שלושה חקלאים ממושב בבקעת הירדן תובעים 18.5 מיליון שקל מחברת מקורות בשל כשלים באספקת המים

בתביעה נטען, כי גידוליהם של התובעים ניזוקו קשות בשל תקלות והפסקות חוזרות ונשנות באספקת המים, בחודש מאי 2019 ובשנת 2020. לדבריהם, לא זו בלבד שמקורות לא הפיקה לקחים מן התקלות הראשונות, אלא ששנה לאחר מכן המצב החמיר ומערכת המים קרסה לחלוטין

שלושה חקלאים ממושב תומר שבבקעת הירדן תובעים 18.5 מיליון שקל מחברת מקורות. התובעים דוד סעדה, עופר פדידה ועזריאל שני עוסקים בגידול פלפלים ועגבניות לתעשייה לשוק המקומי ולייצוא.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, נאמר כי גידוליהם של התובעים ניזוקו קשות בשל כשלים, תקלות והפסקות חוזרות ונשנות באספקת המים, אשר אירעו בחודש מאי 2019 ובשנת 2020. לטענת התובעים, לא זו בלבד שמקורות לא הפיקה לקחים מן התקלות הראשונות, אלא ששנה לאחר מכן המצב החמיר ומערכת המים המספקת להם מים קרסה לחלוטין.

תמונת אילוסטרציה

על-פי פרסומיה של רשות המים, נאמר בתביעה, באפריל 2020 אירע כשל תפקודי בארבעה קידוחים במפעל של מקורות המספק מים לבקעת הירדן וקידוחים אלו הושבתו. כל זאת, מבלי שמקורות מעדכנת את רשות המים וכל גורם אחר, לרבות התובעים. בשל כך, נמנעה אספקת מים סדירה, רציפה, תקינה אמינה ומתאימה לתובעים ונגרמו להם נזקים ניכרים. התובעים טוענים, כי התקלות החלו כבר בשנת 2015, אך מקורות לא קיימה את הוראות רשות המים בנוגע לתחזוקתם של הקידוחים וקיומם של קידוחי גיבוי, וזו אחת הסיבות לאירועים נשוא תביעתם.

תגובת מקורות

מחברת מקורות נמסר בתגובה: “טרם הומצאה התביעה. נגיב כשתתקבל. ככלל, מקורות נאבקה במשך שנים במטרה לפתור את מצוקת המים בבקעת הירדן בהתאם לתכניות שקודמו טרם כניסתו של מנהל רשות המים לתפקידו. רשות המים עצרה את הביצוע וקידום התוכניות ואסרה על מקורות לקדם חיבור למערכות המים הארציות. לפני מספר חודשים, ובלחץ מקורות, הושלם חיבור ראשון בהיסטוריה לצפון ים המלח עקב התערבות והוראת השר הממונה. חיבור זה בוצע בתוך חודשים ספורים כך שבשנה זו גדלה אספקת המים לבקעה בכ-40% יחד עם פעולות נוספות שביצעה מקורות”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*