מילוז מבקשת לבטל את החלטת ועדת הפשרות ברשות להשקעות, שקבעה כי יש להשיב מענקים בסך 4.6 מיליון שקל שניתנו לפני כ-20 שנה

הוועדה, מציינת מילוז, לא דנה כלל בטענותיה לעניין החזר המענקים והיקף ההחזר, אלא דנה רק בסוגיית הריבית והחליטה לוותר על חיובה בריבית בגובה של 806 אלף שקל. זאת בניסיון לעשות מעין "פשרה" כספית. לא נבחנו הקריטריונים אותם קבעה הרשות עצמה והמפורטים בנהליה, ולא נשקלו כלל שיקולים רלוונטיים

חברת מילוז (1989) מבקשת מבית המשפט לבטל את החלטת ועדת הפשרות ברשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה והתעשייה אשר קבעה כי עליה להחזיר מענקים בסך של 4.6 מיליון שקל, שניתנו לה לפני כ-20 שנה כנגד השקעותיה במפעלה לייצור מוצרי עגבניות.

מילוז מבקשת להחזיר את עניינה לדיון במנהלת הרשות להשקעות, שהיא הגוף המוסמך לדון ולהחליט על ביטול ללא החזר מענקים כלל או על החזר מענקים חלקי, ולהורות לה לדון בשיעור ההחזר (אם בכלל) לאורם של הקריטריונים המפורטים בנוהליה בעניין זה. לחלופין, אם בית המשפט ימצא לנכון לדון בעתירה לגופה, הוא מתבקש לקבוע כי לא יושבו מענקים.

לדברי מילוז, היא לא הייתה מסכימה למחוק את העתירה אותה הגישה בחודש דצמבר 2019 נגד הדרישה להחזר המענקים אלמלא סברה כי הדיון בעניינה יחזור על מנהלת הרשות להשקעות לבחינה מחודשת מקיפה ומלאה של הדרישה להחזר המענקים. בנוסף גם לא נאמר לה כי הדיון החוזר יהיה בוועדה המשרדית לפשרות, גוף חסר סמכות לדון בסוגיה ולא במנהלת, ולו היה הדבר נאמר לה, היא לא הייתה מסכימה לכך.

הוועדה, מציינת מילוז, לא דנה כלל בטענותיה לעניין החזר המענקים והיקף ההחזר, אלא דנה רק בסוגיית הריבית והחליטה לוותר על חיובה בריבית בגובה של 806 אלף שקל. זאת בניסיון לעשות מעין “פשרה” כספית.

כפועל יוצא מכך לא נבחנו הקריטריונים אותם קבעה הרשות עצמה והמפורטים בנהליה בעניין החזר מענקים, ולא נשקלו כלל שיקולים רלוונטיים וצריכים לעניין זה.

לטענת מילוז בהחלטת ועדת הפשרות נפלו פגמים רבים הן לגופה והן באופן קבלתה, והמדובר בהחלטה בלתי סבירה ובלתי מידתית שאיננה מתבססת על מסד הנתונים, השיקולים, והמדיניות הנכונים והראויים, וכן מדובר בהחלטה מפלה. אשר על כן מתבקש בית המשפט לבחון את תקינות ההחלטה האמורה בהתאם לעילות הביקורת של המשפט המיD7הלי.

מוצרי העגבניות של מילוז נמכרים מאז שנת 1965 תחת המותג “טל וטרי” וכן המותג “ויטה”.

תגובת משרד הכלכלה: “מדובר בסוגיה שנמצאת לפתחו של בית המשפט ותתברר במסגרת ההליך המתנהל בפניו”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*