ייצוגית נגד אסם בטענה להטעיה צרכנית בנוגע לשני מוצרי ביסלי חדשים

לטענת המבקש, למרות שם המוצר ביסלי Dip it - אימרה ברורה לפיה המוצר הוא עם "דיפ" וכן צילום המטבל בחזית אריזתו, הרי שלאכזבת הצרכנים (קהל היעד) שהם בעיקר ילדים ובני נוער, אין כל מטבל מצורף לביסלי

צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בת”א כנגד אסם השקעות בטענה להטעיה צרכנית. בנוגע למוצר ביסלי Dip it קראנצ’י שום או ביסלי Dip it קראנצ’י ים תיכוני המיוצר ומשווק על ידה.

במבוא לבקשה שהוגשה על ידי תומר כהן תושב ירושלים נאמר כי עניינה הוא במקרה של יצרן אשר החל לשווק מוצרים חדשים, שני סוגי ביסלי חדשים, כאשר על אריזתם נרשם באופן מפורש שהם עם דיפ, ואולם הוא החליט להטעות את הציבור לחשוב שהוא רוכש ביסלי שאליו מצורף מתבל ולא היא. כך למרות שם המוצר ביסלי Dip it – אימרה ברורה לפיה המוצר הנו עם “דיפ” וכן צילום המטבל בחזית אריזתו, הרי שלאכזבת הצרכנים (קהל היעד) שהם בעיקר ילדים ובני נוער, אין כל מטבל מצורף לביסלי, אלא יש ככל הנראה צורך לרכוש מטבל בנפרד.

בבקשה מצוין, כי אסם פרסמה סרטונים ופרסומות בכל מדיה אפשרית ובעיקר עשתה זאת במדיות המיועדות לילדים ובני נוער כגון טיק טוק, יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם, כאשר לפרסומות הללו הן בשפה העברית והן בשפה הערבית, בחרה אסם באושיות רשת מובילות אשר כל הילדים עוקבים אחריהם ברשתות ובכל כלי הפרסום הדיגיטליים לרבות טיק טוק.

פועל יוצא של הפרסומות היא כי הילדים ובני הנוער רכשו בהמוניהם את הביסלי החדש וזאת למרות אריזתו המטעה והחסרה במטבל שצילומו מופיע על חזית האריזה, וזאת מתוך הנחה מוטעית כי למוצר מצורפת אריזת מטבל קטנה.

כתוצאה מהתנהלותה זו של אסם, נאמר בבקשה, מאבד הציבור כולו אמון במוצרים הנרכשים על ידו, דבר העלול לייצר אנדרלמוסיה מוחלטת וחוסר יכולת בחירה אמיתית בין מוצרים שונים. דברים אלו, סבור המבקש, מקבלים משנה תוקף עת המדובר ביצרן ותיק בעל מוניטין רב בשוק, אשר החליט לנצל את אמון הצרכנים בו בדרך של הטעיה גסה.

בית המשפט מתבקש לחייב את אוסם לפצות את הצרכנים בגין נזקיהם הממוניים המתבטאים בעלויות המוצרים הללו, ונזקיהם הבלתי ממוניים המתבטאים בעוגמת נפש ובפגיעה באוטונומיה, וזאת כפועל יוצא מהתנהלותה האמורה.

תגובת אסם נסטלה: “התביעה טרם הגיעה לידנו, אם וכאשר תגיע, נלמד אותה ונגיב בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*