אסם תובעת בשם הביסלי: מבקשת צו מניעה נגד חטיפי באגסי

אסם מבקשת צו מניעה נגד חברת א.מ. חטיפי העמק ממגדל העמק, בטענה לפיה חטיפי באגסי המיוצרים על ידי חטיפי העמק משווקים באריזות הדומות עד כדי הטעיה לאריזות חטיפי הביסלי שלה

ביסלי ובאגסי. צילום מסך

אסם הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה בסך 2.5 מיליון שקלים ובקשה לצו מניעה כנגד חברת א.מ. חטיפי העמק ממגדל העמק. זאת, בטענה לפיה חטיפי באגסי המיוצרים על ידה משווקים באריזות הדומות עד כדי הטעיה לאריזות חטיפי הביסלי שלה.

בתביעה נאמר כי הנתבעת, החברה השלישית בגודלה בתחום ייצור החטיפים (אחרי אסם ועלית) מבקשת לנצל את המוניטין האדיר של אסם ושל אחד ממוצריה המצליחים ביותר בתחום החטיפים (ביסלי), ולהיבנות ממנו על ידי יצור שיווק ומכירה של חטיפי באגסי באריזות הדומות כדי הטעיה לאריזות המקוריות של חטיפי הביסלי שלה, תוך הפרה בוטה של זכויותיה, ויצירת בלבול והטעיה חמורה של הצרכנים.

לדברי אסם, הנתבעת עשתה לעצמה מנהג לייצר חטיפים המחקים את צורתם של החטיפים הנפוצים והמוכרים ביותר בשוק ואינה מסתפקת בתחרות במישור הטעם והאיכות.

כיום, לדברי אסם, משווקת הנתבעת מספר סדרות חטיפים הדומים בצורתם לסדרות מפורסמות ומצליחות במיוחד של אסם, ובהן חטיפי “בולי” המתחרים בחטיפי במבה וסדרת באגסי המתחרה בסדרת מוצרי ביסלי של אסם, והמיוצרים באותם טעמים של חטיפי ביסלי, בצורה זהה לאלה של ביסלי אסם.

לדברי אסם, במשך השנים נארזו חטיפי באגסי באריזות השונות מאריזות ביסלי המוכרות שלה, אך עם חלוף הזמן החלה הנתבעת לשנות את עיצוב האריזות כך שיידמו יותר ויותר לאריזות ביסלי. באחרונה, נטען בתביעה, שונו אריזות באגסי והנתבעת “אימצה” את האלמנטים של האריזות המקוריות של ביסלי, וביטלה את חלק ניכר מהמאפיינים שבעבר יכלו לייחד או לבדל את אריזותיה מביסלי.

לטענת אסם, באריזות באגסי החדשות שונה כיתוב הסימן “באגסי” באופן הדומה עד כדי הטעייה לאופן בו נכתב הסימן המקורי על גבי האריזות המקוריות שלה. במיוחד בולט החיקוי של עיצוב אריזות ביסלי באריזת הג’מבו של מוצר הנתבעת, עיצוב המחקה את האלמנטים של אריזות ביסלי, וקיים חשש להטעיה בין אריזת ג’מבו לבין האריזה המקורית.

אסם מבקשת מבית המשפט צווי מניעה, צווי עשה לאיסוף המוצרים באריזות המפרות מנקודות המכירה על ידי הנתבעת, השמדת המוצרים באריזות המפרות, ופסיקת פיצויים כנגד הנתבעת.

אסם מציינת בתביעתה, כי היקף המכירות השנתי לצרכן של חטיפי ביסלי בשנים 2017-2019 עמד על סכומים שבין 130 לכ-150 מיליוני שקל (מחיר לצרכן) מדי שנה, וזאת תודות למכירתן לצרכן של יותרה מ-30 מיליון יחידות של חטיפי ביסלי מדי שנה. עוד מציינת אסם, כי נתח השוק של מוצרי ביסלי עומד בשנים 2017-2019 על כ-14% משוק החטיפים בישראל (נתח שוק כמותי – טונות).

לא ניתן היה להשיג את תגובת הנתבעת.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*