שתילי האבטיח קמלו עקב פגם – חברת חישתיל שסיפקה אותם למגדלים תובעת פיצויים מהמבטח

הפוליסה, נאמר בתביעה, קובעת כי הכיסוי הביטוחי נפרש על כל גידולי המשתלה ולרבות על ייצור השתילים המתבצע במחלקת מחקר ופיתוח עצמית של חישתיל. לפי התביעה, לוידס הכירה בהיקף הנזק שקבע השמאי מטעמה, אולם הודיעה כי לא תשלם כי למקרה זה אין כיסוי בפוליסה

שתילי אבטיח. מקור: פיקסביי

חברת חישתיל ממושב נחלים, העוסקת בייצור ואספקה של גידולים שונים ובין היתר ירקות, תבלינים, פרחים וצמחי נוי, הגישה תביעת תגמולי ביטוח על סך 5.34 מיליון שקל כנגד חתמי לוידס מסוימים שביטחו אותה ואת פעילותה בהתאם למערך ביטוחים מקיף בפוליסה הכוללת כיסויים משולבים.

הפוליסה, נאמר בכתב התביעה, קובעת כי הכיסוי הביטוחי נפרש על כל גידולי המשתלה ולרבות על ייצור השתילים המתבצע במחלקת מחקר ופיתוח עצמית של חישתיל.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, נאמר כי  במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2020 סיפקה חישתיל למגדלים ברחבי הארץ שתילים מורכבים של אבטיח. את תוצרת האבטיחים היו אמורים המגדלים לשווק ולמכור. ואולם חלק ניכר משתילי האבטיח שיוצרו והורכבו במהלך אותה תקופה, אותם סיפקה חישתיל למגדלים, קמלו ימים אחדים לאחר שהגיעו אל המגדלים ונשתלו בשדה.

בבדיקה שערכה חישתיל לאחר מות השתילים בשדה הסתבר כי נוצר פגם בשתילים בתהליך הרכבתם. בתביעה נאמר כי עקב הפגם בשתילי האבטיח חלק ניכר מהשתילים מתו אצל המגדלים ולא הניבו תוצרת של אבטיחים, וכפועל יוצא מכך נגרמו לאותם המגדלים הפסדים כספיים ניכרים. המגדלים פנו אל חישתיל והודיעו לה על אודות הנזקים תוך דרישה לפיצוי כספי.

לדברי חישתיל, לוידס הכירה בהיקף הנזק שקבע השמאי מטעמה בסכום של 4.8 מיליון שקל ואולם טענה לפתע, טרם תשלום תגמולי הביטוח שאינם שנויים במחלוקת ולאחר שהוליכה אותה שולל במשך חודשים, כי היא מסרבת לשלם לה את הנזקים וכי אין כיסוי ביטוחי בפוליסה לאירוע.

בתביעה נאמר, כי לא ברור כיצד ייתכן כי פוליסת האחריות אשר רכשה חישתיל, שעיסוקה הוא ייצור, גידול ואספקת שתילים אינה מכסה מקרה ביטוח הנובע כתוצאה מפגם בשתילים שסופקו לצדדים שלישיים, כאשר לטענת חתמי לוידס הפוליסה אותה רכשה חישתיל אינה מכסה את האירוע נשוא התביעה ואת הנזקים שנגרמו.

מכאן, בלית ברירה, נאלצה חישתיל להגיש את תביעתה נגד חתמי לוידס וגם כנגד אקורד סוכנות לביטוח מאזור, המציגה עצמה כמי שמורשית לפעול על פי הרשאה של חתמי לוידס, ומי שביטחה את חישתיל על פי היתר שניתן על ידי חתמי לוידס.

תגובת הנתבעות לא התקבלה עד כה.


הידיעה פורסמה לראשונה בעיתון הביטוח והפיננסים פוליסה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*