תביעה בסדר דין מהיר על משלוח דברי פרסומת בניגוד לחוק התקשורת נגד יינות ביתן

לדברי התובע, רק לאחר בקשת ההסרה השמינית טרחה החברה להשיב לו במייל חוזר ולהודיע לו כי הוא יוסר מרשימת התפוצה - מעט מדי ומאוחר מדי, כדבריו

צילום: גרד אלטמן, פיקסאביי

כתב תביעה בסדר דין מהיר בסך 11 אלף שקל בגין משלוח דברי פרסומת בניגוד לחוק התקשורת, הוגש כנגד רשת המרכולים ומרכזי הקניות יינות ביתן. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום ברחובות נאמר כי התובע, אלירן ג’נח, הוא בעלים ומחזיק של תיבת דואר אלקטרוני, וכי החל מ-18 באפריל השנה ועד ל-8 ביולי שלחה יינות ביתן 11 דברי פרסומת לתיבת האימייל של התובע וזאת בניגוד לחוק ובלי שהתובע נתן את הסכמתו המפורשת ומראש ליינות ביתן לשגר לו דברי פרסומת. התובע מציין, כי מעולם לא נתן את הסכמתו מראש ובמפורש להכנסת כתובת הדוא”ל שלו לרשימת התפוצה של יינות ביתן ו/או של מי מטעמה.

בתביעה נאמר, כי כבר ביום משלוח דבר הפרסומת הראשון שיגר התובע ליינות ביתן הודעה ובה ביקש להסירו מרשימת התפוצה. ואולם בקשתו זו לא הועילה ויינות ביתן המשיכה ושיגרה לתובע דבר פרסומת נוסף כעבור כשבועיים, והתובע שב וביקש להסירו מרשימת התפוצה, וכך גם לאחר משלוח דברי הפרסומות הנוספים.

לדברי התובע גם לאחר שבע בקשות הסרה מפורשות סירבה יינות ביתן להסירו מרשימת התפוצה, המשיכה בניגוד לחוק במשלוח דברי הפרסומת, וכך היא שיגרה לו ארבעה דברי פרסומת נוספים לאחר בקשת ההסרה האחרונה ב-3 ביוני 2019 ו-10 דברי פרסומת לאחר בקשת ההסרה הראשונה מה-18 באפריל.

לדברי התובע, רק לאחר בקשת ההסרה ה-8 טרחה יינות ביתן להשיב לו במייל חוזר ולהודיע לו כי הוא יוסר מרשימת התפוצה, מעט מדי ומאוחר מדי כדבריו. ואולם, אף שנענה לבקשת יינות ביתן להעביר לה צילום מבקשות ההסרה הקודמות שלו, והפנה אותה אל יתר בקשות ההסרה, הרי  שעד היום ולמרות שתי תזכורות שנשלחו על ידו, לא השיבה יינות ביתן לדרישתו להסירו מרשימת התפוצה, ולכן מוגשת תביעתו זו.

לדברי התובע, כל ההודעות נשוא תביעתו זו הן בבירור דברי פרסומת, אשר כללו מסחרים מסחריים שהופצו באופן מסחרי ואשר מבקשים לקדם את עסקיה של יינות ביתן. יינות ביתן, טוען התובע, הפרה בכך את הוראות החוק בהפרה חמורה וחסרת תום לב, אשר בגינה עליה לפצות אותו ללא הוכחת נזק בסכום של 1,000 שקל בשל כל דבר פרסומת שקיבל ממנה בניגוד להוראות החוק.

תגובת יינות ביתן לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*