בקשה לייצוגית נגד שופרסל: המוצר “תפוח עץ מוזהב – תוצרת ישראל” הוא בכלל מתוצרת איטליה

לטענת המבקשים, באתר המכירות של שופרסל המוצר מוצג כמוצר "ישראלי" לכל דבר, באופן שנועד לטעת בלב הצרכן את האמונה לפיה התפוח גודל באמצעות חקלאי ישראל באדמה ישראלית.כל זאת, במיוחד כאשר צרכנים ישראלים מחפשים תשומות חקלאיות כחול לבן לצורך תמיכה בחקלאים בשעת מלחמה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת השיווק הקמעונאית שופרסל בטענה לפיה היא מציגה את המוצר “תפוח עץ מוזהב – תוצרת ישראל” כאילו מדובר במוצר “כחול לבן” מחקלאי ישראל ומאדמת ישראל. זאת למרות שלטענת המבקשים מדובר ביבול שגדל באיטליה ויובא לישראל בדרכי השיווק הידועות (אוניות, מחסני קירור ועוד).

הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת על ידי רון שליידר אוהד מבית קשת ויסמין זאבי מת”א הנוהגים לדבריהם לערוך את קניותיהם באתר המכירות של שופרסל המאפשר רכישת מוצרים המוצגים בו, במשלוח עד בית הלקוח.

בבקשה נאמר כי שופרסל בוחרת להציג לצרכנים את תמיכתה המובהקת והבלתי מתפשרת בחקלאי ישראל, ודוחקת בלקוחותיה לרכוש ממנה כמה שניתן תוצרת כחול לבן. כל זאת תוך פרסומי הודעות ופרסומים “סוחטי דמעות” מטעמה בעניין תמיכה בחקלאי ישראל, במיוחד בעת המלחמה הפוקדת את אזורי קו העימות החקלאיים.

כך מוצג לצרכנים באתר המכירות של שופרסל המוצר “תפוח עץ מוזהב-תוצרת ישראל” כמוצר “ישראלי” לכל דבר ועניין, באופן שנועד לטעת בלב הצרכן את האמונה לפיה התפוח גודל באמצעות חקלאי ישראל באדמה ישראלית.

כל זאת במיוחד כאשר צרכנים ישראלים מחפשים תשומות חקלאיות “כחול לבן” לצורך תמיכה בחקלאים בשעת מלחמת חרבות ברזל, ואף מוכנים לשלם יותר על מוצר שכזה או לרכוש אותו גם אם אין ממש צורך בו.

לטענת המבקשים רכישת המוצר האמור שמקורו בכלל באיטליה לא רק שאינה מסייעת לחקלאי ישראל אלא אף פוגעת בפרנסתם, והצגת המוצר בפני הצרכנים כ”ישראלי” על מנת שיוטעו להסיק כי רכישתו מסייעת לחקלאי ישראל ותורמת לחוסן הלאומי, מהווה עבירה על איסור הטעיה בחוק הגנת הצרכן.

בבקשה נאמר כי מדובר בהתנהלות רוחבית ושיטתית של שופרסל המוכרת כדרך קבע את המוצר האמור כתוצרת ישראלית למרות שמקורו בכלל באיטליה. אשר על כן סבורים המבקשים כי הגיע הזמן להשיב לחברי הקבוצה המיוצגת את שמגיע להם ולחייב את שופרסל לתקן מיידית את מצגיה.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*