Lager & Ale Fest: פסטיבל הבירה של הרצליה יוצא לדרך

מגוון בירות והופעות חיות במחירים של חו״ל. פתוח לקהל, מעל גיל 18, ב-5-6 ביוני, ימי רביעי וחמישי, 18:00-23:00

פסטיבל בירה במרינה. צילום: בן דאלי

רשת lager & ale שחוללה מהפכה במחירי הבירות בישראל, מעבירה הילוך ומוציאה לדרך בשיתוף החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה את פסטיבל הבירות הגדול בארץ.

הפסטיבל שמבשר את תחילתו של הקיץ יתקיים במרינה של הרצליה ויציע 100 סוגים של בירות מהארץ ומהעולם באווירה של חו״ל ובמחירים של חו״ל,  דוכני אוכל מפנקים, מוזיקה עדכנית, הופעות חיות של מועדון הקצב של פנחסוב ולהקת LOUDER ועוד המון הפתעות.

צילום: אנטולי מיכאלו

בין סוגי הבירות שישתתפו בפסטיבל: טובורג, קרלסברג, ווינשפן, ויטוס, דונקל, אוריג’ינל לאגר סטלה, לף בלונד/בראון, הוגרדן, גינס, סומרסבי, קירין, לה שוף, סן ברנרדוס, פולר’ס לונדון פורטר, נגב, מלכה, ליפמנס, מרדסו , בלומון, ברודוג, לינדמנס, רדברגר, פרימטור, קופרברג, דובל, שימאי, ווסטונס ועוד…

מחירי בירות לדוגמה: סטלה, מלכה ו-ויינשטפיין – 15 שקל לשליש, גינס מהחבית ו-ויטוס 16 שקל לשליש.

דוכני אוכל לדוגמה: הנקניקיות של פרנק, עראייס, תפוח אדמה בטאבון עם תוספות מפנקות ועוד.

מה בתוכנית?

5.6.19 יום רביעי – הופעה של מועדון הקצב של פנחסוב. ההופעה היא חפלה צבעונית ומעוררת חושים, עירוב תרבויות, ז’אנרים ותקופות, אלוויס פוגש את אריס סאן, מתובל בדיסקו, פ’אנק, מוזיקה יוונית וטורקית, והכל עטוף בסאונד חם ועשיר.

בירה מלכה במרינה. צלם: אנטולי מיכאלו
להקת לאודר. צילום יח״צ

6.6.19 יום חמישי – הופעה של להקת Lauder. הרכב לייב און, דיג’יי ייחודי המנגן מוזיקת מיינסטרים אלקטרונית ומתאים את המופע לקהל בזמן אמת ויודע לנגן סגנונות מוזיקה רבים: דיפ האוס, דאנס, היפהופ, רגטון, אולדיז, טראנס וטכנו.

לדברי עופרה בל, יו”ר החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה וסגנית ראש העיר: “פסטיבל הבירה הינו אחד הפסטיבלים המהנים בשילוב של הופעות חיות, אוכל טוב, מרינה וים. הפסטיבל פתוח לקהל הרחב ומושך אלפי מבקרים מדי שנה מכל רחבי הארץ, אוהבי וחובבי בירה שרוצים ליהנות מבילוי קייצי לצד השקיעה והבריזה”.

צילום: גיל אמיר

לדברי רן דור חי, הבעלים של רשת הברים הלונדונית lager & ale ויזם ותיק שפועל מחוץ לקופסה בעולם הברים הישראלי: ״המטרה שלנו היא להציע אלטרנטיבה למחירי הבירה הגבוהים תוך שמירה על חווית לקוח ייחודית באווירת חו״ל ולהגיע לכמה שיותר נקודות בארץ ולגרום לאנשים לחפש סיבות לחגוג וליהנות עם בירה בכל רגע ביום, באווירה של חו״ל ובמחירים של חו”ל״.

הפסטיבל במרינה הרצליה פתוח לקהל מעל גיל 18, ב-5-6 ביוני, ימי רביעי וחמישי, 18:00-23:00.

10 עובדות מעניינות על בירה:

1. בירה הייתה המשקה של העולם העתיק בין מסופוטמיה למצרים ובכלל זה ארץ ישראל. לכן, כשהמילה “שיכר” מוזכרת בתנ”ך, הכוונה היא כנראה לבירה.

2. בחפירות ארכיאולוגיות בישראל, נמצאו שרידים של “פאבים” עתיקים וכן מכלים לאכסון המשקה, אותו נהגו לשתות באמצעות קש, שכן שאריות שעורה צפו על פני הבירה.

3. למרות הביטוי “כרס של בירה”, הרי שהיא פחות משמינה משנהוג לחשוב: בכוס בירה יש פחות קלוריות מאשר בכוס בנפח זהה של מיץ תפוזים (סחוט טרי).

4. לבירה ערכים תזונתיים טובים. היא למעשה משקה איזוטוני טבעי ובצריכה מתונה, היא מומלצת כדי לאושש את הגוף בתום מאמץ.

5. בירה נחשבת גם לאחד המטבעות הראשונים בהיסטוריה: המצרים נהגו להשתמש בה כאמצעי תשלום ובשל כך היא סייעה להתפתחות החשבונאות בעת העתיקה.

6. פסטיבל הבירה המפורסם ביותר בעולם מתקיים מדי שנה במינכן, גרמניה. הוא נמשך כשלושה שבועות ולמרות שמו מתקיים ברובו בחודש ספטמבר. המקור לפסטיבל הוא חגיגות הנישואין של נסיך בוואריה.

7. ה”בירה” הראשונה נתגלתה לאדם במקרה – כתוצאה מתסיסה ספונטנית של דגני בר שתססו. יש חוקרים שטוענים כי הרצון שלא להסתמך על המקרה הוא שדחף את האדם לביית את הדגן, ואם כך, הרי שהבירה היא האחראית ליצירת הציביליזציה האנושית.

8. בעבר השתמשו בבירה גם כתרופה: הכשות שמוספת לה ומעניקה לה את טעמה המריר שימשה כמילוי לכרים ונחשבה כתרופה להקלה בנדודי שינה. עד היום קיימים בצ’כיה מרחצאות בהם טובלים הנופשים באמבטיות של בירה.

9. סלובקיה היא המדינה בעלת צריכת הבירה הגבוהה בעולם לנפש. עם זאת, חבל בוואריה שבגרמניה הוא האזור שבו צריכת הבירה מגיעה לשיא של קרוב כ-190 ליטר לנפש בשנה. בישראל צריכת הבירה היא כ-14 ליטר לנפש בשנה.

10. כל בירה מכילה אלכוהול. לכן בירות שהן נטולות אלכוהול עוברות תהליך במסגרתו מפרידים מהן את האלכוהול.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*