ארוחת חג המולד באבו דאבי / מאת טלי ברנר

כל מנה - יצירת מופת ויזואלית וקולינרית שעוצבה ברוח החג ולוותה ביין שהותאם בדיוק לה והובא לשם כך מכל רחבי העולם

מנת פיטריות פורצ'יני ועדשים על לחם בריוש. צילום: טלי ברנר
טלי ברנר. צילום: שי שבירו

באבו דאבי, אמירות סחופת חול ושמש במפרץ הפרסי, הצטרפתי לחברי מסדר אבירי הגריל המקומי לחגוג את חג המולד. התכנסנו במועדון האנגליThe Club. שייח’ זאיד בן סולטן, שהיה הנשיא הראשון של איחוד האמירויות ואמיר אבו דאבי , תרם את השטח באל-מינה להקמת המועדון כבר ב-1962.

הגענו בשעת צהריים לוהטת. בדצמבר הטמפרטורות מטפסות מעל 30 מעלות צלסיוס, ונמלטנו אל צל הדקלים לחפש מעט קרירות, לבושים בתלבושות חג צבעוניות ועליזות. לאחר קוקטייל פתיחה עם שמפניה Comte Audion de Dampierre Grande Cuvee Brut, טעימות קטנות, והיכרויות ראשונות, מתיישבים סביב השולחנות לארוחת כריסטמס צוהלת וצבעונית.

מנת הסלמון והלובסטר. צילומים: טלי ברנר

כל מנה היא יצירת מופת ויזואלית וקולינרית שעוצבה ברוח החג. כל מנה מלווה ביין שהותאם בדיוק לה והובא לשם כך מכל רחבי העולם. את מנת הסלמון והלובסטר היפיפיה ליווה שרדונה Gimblett Gravels מניו זילנד.

מנת פיטריות פורצ’יני ועדשים הוגשה על לחם בריוש. רק לאחר שהתענגתי על הפטריות הסתבר שאפילו הבריוש, עליו הונחה המנה, לבש צורת אשוח. המנה לוותה בבלנד לבן מדרום אפריקה, שנת 2019.

כבד אווז וחזה אווז וולינגטון עם ארטישוק ירושלמי וכרוב ניצנים

סורבה פסיפלורה עם נגיעות עלה ליים הוגש להפגת טעמי המנות הראשונות ולהכנת הלשון למנה העיקרית – כבד אווז וחזה אווז וולינגטון. המנה הוגשה עם ארטישוק ירושלמי וכרוב ניצנים. כרוב הניצנים הוא במיטבו בתקופת הכריסטמס, בשל ואינו מר ונהוג להגישו בארוחת החג. המנה הוגשה עם יין מנהר הדואורו, ספרד, 2018 Dominio de Basconcillos Finca de Altura. הזדמנות נוספת לחוות את השילוב של יין מעולה, שהעצים את טעמו של בשר האווז.

מנה אחרונה – פנטזיה בשוקולד

המנה האחרונה, “פנטסיה בשוקולד”, הוגשה בליווי ריזלינג מניו-זילנד 2011.

משחקי חג המולד ומתנות בגלילים מוזהבים

בין המנות התקיימו משחקי כריסטמס מסורתיים והמשתתפים מגרילים מתנות המתחבאות בגלילים מוזהבים. חלק מהאורחים חובשים כתרים מנייר קרפ. הסעודה נמשכה חמש שעות מהנות והכרתי חברים חדשים, תרזה ודויד, שנולדו בדובאי ואבו דאבי להורים שהגיעו לאמירויות לפני חמישים שנה. ההורים ויועצים נוספים הוזמנו לייעץ לאמיר בנושאי קידוחי נפט, פיתוח עירוני וקידמה, מודרניזציה שרצה המנהיג להביא אל הארץ המדברית.

תרזה ודויד למדו באירופה באוניברסיטאות מצוינות וחזרו לחיות עם המשפחה. הם מאוד אוהבים לחיות באבו דאבי ובאמירויות מקפידים לשמור על מעמדם כאורחים. הם חיים ועובדים בה, אבל לא יכולים לקבל אזרחות. השניים מחדשים את הוויזה כל שנתיים-שלוש ומכינים תוכנית חלופית, למקרה שהתנאים הפוליטיים ישתנו והם לא יוכלו להמשיך לחיות שם.

בעשורים האחרונים חיי האירופיים באמירויות היו מאוד נוחים. תרזה ודויד עוסקים במיחזור תעשייתיוהם מאוד מודעים לנושאי איכות סביבה ומודאגים משינויי האקלים ובעיקר מההתחממות הגלובלית שתביא להמסת הקרחונים בקטבים, ובעיקבות ההמסה, לגאות מימי המפרץ במספר מטרים. גאות כזאת תכסה את מירב האזורים האורבניים החדשים שנבנו באמירויות בעשורים האחרונים.

טעמי ארוחת החג והנאות ההווה דחקו מעט את הדאגות. סיימנו את הארוחה המלהיבה עם פורט מפורטוגל. ברוכה הבאה שנת 2022.


הכותבת היא מהנדסת מזון, מרכזת את תחום התעשייה האורגנית בארגון לחקלאות אורגנית בישראל וחברה במסדר אבירי הגריל. 

סנטה מתוק באבו דאבי

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*