50.05% ממניותיה של יינות ביתן נרכשות על ידי אלקטרה והפניקס

אלקטרה תרכוש 35.05% ממניות רשת המזון יינות ביתן בתמורה לכ-194 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות, וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן והחברה תנהל את הרשת. הפניקס תרכוש כ-15% מהמניות בכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. משפחת ביתן תחזיק ביתרה

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. צילום: דורון ברסקי

במסגרת עסקה המתגבשת בימים אלה, קבוצת הפניקס עתידה לרכוש כ-15% ממניות רשת קמעונאות המזון יינות ביתן, יחד עם חברת אלקטרה מקבוצת אלקו, שעתידה לרכוש 35.05% מהמניות בתמורה לכ-194 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות, וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן. סך הכול יחזיקו אלקטרה והפניקס יחד ב-50.05% ממניות הרשת, וביתרה תחזיק משפחת ביתן. במסגרת ההסכם תרכוש אלקטרה את השליטה בפועל ברשת.

מהפניקס נמסר כי העסקה צפויה לצאת לפועל מיד לאחר שיתקבל האישור מהממונה על ההגבלים, אשר צפוי להתקבל בימים הקרובים. יצוין כי העסקה כפופה למספר תנאים, ביניהם קבלת אישור הממונה על התחרות ותאגידים בנקאיים.

בהתאם להסכם, החל ממועד השלמת העסקה תנוהל רשת יינות ביתן באופן שוטף על ידי אלקטרה, שגם תהיה זכאית לרוב בדירקטוריון ביתן. לצד רוב דירקטוריון וסמכויות הניהול של הרשת, קיבלה אלקטרה אופציה לרכישת מניות משפחת ביתן.

עוד נקבע בהסכם, כי במועד השלמת העסקה, תעמיד אלקטרה ליינות ביתן הלוואה בסך של 50 מיליון שקל, נושאת ריבית שנתית בשיעור של 6%, לתקופה של שש שנים ממועד החתימה.

מחזור ההכנסות של רשת יינות ביתן הסתכם ב-2019 בכ-4 מיליארד שקל. דוחות החברה לשנת 2020 עדיין לא נערכו סופית. הרשת מפעילה כיום כ-150 סניפים תחת המותגים “יינות ביתן”, “מגה” ו”שוק מהדרין” בפריסה ארצית.

צביקה שווימר, מנכ”ל אלקטרה: “עסקת הרכישה של יינות ביתן היא חלק מתהליך יישומה של האסטרטגיה העסקית של אלקטרה מוצרי צריכה, על פיה החברה פועלת להרחבת פעילותה בתחומי הקמעונאות השונים. אנו נכנסים לעסקה זו עם מודל עסקי ברור, ומשלבים את יכולות הליבה שלנו עם נכסיה של יינות ביתן, כך שהם יהוו מנוע צמיחה משמעותי עבור אלקטרה מוצרי צריכה וגם חלק מזרוע קמעונאות המזון וחנויות הנוחות של אלקטרה מוצרי צריכה, כשלצידה בכוונתנו לפתח גם את הזרוע החדשה שתתמקד בעולמות הפנאי והספורט, שתוקם בהמשך לרכישת השליטה בחברת סער, מפעילת הרשתות קולומביה, אאוטדור ושבילים בישראל. בכך, תהפוך אלקטרה מוצרי צריכה לקבוצה משמעותית, עם היקפי פעילות של משמעותיים, המספקת לצרכן הישראלי סל של פתרונות ומוצרים בתחומי הצריכה המרכזיים”.

אלקטרה היא קבוצה הפועלת בשלושה תחומי פעילות: ראשון – ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים; השני – הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים; השלישי – פיתוח והקמה של נדל”ן להשקעה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*