חברת נתן כספין מבקשת צו פתיחת הליכים ועיכוב הליכים לצורך הפעלתה לשם שיקומה הכלכלי

החברה הוותיקה עוסקת בתחום הסיטונאות וקמעונאות, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה ומזון יבשים לשוק המקומי, לגופים מוסדיים וגופים פרטיים כמו גם עמותות (עזר מציון, פתחון לב, לתת, ועוד) ואף בייצוא לחו"ל

צילום מתוך אתר חברת כספין שיווק סיטונאי

חברת נתן כספין הגישה לביהמ”ש המחוזי מרכז-לוד בקשה למתן צו פתיחת הליכים ועיכוב הליכים לצורך הפעלתה לשם שיקומה הכלכלי בהתאם לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

החברה נוסדה בשנת 1967 ותחום עיסוקה הינו בתחום הסיטונאות וקמעונאות, שיווק מכירה והפצה של מוצרי צריכה ומזון יבשים לשוק המקומי, לגופים מוסדיים (מוסדות חינוך, עיריות וכו’) וגופים פרטיים קטני וגדולים (מרכולים, סופרים וכיוצ”ב) כמו גם עמותות (עזר מציון, פתחון לב, לתת, ועוד) ואף בייצוא לחו”ל.

החברה מעסיקה כ-40 עובדים, מנהלת את פעילותה ממרלו”ג הנמצא בקיבוץ גבעת השלושה, והשיווק מתבצע באזור המרכז במיוחד בטווח שבין ראשל”צ לנתניה.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי כתוצאה מנסיבות שלא היו בשליטתה ולא ניתן היה לחזות אותם הגיעה החברה למצבה המאתגר כיום. בכלל זה חלה ירידה במחזור פעילותה היות וחלק מהספקים להם שיווקה את תוצרתה החלו לשווק באופן ישיר ללקוחותיה המהותיים, כגון רשתות שיווק וגופים מוסדיים.

בנוסף, רשתות השיווק עימם עבדה החברה צמצמו את היקף פעילותה אל מול החברה, וחמור מכך, הם גם החלו בפעילות שיווק ישירה, ובכך להתחרות בחברה תוך ניצול מערך השיווק והתשתיות שלהם והחדרת מוצרים המותג הפרטי.

לדברי החברה, המצב הביטחוני השורר במדינה גרם לכך שחלק מלקוחותיה צמצמו את פעילותם מולה. בנוסף, עליית הריבית אילצה אותה לנתב משאבים כספיים רבים להחזר הלוואות, וכן נגרמה עלייה בעלות המלאי ובשכר העובדים, ותקציבי העמותות מולן סחרה החברה הצטמצמו כתוצאה מירידה מהותית בתורמים בשל המצב המלחמתי במדינה.

בבקשה נאמר, כי תהליכי ייעול והבראה, הזרמת הון עצמי, ושכירת שירותים של חברות יעוץ עסקי, לא מנעו את הגשת הבקשה הנוכחית לבית המשפט. זאת, מאחר שהחברה אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה ובפירעון חובותיה לבנקים, ספקים, עובדים ונושים אחרים הנאמדים בכ-19 מיליון שקל.

החברה מציינת, כי  פעם ראשונה ממועד יסודה של החברה חולל שיק שמשכה מחשבונה באין כיסוי מספיק.

לסיכום נאמר בבקשה, כי עסקינן בחברה ותיקה הפועלת כבר כ-60 שנים בתחום עיסוקה אשר נקלעה בעל כורחה להליכי חדלות פירעון, ולכן אין לה מנוס מלעתור בבקשה זו על מנת לגרום להשאת יכולתה לפרוע חלק מחובותיה לכלל נושיה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*