אושרה הגשת ייצוגית נגד תנובה בטענה למחיר מופרז של הגבינה הצהובה הארוזה

לטענת המבקשת, המועצה הישראלית לצרכנות, מאז הוסר הפיקוח בשנת 2007 על הגבינה הארוזה, העלתה תנובה תוך זמן קצר את מחירה עד שהמחיר הגיע ל-124% יותר ממחיר הגבינה במשקל, שנותר תחת פיקוח ממשלתי

ביום א’ השבוע אישרה השופטת שושנה אלמגור מבית המשפט המחוזי בתל אביב  את בקשת המועצה הישראלית לצרכנות לנהל תובענה ייצוגית נגד תנובה שעניינה, על פי התביעה, המחיר המופרז של הגבינה הצהובה הארוזה תוך ניצול מעמדה של תנובה כמונופול.

בשנת 2014 הגישה המועצה לצרכנות תובענה נגד תנובה בטענה שניצלה את כוחה כמונופול בשוק הגבינות הצהובות תוך הפרת חוק ההגבלים העסקיים ובכך גרפה רווח עודף המוערך ב 235 מיליון שקל. לטענת המועצה לצרכנות, מאז הוסר הפיקוח בשנת 2007 על הגבינה הארוזה, העלתה תנובה תוך זמן קצר את מחירה עד שהמחיר הגיע ל-124% יותר (!) ממחיר הגבינה במשקל, שנותר תחת פיקוח ממשלתי.

התביעה מבוססת על חוות דעת כלכלית של פרופ’ יוסי שפיגל, מבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת תל-אביב, ממנה עולה כי הרווח העודף של תנובה עומד על כ-235 מיליון שקל. זהו הסכום שהמועצה לצרכנות טוענת כי היא תובעת עבור ציבור הצרכנים. סכום זה איננו מביא בחשבון ריבית או הצמדה. לטענתה, הנזק לציבור הוא המחיר שנגבה בפועל, מעבר למחיר שהיה נגבה במסגרת פיקוח מחירים.

בהחלטתו קבע בית המשפט, כי “קיימת אפשרות סבירה שתתקבל הטענה כי תנובה גבתה מחירים בלתי הוגנים עבור הגבינות הצהובות הארוזות בתקופה הרלוונטית ובכך ניצלה את מעמדה כמונופול”.

מנכ”ל המועצה לצרכנות, עופר מרום, אמר כי “התביעה הזו חשובה במלחמה ביוקר המחייה העומד על סדר היום הציבורי. המועצה חרטה על דגלה למגר תופעות של מחירים מופרזים, במיוחד כשמדובר על מוצרי צריכה בסיסיים ועל מונופול”.

המועצה לצרכנות מיוצגת על ידי משרד עוה”ד גיל רון, קינן ושות’.

מתנובה נמסר: “תנובה לומדת את ההחלטה”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*