אספרסו קלאב תובעת מיליון שקל מאמיגו בטענה להפרת סימני מסחר ופגיעה במוניטין בשוק הקפה

לטענת התובעת, היא גילתה כי הנתבעים מנצלים את המוניטין שלה בשוק הקפה הישראלי, ומשתמשים בין היתר בסימני המסחר שלה אספרסו קלאב ו-Espresso club, במסגרת פרסומים מטעים. תגובת אמיגו: כבר היינו בסרט הזה לפני שנתיים - עד לרגע זה לא הגיעה כל תביעה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

חברת אספרסו קלאב מבני ברק, בעלת מותג בתחום מכונות הקפה והקפסולות, הגישה תביעה בסך מיליון שקלים וסעדים לצו מניעה קבוע ומתן חשבונות כנגד חברת אמיגו סוכנויות ושיווק מקרית ים, בעליה ומנהלה.

בתבעעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי הנתבעים מנהלים רשת חנויות מוצרי קפה, בהן מכונות קפה וקפסולות להכנת קפה, והם מפעילים בין היתר אתר מכירות און ליין באינטרנט.

לטענת התובעת, היא גילתה לאחרונה כי הנתבעים מנצלים בעזות מצח את המוניטין שלה בשוק הקפה הישראלי, מפרים את זכויותיה באופן בוטה, ומשתמשים בין היתר בסימני המסחר שלה אספרסו קלאב ו-Espresso club המוכרים היטב לצרכני הקפה בישראל והמזוהים היטב ובאופן מיידי עמה ועם המוצרים והשירותים הנושאים אותם. זאת, במסגרת פרסומים מטעים המכוונים להיבנות מן המוניטין המעולים שלה. בנוסף, נטען בתביעה כי הנתבעים העתיקו בגסות תצלומים של התובעת תוך הפרת זכויות היוצרים שלה.

לדברי התובעת, הנתבעים משווקים את מוצריהם באמצעות קידום ממומן בגוגל במסגרת מודעת פרסום שכותרתה: “קפסולות אספרסו קלאב בממבצע” ואשר מובילה לאתר המפר שלהם.

הפרסום המטעה, מציינת התובעת, נושא סימנים המפרים את זכויותיה בסימני אספרסו קלאב, ומוביל לעמוד באתר המפר המציג מכונות קפה המשווקות בישראל על ידי אספרסו קלאב וקפסולות קפה לרכישה. הקפסולות המוצגות לרכישה זו, נאמר בתביעה, אינן קפסולות אספרסו קלאב אלא קפסולות אחרות מתוצרת ואיכות שאינן ידועות. לדברי התובעת, הצטברו אצלה תלונות צרכנים בדבר נזקים שנגרמו למכונות קפה ששווקו על ידה עקב השימוש בקפסולות ששווקו על ידי הנתבעים.

לדברי התובעת, מפרסמי הנתבעים עולה כי הם מציגים את הקפסולות המטעות כקפה איכותי בכמות זהה לחלוטין לקפסולות אספרסו קלאב, ואולם מדובר בהטעיה בוטה, ומבחינת הקפסולות המטעות עולה כי מדובר בקפסולות קפה מאיכות שאינה ברורה ובוודאי שאינה עומדת בסטנדרטים הגבוהים שלה.

התובעת מציינת עוד, כי בתהליך הרכישה של הקפסולות המטעות באתר המפר שתלו הנתבעים צילומים הדומים דמיון מפליא לצילומים המקוריים שלה, וברור כי לפחות חלק מצילומים אולי הועתקו על ידי הנתבעים תוך הפרת זכויותיה.

לדברי התובעת, באמצעות עו”ד אורן טל חוזי, האתר המפר וצבעיו הם שילוב של גוני חום עם צבע כתום, שילוב המזכיר מאוד את צבע סימנה המסחרי הרשום המקורי של אספרסו קלאב. לטענתה, נוכח מעשי ההפרה של הנתבעים היא עומדת כעת בפני חשש ממשי לפגיעה קשה ובלתי הפיכה בזכויותיה, ובפני פגיעה קשה וחמורה במוניטין שהשיגה בעמל רב, ויהיה זה בלתי צודק בעליל אם בית המשפט לא יתערב ולא יעצור מעשי הפרה בוטים אלו.

להערכת התובעת, מעשי הנתבעים גרמו לה עד כה לאובדן רווחים ולפגיעה במוניטין בסכום מוערך של מיליון שקלים לפחות. בנוסף, לחיוב הנתבעים לפצות את התובעת ללא הוכחת נזק בסך של מיליון שקלים, מתבקש בית המשפט לאסור על הנתבעים להפר את זכויותיה של התובעת, לאסוף ו/או להסיר כל פרסום המפר את זכויותיה, ולהעביר לידיה דין וחשבון בנוגע להיקף הקפסולות המטעות ששווקו על ידם.

תגובת אמיגו:

“חברת אמיגו – רשת חנויות קפה ובית קליה היא החברה המובילה בארץ בתחום מכונות קפה, קפה וקפסולות, כבר 32 שנים. כבר היינו בסרט הזה לפני שנתיים. גם אז חברת אספרסו קלאב הפיצה בעיתונות שהגישה נגדנו תביעה. גם אז זה היה על רקע רצונה למנוע מהצרכנים ליהנות מקפסולות תואמות לקפסולות שלה, באיכות מעולה, ובמחירים הזולים ב-35% מהמחירים היקרים שמחייבת את משווקיה למכור את מוצריה לצרכן הישראלי. עד לרגע זה לא הגיעה כל תביעה”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*