שפים איטלקיים כובשים השבוע את בירת הנגב

השף דרור שושן מקבוצת קמפאי יארח את שף פיירו לבצ'יו, שף ג'יאן לוקה רוברטי ושף פאולו מאזוני ב-23-26 באפריל. ספיישל איטלקי במסעדות קפאסה, הספרייה וכפרה טאפס אנד בר בבאר שבע

השף פיירו לבצ'יו בפעולה. צילום: יח"צ
השף פיירו לבצ'יו בפעולה. צילום: יח"צ

קבוצת קמפאי ממשיכה במסורת האירוחים והפסטיבלים והפעם – פסטיבל איטלקי בו יתארחו לארבעה ימים שלושה שפים איטלקיים לחגיגה גדולה ב-23-26 באפריל. השף דרור שושן מקבוצת קמפאי יארח בפסטיבל את הקולגות מאיטליה: שף פיירו לבצ’יו, שף ג’יאן לוקה רוברטי ושף פאולו מאזוני.

  • השף ג’יאן לוקה רוברטי יתארח במסעדת הספרייה.

ג’יאן לוקה רוברטי  נולד באפריליה ובילה את ילדותו בדרום פונטינה בין פונדי ופורמיה. הוא למד במוסד הקולינארי אנגלו קלטי, ויצא להתמחויות הראשונות  שלו  באזורים שבין לטינה לקזרטה. רוברטי עבד והוביל מסעדות שונות באיטליה ואף הקים וניצח את מסעדות איטלקיות בצ’כיה. זה כשנה הוא משמש השף הראשי של קבוצת הפסטה הטרייה מישליס של רשת איטלי. לקבוצה הנחשבת מסעדה בשוק המרכזי ברומא, בה ניתן ליהנות מיצירתו של רוברטי כמו גם מסעדה נוספת במתחם איטלי.

בתפריט המגוון שיגיש ג’יאן לוקה רוברטי בספריה אפשרי למצוא מנות כמו טרטר טונה אדומה עם חציל, יוגורט, פסטה מטוגנת ואבקת צלפים, מנת פסטת טונרלי ברוטב גבינה ופלפלת  Ai tre pepi, מנת ריזוטו עם קרם אפונה , גבינת בוראטה ורסק עגבנייה ועוד מנות נוספות רבות.

השף ג'יאן לוקה רוברטי. צילומים: יח"צ
השף ג’יאן לוקה רוברטי. צילומים: יח”צ
  • השף פיירו לבצ’יו (‏‎Piero Lovecchio‎‏) יתארח במסעדת קפאסה הים תיכונית.

לבצ’יו הינו פיציולו זוכה פרסים מקלבריה. פיירו פועל ויוצר במתחם Fico החדש בבולוניה. הוא מרצה לבצקי פיצה ופוקצ’יה ועם אני מאמין של שימוש בחומרי  גלם טבעיים ומקומיים בלבד.

בתפריט של לבצ’יו במסעדת קפאסה יהיו שבע מנות אולטרה ספיישל של פיצות שכמותן לא אכלתם. ביניהן פיצות כמו פיצת אנטיפסטי – עגבניות, מוצרלה בופאלו, קישואים, חצילים ופלפלים עשויים בגריל, פירורי לחם קלויים, גבינת פארמג’יאנו ואורגנו, פיצה שרי צבעונית –  עגבניות, מוצרלה, עגבניות שרי במגוון צבעים, גבינת פטה מלוחה ואורגנו, מנת קינוח פיצה – נוטלה אגוזי לוז, קרם פטיסייר, קולי של פירות, אבקת סוכר וקצפת ועוד.

השף פיירו לבצ'יו
השף פיירו לבצ’יו
  • השף פאולו מאזוני יתארח במסעדת כפרה טאפס אנד בר.

השף פאולו מאזוני, נולד וגדל ברובע הרומאי של קמפו דה פיורי, לא רחוק מאזור הגטו היהודי. מאזוני החל את דרכו והשכלתו הקולינרית במסעדות היהודיות המפורסמות ביותר ובמסעדות שמתמחות באוכל מהמטבח הרומאי במרכזה ההיסטורי של רומא (מסעדות כמו בלה קרנהג’יגטו ועוד). משם המשיך מאזוני בחיפוש אחר סודות המטבח האיטלקי המסורתי במסעדות טרטוריה דה סרג’יו והוסטריה אל פנתיאון, ואז החל לעבוד במרקטו סנטרל די טרמיני, בתפקיד השף  של בלה רוקה דואר קונטי ומתמחה במנות ארטישוקים ומנות מהמטבח היהודי הרומאי.

בתפריט היצירתי  של מאזוני במסעדת כפרה  ניתן יהיה לפגוש מנות כמו מנת פתיחה של לחם קלוי עם בורטה, אנשובי  ועולש, מנה של אורז אסור שחור עם דג שיבוט (קוד), בצל טרופאה, זיתים שחורים וצלפים, מנת דג בקלה בסגנון רומאי ועוד הרבה מנות חגיגיות איטלקיות נוספות.

השף פאולו מאזוני
השף פאולו מאזוני

נותני החסות לפסטיבל האיטלקי  שיתקיים בבאר שבע הם חברת ריסטרטו ומחלבות טרה. בין המוצרים שהשפים יעשו בהם שימוש יהיו מותגי רסטרו השונים  כמו מוצרי העגבניות האיכותיים Mutti, קמחים  של חברת Pivetti, מוצרים של De Cecco וגבינות של מחלבות טרה מסדרת נעם. בין הגבינות בסדרה ניתן למצוא את מוצרלה נעם, אמנטל נעם וצהובה קלאסית.


הספריה, רחוב נפחא 25, באר שבע. טלפון : 08-6655120

מסעדת קפאסה, רחוב חיל ההנדסה 1, מתחם ביג, באר שבע. טלפון : 08-6655122

כפרה בר אנד טאפס, רחוב סמילנסקי 25, באר שבע, טלפון: 08-6654854

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*