בירה לזכרם: מיזם ההנצחה לקורבנות ה-7 באוקטובר מתרחב – שת”פ עם מבשלת הבוטיק בירה שושנס

הסטודנטים בשנקר הנדסאים קיבלו משימה לעצב תוויות לבקבוקי בירה המנציחות את זכרם של הנרצחים והנופלים. כל בקבוק נושא תווית מעוצבת בקפידה, המשקפת את אישיותו הייחודית של מי שהלך

בירה ארז ובירה אלקוקי. צילום: גדי שושן
בירה ארז ובירה אלקוקי. צילום: גדי שושן

פרויקט “בירה לזכרם“, שנולד מתוך כאב וזיכרון של קורבנות אסון ה-7 באוקטובר, מתרחב בשיתוף פעולה מרגש עם מבשלת הבוטיק בירה שושנס (Shoshans Beer). היוזמה, שהחלה כפרויקט של סטודנטים במסלול לתקשורת חזותית בשנקר הנדסאים להנצחת זכרם של הנרצחים והנופלים במלחמה, הופכת למוחשית בדרך ייחודית ומרגשת.

הסטודנטים קיבלו משימה לעצב תוויות לבקבוקי בירה המנציחות את זכרם של הנרצחים והנופלים. כל בקבוק נושא תווית מעוצבת בקפידה, המשקפת את אישיותו הייחודית של מי שהלך.

במסגרת שיתוף הפעולה החדש, מבשלת בירה שושנס, הממוקמת במושב בית הלוי שבעמק חפר, בבעלותו של גדי שושן, החלה למכור בקבוקים ייחודיים של שתי בירות על שמם של לוחמים שנפלו ב-7 באוקטובר: בירה “אלקוקי“, שנוצרה על ידי הסטודנטית רויטל זבולונוב לזכרו של שמעון אלרואי בן שטרית ז”ל, לוחם בחיל הגנת הגבולות שנהרג בקרב על מוצב נחל עוז, ובירה “ארז” – שנוצרה על ידי הסטודנטית טל גבעון לזכרו של סמ”ר ארז מישלובסקי ז”ל, לוחם חוד בחטיבת גבעתי שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

“אני גאה לקחת חלק בפרויקט ההנצחה החשוב הזה יחד עם מכללת שנקר הנדסאים”, אומר גדי שושן, בעלי מבשלת בירה שושנס. “כיצרן בירה, תמיד האמנתי שבירה היא יותר מסתם משקה – היא מחברת אנשים ומספרת סיפורים. בפרויקט הזה, כל בקבוק הוא זיכרון חי, כל לגימה היא רגע של הוקרה לאותם לוחמים שמסרו את נפשם עבורנו. אנחנו כאן כדי לזכור ולא לשכוח”. הבירות הופצו בפאב של המבשלה בכפר ויתקין וזכו לתהודה רבה בקרב המבקרים.

“הפרויקט הזה הוא הרבה יותר מתרגיל עיצובי”, אומר כפיר ממן, מרצה בכיר בשנקר הנדסאים, הוגה ויוזם המיזם. “זהו מסע רגשי ומקצועי עמוק עבור הסטודנטים שלנו. בכל תווית שעיצבו, הם למדו לא רק על עיצוב, אלא גם על אמפתיה, על כוחו של הזיכרון, ועל האחריות שלנו כיוצרים להנציח ולספר סיפורים משמעותיים. הקשר עם המשפחות והמפגש עם הסיפורים האישיים הפכו את הפרויקט הזה לחוויה מעצבת שתלווה את הסטודנטים הרבה מעבר לכיתות הלימוד”.

בניין מיטשל בשנקר. צילום: אחיקם בן יוסף

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*