אקוואטק פישריז תובעת 83 מיליון שקל מחברת אקווה מעוף בטענה לכשל בהקמת מתקן גידול לדגים

לטענת התובעת, הנתבעת כשלה כשל יסודי כאשר תכננה והקימה מתקן שאינו מסוגל להגשים את מה שהיה אמור להיות ייעודו וכתוצאה מכך מרבית דגי הדניס שאוכלסו במתקן מתו בהמוניהם * באקווה מעוף דוחים את הטענות מכל וכל ופועלים להגשת תביעה נגדית

חברת אקוואטק פישריז, שהוקמה בשנת 2011 במטרה להקים מתקנים מתועשים ובהם בריכות לגידול דגים, לגדל ולשווק את הדגים, הגישה תביעה בסך 83 מיליון שקל כנגד חברת אקווה מעוף טכנולוגיות מדגים מראש העין.

במבוא לתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר, כי עניינה הוא בכישלונה המוחלט של הנתבעת לקיים את התחייבויותיה לתכנן, להקים, ולהפעיל עבור התובעת מתקן שיאפשר גידול ושיווק של כ-1,925 טון דגי דניס בשנה.

לדברי התובעת על פי מצגי הנתבעת המתקן המתועש לגידול דגי הדניס שהיא התחייבה ולתכנן ולהקים בהסכם נשוא תביעה זו, היה אמור להיות רווחי ביותר ולהניב רווח תפעולי של כ-7 מיליון דולר מדי שנה ובמצטבר רווח תפעולי של למעלה מ-33 מיליוני דולר ב-6 שנות ההפעלה הראשונות של המתקן.

ברם, נטען בכתב התביעה כי לאחר שהושקעו בהקמת המתקן יותר מ-100 מיליון שקל ולאחר שרשרת של כשלים והתנהלות מחפירה מצידה של הנתבעת, התברר לתדהמת התובעת כי המתקן כפי שתוכנן, סופק, והותקן על ידי הנתבעת, אינו מתאים כלל וכלל לגידול דגי דניס בהתאם לפרמטרים שנקבעו בהסכם שנכרת בין הצדדים.

לדברי התובעת, הנתבעת המציגה עצמה כבעלת מומחיות להקמת מתקנים מתועשים לגידול דגים בכלל ודגי דניס בפרט התנהלה כלפיה באופן לא מקצועי בעליל, תוך דריסה ברגל גסה של נורמות עבודה ראויות והפרה יסודית של שורה ארוכה מהתחייבויוצתיה החוזיות.

לטענת התובעת הנתבעת כשלה כשל יסודי כאשר תכננה והקימה מתקן שאינו מסוגל להגשים את מה שהיה אמור להיות ייעודו. כתוצאה מכך ונוכח מחדליה ורשלנותה מרבית דגי הדניס שאוכלסו במתקן מתו בהמוניהם, והמדובר בתמותה דרסטית של דגים ולמעשה בתוך תקופה של כשנה וחצי מתו במתקן כמעט מיליון דגי דניס.

לדברי התובעת, ניסיונותיה לצמצם את נזקיה, בין היתר באמצעות החלפת סוג הדג שהיא תגדל במתקן לא מכסים ולו בקירוב את היקף הנזקים העצום שנגרם לה, ולא זו בלבד שהיא לא הרוויחה 33 מיליוני דולרים בהתאם לתוכנית העסקית שהוכנה על ידה, אלא נגרמו לה ועוד צפויים להיגרם לה הפסדים בסך מצטבר של כ-70 מיליוני שקל.

תגובת חברת אקווה מעוף:

“אנחנו דוחים מכל וכל את הטענות העולות מכתב התביעה שהוגש לא מכבר על ידי חברת אקווהטק ופועלים להגשת תביעה נגדית. העובדה שהטכנולוגיה שלנו פועלת בהצלחה במיתקנים ברחבי העולם, כולל באקווהטק, והגשת התביעה שנים לאחר הפעלת המתקן – מעידות על כך שמדובר בסוגיה מסחרית. מאחר שאנחנו סמוכים ובטוחים כי המתקן יכול לייצר בהצלחה את כמות הדגים המתוכננת ומאחר שמדובר בטכנולוגיה מתקדמת המצריכה ניסיון וידע בהפעלתה – הצענו מספר פעמים להנהלת המתקן לרכוש אותו ולהפעיל אותו בעצמנו, אך הצעותינו נדחו. כאמור, אנחנו דוחים את הטענות על הסף ונגיב עליהן בבית המשפט”.

עוד נמסר מהנתבעת: “אקווהמעוף עוסקת בתחום טכנולוגית RAS לגידול בר קיימא של דגים במיתקנים סגורים על היבשה, קרוב לשווקים. החברה סיפקה ומספקת את הטכנולוגיה שלה, שנחשבת למתקדמת בעולם בתחומה, למתקנים ברחבי העולם – המגדלים דגים ברי-קיימא, בריאים, טריים, טעימים, וללא אנטיביוטיקות וחיסונים. החברה נמצאת בשנים האחרונות בתנופה בזכות ביקושים גבוהים, ובימים אלה נמצאת בשלבים שונים של עבודה על עשרה פרויקטים ברחבי העולם, רובם לייצור דגי סלמון, בשווי של מאות מיליוני דולרים. לפני כחודשיים חשפה החברה כי זכתה בחוזה בשווי של כ-90 מיליון דולר להקמת פרויקט ענק לגידול סלמון ברינו, נבאדה. כדי לעמוד בביקושים הגבוהים, החברה הכפילה את מספר העובדים בשנה האחרונה וכיום מעסיקה כ-100 עובדים”.

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*