שהמהלך הושק בזמן ואנחנו כמובילי השוק היינו ראשונים לעשות צעד זה למען הסביבה. אני שמח ומתרגש מאוד מהזכייה וההכרה העולמית”.

אריזה ישנה לעומת חדשה. צילום: טל סקופל

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*