אלוניאל, המפעילה של מקדונלד’ס בישראל, תובעת אחרי שנמנע ממנה לפתוח סניף בשבת

לטענתה, חברת אמירי זכרון יעקב מפרה את הסכם השכירות שנחתם ביניהן בסוף ספטמבר 2017 בהפרה יסודית, כל עוד היא אינה מספקת שירותי ניהול, הפעלה ותחזוקה כקבוע בהסכם, אינה דואגת לניקיון מרכז האוכל שבמרכז המסחרי באופן שוטף ומונעת מאלוניאל את פתיחת המסעדה בשבת

סניף מקדונלדס. צילום מסך
סניף מקדונלד'ס. צילום מסך

חברת אלוניאל, המפעילה בישראל את רשת המסעדות מקדונלד’ס, הגישה תביעה נגד חברת אמירי זכרון יעקב מקיבוץ מעיין צבי, בעלת הזכויות במרכז המסחרי מול החוף וילג’ בחדרה, בו היא מפעילה סניף של מסעדת מקדונלד’ס. אלוניאל מבקשת מבית משפט השלום בתל אביב להצהיר כי אמירי זכרון יעקב מפרה את הסכם השכירות שנחתם ביניהן בסוף חודש ספטמבר 2017 בהפרה יסודית, כל עוד היא אינה מספקת שירותי ניהול, הפעלה ותחזוקה כקבוע בהסכם, כל עוד היא אינה דואגת לניקיון מרכז האוכל שבמרכז המסחרי באופן שוטף, וכל עוד היא מונעת מאלוניאל את פתיחת המסעדה בשבת בהתאם לתנאי ההסכם.

עוד מתבקש בית המשפט להצהיר, כי כפי שקבוע בהסכם השכירות, כל עוד חברת אמירי זכרון יעקב מפרה את ההסכם ואינה מספקת שירותי ניהול הפעלה ותחזוקה כקבוע בהסכם השכירות, תקופת השכירות טרם החלה ואלוניאל אינה מחויבת בתשלום דמי שכירות וניהול.

לטענת אלוניאל, זמן קצר לאחר שהחלה הפעילות במרכז המסחרי בחרה הנתבעת, באופן חד צדדי, ללא כל עיגון בהסכם, וכאשר היא מתיימרת לקבוע עובדות בשטח, להתנער כליל מחובותיה החוזיות. כך היא מתיימרת לקרוא בהסכם את שאין בו ונמנעת מלדאוג לניקיון מרכז האוכל שבמרכז המסחרי, וכך החליטה להתיימר ולהטיל על אלוניאל את תחזוקתו וניקיונו של מרכז האוכל.

בנוסף החליטה אמירי זכרון יעקב, במהלך חד צדדי, בניגוד גמור לקבוע בהסכם, ובניסיון למנוע מאלוניאל להפעיל את המסעדה בימי שבת, כי על אלוניאל לשאת באופן פרטני בהוצאות התפעול והתחזוקה של מרכז האוכל בימי שבת.

לטענת אלוניאל, הנתבעת מנסה להתנכל לה למנוע ממנה מלהפעיל את המושכר כסדרו, כל זאת בבריונות ממש, תוך ניסיון לקבוע תנאים חדשים ושונים מאלו הקבועים בהסכם, בניגוד לרצונה של אלוניאל ולכל דין, ותוך שהיא גורמת לאלוניאל לנזקים רבים.

לסיכום נטען בתביעה,  כי אמירי זכרון יעקב עושה דין לעצמה, פועלת בחוסר תום לב משווע, מפרה את הוראות ההסכם בין הצדדים ברגל גסה והכול על מנת לשפר את תנאי ההסכם באופן חד צדדי ובניגוד לעמדתה של אלוניאל. אלוניאל מבקשת עוד מבית המשפט להתיר לה לתבוע את נזקיה הממוניים לאחר ההכרעה בתביעתה זו ובהתאם לה.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*