שטראוס מעריכה: קיים כיסוי ביטוחי לחלק מנזקי הריקול; צפויה פגיעה משמעותית ברווח הנקי

בדוח שהוציאה, מציינת החברה כי היא צופה ירידה של עד 125 מיליון שקל ברווח הנקי של הרבעון הראשון של השנה, ועד 230 מיליון שקל ברווח הנקי של 2022. המבטחת של שטראוס היא הראל

מפעל שטראוס בנוף הגליל. צילום מסך: גוגל מפות

בדוח אומדנים ראשוניים שפרסמה שטראוס גרופ בעקבות החזרת מוצרי החברה המקיפה והשבתת המפעל, צוין כי החברה מעריכה כי קיים כיסוי ביטוחי לחלק מהנזקים שנגרמו לחברה. עוד מעריכה החברה כי על פי אומדנים ראשוניים, בשל אירוע הריקול וסגירת המפעל בנוף הגליל, צפויה פגיעה משמעותית ברווח הנקי של החברה לשנת 2022 בהיקף של 170-230 מיליון שקל. כפי שנחשף, המבטחת של שטראוס היא הראל.

ב-28 באפריל השנה הורה שירות המזון הארצי במשרד הבריאות על סגירת המפעל לייצור ממתקים של החברה למשך תקופה של שלושה חודשים או עד לתיקון הליקויים שנמצאו בו.

“האומדנים לשנת 2022 בכללותה כוללים אומדנים בדבר עלויות השבת המפעל לכושר יצור מלא, אובדן רווחים… וכן בהתחשב בהערכת החברה בדבר קיומו של כיסוי ביטוחי לחלק מהנזקים שנגרמו לחברה”, נכתב בדוח.

עוד מעריכה החברה כי ברבעון הראשון צפויה פגיעה ברווח הנקי של החברה בהיקף של 115-125 מיליון שקל. הדוחות הכספיים של רבעון זה צפויים להתפרסם ב-25 במאי או בסמוך לתאריך זה.

הערכת החברה נשענת על אומדנים הכוללים קיטון במכירות בגין זיכויים ללקוחות החברה, עלויות איסוף המוצרים מהרשתות והחנויות, אומדן היקף השמדת מלאים, עלויות פיצוי לפי קביעת החברה לצרכנים, עלויות נלוות נוספות וכן בהתחשב בהשפעת המס.

לפי שעה אין החברה יכולה להעריך את ההשפעה העתידית על נתחי השוק של החברה במוצרי הממתקים, והדבר מותנה בין היתר במועד סיום השבתת המפעל וחזרתו לפעילות מלאה, וכן בהשפעות עקיפות של אירוע הריקול על תוצאות החברה אם וככל שיהיו.

  • פורסם לראשונה בפוליסה, עיתון הביטוח והפיננסים

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*