משרד החקלאות הגיש כתב אישום נגד תושב ירושלים באשמה ששיווק ומכר ביצי מאכל בעיר בלי שאלו עברו מיון ופיקוח

הביצים היו חתומות בחותמות הנחזות כחותמות אשר הוטבעו במכוני מיון ישראליים. בכתב האישום נאמר, כי הנאשם סיכן במעשיו את בריאות הציבור בכך שהוביל והחזיק ביצים שלא עברו שיקוף ומיון מבוקר לבירור מצב טריות ולאיתור סכנת נגעים ובתנאים המאפשרים את התפתחותו של חיידק הסלמונלוסיס אנטריטידיס, העלול לגרום למחלה שיש בה סכנת נפשות ומהווה סכנה מידית לבריאות הציבור

צילום אילוסטרציה: משרד החקלאות

משרד החקלאות הגיש לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום כנגד תושב העיר באשמה לפיה שיווק ומכר ביצי מאכל בעיר מבלי שאלו עברו מיון ופיקוח במסגרת תהליך הבדיקה, כאשר הביצים היו חתומות בחותמות הנחזות כחותמות אשר הוטבעו במכוני מיון ישראליים.

לדברי התביעה, החותמות המזויפות יצרו מצג כוזב על פיו עברו הביצים את תהליך הבדיקה כנדרש וכי מכון ישראלי ערב לתהליך הבדיקה ולכך שהביצים אינן פגות תוקף ואינן מסוכנות למאכל.

בכתב האישום נאמר, כי הנאשם סיכן במעשיו את בריאות הציבור בכך שהוביל והחזיק ביצים שלא עברו שיקוף ומיון מבוקר לבירור מצב טריות ולאיתור סכנת נגעים ובתנאים המאפשרים את התפתחותו של חיידק הסלמונלוסיס אנטריטידיס, העלול לגרום למחלה שיש בה סכנת נפשות ומהווה סכנה מידית לבריאות הציבור.

בכתב האישום נטען, כי במועדים שונים במהלך החודשים אוגוסט 2022 עד מרץ 2023 הוביל הנאשם ברכבו כ-40 אלף  ביצי תרנגולות ב-1090 תבניות כשבכל תבנית 30 ביצים כאשר הן מכוסות בבד שחור. חלק מן הביצים נרכשו על ידו ממקור לא ידוע בשטחי הרשות הפלסטינית והובלו על ידו לישראל שלא כדין וללא היתר בכתב כנדרש.

באותו המועד החזיק הנאשם במחסן שלו בקומת החניון של בניין בעיר ירושלים 7,600 ביצי תרנגולת ב-253 תבניות. כל הביצים הללו היו חתומות בחותמת “גליקסמן” הנחזית להיות חותמת של קבלן מורשה לשיווק ביצי מאכל. זאת על אף שלא גודלו על ידי מגדלים מורשים בתנאי פיקוח וטרינרי ולא שווקו על ידי משווק מורשה כנדרש על פי דין.

לדברי התביעה, הביצים המזויפות לא היו ארוזות באריזה סגורה, לא מוינו בתחנת מיון, וכן לא היו מוחתמות בחותמת של קבלן מורשה לשיווק ביצי מאכל. כמו כן הוביל הנאשם את הביצים ללא תעודת משלוח של המועצה לענף הלול להובלת ביצים.

הנאשם נאמר בכתב האישום החזיק את הביצים המזויפות במטרה לשווקן אך הן נתפסו על ידי מפקחי יחידת הפיצו”ח בטרם הספיק לעשות כן.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*