בקשה לייצוגית הוגשה נגד אסם בטענה לתיאור כוזב של סדרת האבקות תחת המותג נסקפה קפוצ’ינו

בבקשה נטען, כי המוצרים משווקים לציבור תוך הסתרה מובהקת של כמות הקפאין ל-100 גרם מזון ול-100 מ"ל משקה מוכן בהתאמה, כך שהמשקה המתקבל "לא מומלץ לנשים בהריון וילדים עד גיל 12"

לבית המשפט המחוזי מרכז לוד, הוגשה בקשה לייצוגית נגד אסם תעשיות מזון בטענה לתיאור כוזב בכל הנוגע לסדרת האבקות להכנת משקאות קפוצ’ינו בטעמים שונים תחת המותג הבינלאומי נסקפה קפוצ’ינו מהיצרנית לוטה נסטלה קוריאה, תחת סימן המסחר:  NESCAFE.

בבקשה נטען, כי אסם מייבאת ומשווקת את הטובין הללו באצטלה של משקאות תמימים בטעמים מתוקים כמו שוקולד לבן, אגוזים, וניל, קרמל הנצרכים כמשקה. אולם זאת, ללא כל מוגבלות בטיחות או סייגי סף לנטילתם, נוכח כמות הקפאין הגבוהה המוכלת בהרכבם של המוצרים הללו.

נכתב עוד, כי החברה משווקת את המוצרים תוך איון חובת סימון אזהרה אינהרנטית שנועדה לאפשר לצרכן קנייה השוואתית נגישה ומנוטרת. זאת, תוך היוודעותו למהות הטובין ותכונותיו המרכזיות, ובפרט שמירה על בריאות הציבור ומניעת הטעיה בכל הנוגע לתועלת ולסיכון הכרוכים בשימוש בטובין הללו. כך שהמשקה המתקבל לשתייה “לא מומלץ לנשים בהריון וילדים עד גיל 12”.

לטענת המבקשת, ילנה גורוחובסקי תושבת נתניה, הטובין משווקים לציבור תוך הסתרה מובהקת של כמות הקפאין ל-100 גרם מזון ול-100 מ”ל משקה מוכן בהתאמה. זאת, מתוך רצון לייעדו לקהל צרכנים רחב תוך הסתרת הסיכונים הנלווים לצריכת משקאות ו/או מזונות המכילים רכיבי קפאין ו/או קיומן של אזהרות צריכה רגולטוריות ומגבלות סף בטיחותיות הנלוות להימצאותו של רכיב הקפאין בכמות גבוהה במזון. יחד עם היוודעות פוזיטיבית לכמות הרכיב במזון, כדי לאפשר לצרכן לנטר כדבעי צריכת קפאין.

בבקשה מצוין, כי שיעור אבקת הקפה בהרכב הטובין אמנם אינו נחזה כגבוה ואף נטמע ביחס למניין הרכיבים הרב הקיים במוצרים. יחד עם זאת, תרומת הקפאין למוצר כנגזרת מאבקת הקפה היא גבוהה מאוד, משכך המוצרים הללו אף אינם מומלצים בחתך מסוים באוכלוסייה וככל בשל קיומו הגבוה של הקפאין בהרכב – מוטל על אוסם לשקף כמותו לצרכן כדבעי.

תגובת אסם בנושא: “התביעה טרם הגיעה לידנו, אם וכאשר תגיע, נלמד אותה ונגיב בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*