תעשיית המזון של ספרד מתקשה לבטח מבנים עקב הקשחת דרישות המבטחים / ישראל גלעד

יצרני מזון רבים משתמשים במבנים שלהם בפאנלים מבודדים כדי לשמור על טמפרטורה המתאימה ליצור והם עמידים לאש - אולם, אם הם נדלקים קשה לכבות את האש שאחזה בהם

 

יצרני המזון הספרדיים נאבקים כדי לערוך ביטוח רכוש למבנים בהם נעשה שימוש ב”פאנל מבודד” (שכבה מבודדת שמצופה בשני צדדיה בלוחות מתכת). חתמי הביטוח לא מבדילים בין פאנלים מבודדים בעלי סיכון גבוה וכאלה שמוגדרים כבטוחים, ולא מוכנים לערוך ביטוח רכוש למבנים שנעשה בהם שימוש בפאנלים מבודדים. לשימוש בפאנלים מבודדים יש יתרון בכך שמחירם זול והם מספקים בידוד טוב בתנאי טמפרטורה קיצוניים הקיימים בספרד.

יצרני מזון רבים משתמשים במבנים שלהם בפאנלים מבודדים כדי לשמור על טמפרטורה המתאימה ליצור. הפאנלים המבודדים עמידים לאש. אולם, אם הם נדלקים קשה לכבות את האש שאחזה בהם. זאת, כאשר המבטחים הספרדים מתמודדים, לפחות פעם בשנה, עם שריפה במבנים הקשורה לפאנלים מבודדים.

עם השינויים שנכפו על המבטחים באירופה עקב הקשחת החיתום, המבטחים הספרדים לא מוכנים לבטח מבנים בהם מותקנים פאנלים מבודדים והותירו עסקים רבים ללא ביטוח רכוש, דבר שכאמור פגע במיוחד בתעשיית המזון. המבוטחים הספרדים אינם מקבלים את הגישה החיתומים מאחר שלטענתם יש סוגים שונים של פאנלים מבודדים ובשנים האחרונות המוצרים שופרו באופן משמעותי והעמידות שלהם לאש גדלה.

מעבר לכך, בתקופה של השוק הרך המבטחים היו מוכנים לבטח מבנים עם פאנלים מבודדים דבר שאפשר את השימוש הנרחב בהם. מעבר לכך הפאנלים המבודדים עומדים בדרישות שהותוו על ידי ממשלת ספרד.

המבוטחים הספרדיים צריכים לבצע השקעות משמעותיות כדי לעמוד בדרישות המבטחים בכל הקשור למניעת שריפות. הדרישות מאתגרות את תעשיית המזון הספרדית ש-95% ממנה הם עסקים קטנים ובינוניים שרובם עסקים משפחתיים הקיימים שנים רבות. המבטחים בספרד לא מנהלים שיח עם המבוטחים ואלה אינם בטוחים כי השינויים שיתבצעו יהיו מקובלים על המבטחים ומה תהיה עלות הביטוח לאחר ביצוע השינויים.

תעשיית המזון הספרדית מהווה 2.3% מהתוצר המקומי הגולמי, היקף היצור נאמד ב-162.4 מיליארד אירו (נתוני 2023), כאשר 30% מיוצא מספרד.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*