בקשה לייצוגית נגד רשת דומינוס פיצה בטענה לגביית דמי משלוח קבועים בניגוד למוסכם

דמי המשלוח בסך 12 שקל נגבים, כך נטען בבקשה, בניגוד להסכם בין הצדדים ולתנאי השימוש אותם נדרשים הלקוחות לאשר בצורה אקטיבית על ידי סימון V בעת ההרשמה, ואשר בהם מובהר וקבוע במפורש כי לא נגבים דמי משלוח

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בת”א כנגד רשת הפיצריות הגדולה (רשת המסעדות השמינית בגודלה בעולם) דומינוס פיצה המופעלת בישראל באמצעות חברת אלגד פיצה מת”א, בטענה לגביית דמי משלוח קבועים מלקוחותיה המזמינים את מוצריה באמצעות האפליקציה או באתר שלה, בסך קבוע של 12 שקל. זאת, נטען בבקשה, בניגוד להסכם בין הצדדים ולתנאי השימוש אותם נדרשים הלקוחות לאשר בצורה אקטיבית על ידי סימון V בעת ההרשמה, ואשר בהם מובהר וקבוע במפורש כי לא נגבים דמי משלוח.

זאת ועוד, בנוסף להפרת ההסכם, טוען המבקש עו”ד אסף כהן מת”א כי חברת אלגד פיצה מסתירה את קיומם של דמי המשלוח מפני לקוחותיה המשתמשים באפליקציה ו/או בגלישה באמצעות הנייד (שלא דרך האפליקציה) והיא מציגה את מחירי המוצרים כשהם אינם כוללים את דמי המשלוח הנלווים לכל הזמנה, והלקוחות מגלים רק בשלב הסופי של ההזמנה – שלב התשלום בקופה, כי מתווספים דמי משלוח להזמנה.

המבקש מציין כי בהסכם אותו נדרש הצרכן לאשר באפליקציה נאמר כי ” החברה אינה גובה דמי משלוח בנוסף למחיר המוצר כמתפרסם באתר” ואילו בהסכם באתר נאמר כי מחיר המוצר כולל גם דמי משלוח 0 וכי מינימום הזמנה הינו 69.9 שקל.

לדברי המבקש במשך כל שנות פעילותה הרבות של חברת אלגד פיצה היא לא גבתה דמי משלוח, עניין המחזק את הטעייה הצרכנית במקרה הנדון, וכי החברה החלה בהוספת דמי המשלוח רק בתקופת הקורונה. המבקש סבור כי היה מצופה ששינוי כה מהותי כדוגמת הוספת דמי משלוח ביום בהיר אחד ובניגוד להסכם עם הצרכן, יזכה לגילוי נאות וברור החל משלב ההתקשרות הראשני של הצרכן, ולאורך כל הליך המכירה עד התשלום.

מדומינוס פיצה נמסר: “קיבלנו את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית, נלמד אותה ונגיב בהתאם בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*