שלדון הסעדה תובעת 290 אלף שקל מפייסבוק ישראל בעקבות חסימת החשבון

לטענת התובעת, בסוף חודש מרץ השנה, ללא התראה מראש ובעודה מפרסמת את המסעדה אשר אך נפתחה לאחר הסרת מגבלות הקורונה, סגרה פייסבוק את חשבונה, וכך היא מצאה עצמה ללא אפשרות לפרסם את העסק וליצור קשר עם לקוחותיה

שלדון - אתר המסעדה. צילום מסך

חברת שלדון הסעדה מרמת גן המפעילה מסעדה ובה מטבח ביסטרו עכשווי ובר קוקטילים, הגישה תביעה בסך 290 אלף שקל כנגד פייסבוק ישראל. החברה היא בעלת חשבון משתמש בפייסבוק בשם: שלדון, שמטרתו לדבריה לפרסם את המסעדה ברבים ובכך לגדיל את קהל לקוחותיה. כמו כן, בתמורה שילמה החברה כסף בעבור החשיפה של הפוסטים וזאת בהתאם לכמות האנשים שנחשפו לו וכך למעשה היא השקיעה רבות בהתנהלות החשבון, והמטרה לדבריה אכן מומשה וקהל הלקוחות של המסעדה גדל וגדל באמצעות הפרסומים הללו.

לטענת התובעת, בסוף חודש מרץ השנה, ללא התראה מראש ובעודה מפרסמת את המסעדה אשר אך נפתחה לאחר הסרת מגבלות הקורונה, סגרה פייסבוק את חשבונה, וכך היא מצאה את עצמה ללא אפשרות לפרסם את עסקה וליצור קשר עם קהל לקוחותיה. זאת, בשעה שהיא זקוקה אנושות לפעילות עסקית ולקהל לקוחות רב ככל הניתן.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נטען כי  חסימת חשבונה של התובעת שיתקה לחלוטין את המסעדה, עצרה את פעילותה העסקית של התובעת, ופגעה אנושות במסעדה. כל זאת לנוכח המצב הכלכלי והצורך בשיקום לאחר תקופה ארוכה וממושכת בה הייתה המסעדה סגורה נוכח משבר הקורונה.

בתביעה נאמר, כי רק לאחר כעשרים ימים פתחה פייסבוק את הגישה לחשבונה של התובעת, ולדברי התובעת גם שיקום המסעדה לאחר פתיחת חשבונה בפייסבוק לקח זמן, ורק לאחר מספר שבועות היא החלה להניב פירות.

התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את פייסבוק לפצות אותה על נזקיה המתבטאים בהפסדי הרווחים, בתקופה בה חשבונה הוסר ונמנעה ממנה הגישה להשתמש בו.

תגובת פייסבוק לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*