בקשה לייצוגית נגד דרך היין בטענה להטעיה צרכנית במבצעי מכירות

לדברי המבקש, הוא רכש דרך אתר הקניות המקוון של דרך היין ויסקי סקוטי כביכול בהנחה ואז התחוור לו כי באתרי קניות מקוונים אחרים ישנם מוצרים זהים שמחירם ללא מבצע זול יותר מאשר המוצר שנרכש על ידו בהנחה וכי מדובר לטענתו בהנחה פיקטיבית

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת דרך היין המשווקת משקאות חריפים באמצעות עשרה סניפים הפזורים במרכז הארץ ובאמצעות אתר קניות מקוון. זאת, בטענה להטעיה צרכנית על ידי הפרת החוקים והתקנות החלים על מבצעי מכירות ואשר נקבעו על מנת לתת כלים לצרכן לניתוח מהימנות המבצעים, וכן כדאיותם ונכונותם.

לדברי המבקש דויד כהן, תושב עפולה, במהלך שיטוט באתר הקניות המקוון של חברת דרך היין הוא נחשף למוצר ויסקי סקוטי אשר הוצג והוצע למכירה במחיר של 324.90 שקל במקום 369.90 שקל  לכאורה המחיר המקורי / הרגיל של המוצר).

לאחר שרכש את המוצר הוא התאכזב קשות עת התחוור לו כי באתרי קניות מקוונים אחרים כי ישנם מוצרים זהים שמחירם ללא מבצע זול יותר מאשר המוצר שנרכש על ידו בהנחה מחברת דרך היין, וכי מדובר בהנחה פיקטיבית – הצגת המוצר כנמכר בהנחה אינה עומדת בכללים ובתנאים שנקבעו בחוק ובתקנות הרלוונטיות החלות על מבצעים.

המבקש מציין, כי בדיקה שנערכה העלתה כי דרך היין מפרה בריש גלי את החוקים והתקנות החלים על מבצעי מכירות ובהתייחס למוצרים רבים נוספים, בהציגה באופן קבוע כמעט את כל המוצרים באתר שלה למכירה בהנחה, לצד מחיר מקורי לכאורה, שלא היה בתוקף אפילו אצלה, תקופה ארוכה, אם בכלל.

כמו כן נוהגת דרך היין לפרסם מבצעי הנחה שונים באתר שלה, אך הלכה למעשה מדובר באחיזת עיניים מובהקת, וכי מטרת הצגת מחיר קודם (“רגיל”) אל מול מחיר נוכחי בהנחה היא אך כדי לשוות למחירים מצג של יצירת הזדמנות, אולם בפועל מדובר במצגים פיקטיביים שאינם מתקיימים באף אחד מן המוצרים שנבחנו, במספר מועדים שונים.

אשר על כן מתבקש בית משפט השלום בחיפה לחייב את חברת דרך היין לפצות את לקוחותיה בגין נזקיהם הממוניים והבלתי ממוניים, כפועל יוצא מהתנהלותה ואי גילוי פרטים שגילויים מחויב בחוק. בנוסף, לחייב את החברה להציג בפני הצרכנים באופן מלא ומדויק את פרטי המוצרים שבמכירה מיוחדת ו/או במבצע כנדרש על פי חוק הגנת הצרכן והתקנות.

תגובת דרך היין לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*