תאגיד המים מי שמש נתבע לפצות חקלאי בטענה לנזק לגידולים בשל זיהום במערכת ההשקיה

לדברי התובע, בהתאם לבדיקותיו התברר לו כי הנזקים לגידוליו נגרמו בשל אספקת מים באיכות ירודה שהכילו חרצפים או מוצקים או רכיבים מזיקים אחרים, אשר גרמו בין היתר לסתימה של מערכת ההשקיה והטפטוף, וכתוצאה מכך לפגיעה בגידוליו וכן לנזק למערכת ההשקיה, ובכלל זה סתימת מסננים ופגיעה בשלוחות הטפטוף

יקב מוני. צילום מסך
יקב מוני. צילום מסך

תאגיד המים מי שמש האחראי על אזור בית שמש וקיבוץ צרעה נתבעים לפצות בסכום של 3 מיליון שקלים את נור ערטול, חקלאי העוסק בין היתר בגידולי מטעי זיתים וכרמי ענבים בסביבת מנזר דיר ראפאת, הסמוך ליישוב צרעה שבאזור בית שמש.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי מגידולי התובע מופקים בין היתר שמן זית ויין למכירה ושיווק ללקוחות, וכי קיבוץ צרעה סיפק את מי ההשקיה לגידולי התובע באמצעות תאגיד מי שמש, וככל הידוע לתובע, המים שהוזרמו לגידוליו טופלו במתקן טיהור השפכים של התאגיד.

בתביעה נטען, כי במהלך חודש יוני 2017 החל התובע שבבעלותו יקב מוני והמעבד את גידוליו באמצעות מערכת השקיה של טפטוף, לזהות פגיעה בגפנים, בעצי הזית ובפרי שהיה בתהליך הבשלה, פגיעה המאופיינת בין היתר בחוסר מים.

לדברי התובע, בהתאם לבדיקותיו התברר לו כי הנזקים לגידוליו נגרמו בשל אספקת מים באיכות ירודה שהכילו חרצפים או מוצקים או רכיבים מזיקים אחרים, אשר גרמו בין היתר לסתימה של מערכת ההשקיה והטפטוף, וכתוצאה מכך לפגיעה בגידוליו וכן לנזק למערכת ההשקיה, ובכלל זה סתימת מסננים ופגיעה בשלוחות הטפטוף.

לטענת התובע באמצעות עו”ד זיו כהן בדיעבד הוברר לו כי בסמוך למועד גילוי הנזקים הזרימו הנתבעות מים שטופלו במתקן מכון טיהור השפכים, ככל הנראה באופן לקוי ו\או לא תקני ו\או מים לא איכותיים שהוזרמו ו\או סופקו למערכת ההשקייה ולמים שסופקו לגידוליו.

לדברי התובע הוא ניסה למזער את נזקיו בין היתר בהחלפת שלוחות טפוף ומסננים, שטיפה חוזרת ונשנית שלהם, יצירת “חורים” בצנרת הטפטוף בסמוך לעצים כדי לאפשר השקיה חלקית וכיוצא בזה, ברם לא היה בכך בכדי למנוע את הנזקים.

מתאגיד מי שמש נמסר: “התביעה הגיעה בימים אלו והועברה ליועצים המשפטיים. נגיב בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*